Padde skrev:Du frågar om råd/tips, Alla råder dig till att köpa NSRén. Varför inte?
NSR_Martin skrev:Hur fan är det möjligt...? Vadå oeffektiv motor
WRen har många fler pollar i spisen och drar väll 0,8 om man gasar som man ska...
Precis, som en kärringzpeppy skrev:Jadu du vet ju hur ja kör
NSR_Martin skrev:Precis, som en kärring
Nädå, men ändå, vi kör lika galet båda två och min NSR drar inte mer än 0,65... Din går ju inte överdrivet hyperduper bättre heller, bara lite, typ...
Ja du, bara för att han startar en tråd, och vill få lite tips,Fluxir skrev:jag förstår inte meningen med tråden om du endå inte gör som folk föreslår?
nomolas skrev:Ja du, bara för att han startar en tråd, och vill få lite tips,
så säger ju inte det att han måste köpa den hojen för
majoriteten säger det i den här tråden. Han gör ju som han
vill.
Men han kunde ju ha diskuterat lite mer
Kanske bara ville starta en tråd
Powerade skrev:aa det är klart ja vill,, men farsan vill inte ha 2-takt risken att det krånglar .. åå en ny cbr 125r kostar 29.900 med 5 års garanti ?? Jag har lixom inget emot att ha en 4-takt ..
Själv har man haft 5 motorhaverier i sommar ligger på 10k i motorreparationer så jag hade tagit 4taktaren.. Sen är det inte alls säkert att du får problem med en 2takt.. kan gå flera tusen mil utan problem. Min var oskruvad vid 3800.Powerade skrev:aa det är klart ja vill,, men farsan vill inte ha 2-takt risken att det krånglar .. åå en ny cbr 125r kostar 29.900 med 5 års garanti ?? Jag har lixom inget emot att ha en 4-takt ..
StewOo skrev:Själv körde jag 1000mil med min Rebel och det ända jag gjorde var att byta olja.
den har rullat 3500mil nu och den går lika perfekt som e sprillans ny från fabriken.
jag ligger på runt 0.3milen och jag brukar hålla en fart runt 90 eftersom 90 är högsta tillåtna hastigheten på Åland. 115 har jag lyckats pressa upp den i med då kan man ju ta med i beräkningen att det sitter EN 18mm förgasare på den och avgassystem med en diameter som liknar sugrör.
Med nya grejjerna som kommer på den i vinter uppskattar jag en effekthöjning runt 50% och den 2 cylindriga 4-taktaren har bra med ork trots det låga vridmomentet så en kraftig drevning väntar....
go fore CBR! kan man lätt hålla 120 med om man fixar lite bara. och varv kan man nog få om man vill
Powerade skrev:Jag tänker åka strypt pga ja ska gå Fordon/Transport och vill inte bli av med lämpet så det blir nog en 4-taktare då !
Nisse Järnet skrev:Vafan min DT tog ju ca 0.35! ToR till GR-dagen (12mil enkel resa tror jag) inkl. en heldags stunt, lek och race på flygfältet. Vad har ni för skit egentligen? Enda gången jag mätte iof, så den kanske ansträngde sig till max eller nåt
whitesnake skrev:hur fan kör du.........
när jag kör så snålt jag kan så kommer jag ner till 0,43 typ
_Det har jag gjort på min hoj nu ska bara se hur det låter sen i sommar..StewOo skrev:vad spelar det för roll att du skall gå fordons? du kan utan bekymmer byta ut slutburken till nå finare slipon så att du får lite finare ljud. och ett öppet filter, fast det ger inte nå mye effekt men fint ljud.
Solid snake skrev:Den drar FORTFARANDE mer när den e strypt, svårt att fatta det eller?
whitesnake skrev:jag ska snart fixa det
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |