Hjälp!

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Padde skrev:
Du frågar om råd/tips, Alla råder dig till att köpa NSRén. Varför inte?

:va

hehe, han ville inte.. :p

jag förstår inte meningen med tråden om du endå inte gör som folk föreslår?

en 4takts 125a är inte skoj! inget vrid ingen effekt.. hur fan kan nåt sånt va skoj?? fast å andra sidan, har du tänkt åka strypt så kanske, men varför åka strypt? :va

angående soppaförbrukning så drog min TZR 0,35-0,4när ja övningskörde... när ja fick kortet ökaede förbrukningen till 0,6-0,9... när jag senare hade lärt mig hojen å börjat pressa den riktigt hårt kunde den dra upp mot 1,2liter milen, men då va det tamejfan allt va skiten gick för... att den inte skar då var ett under eller något... :yoparty

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
zpeppy skrev:
Jadu du vet ju hur ja kör :hihi
Precis, som en kärring ;)
Nädå, men ändå, vi kör lika galet båda två och min NSR drar inte mer än 0,65... Din går ju inte överdrivet hyperduper bättre heller, bara lite, typ...

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
NSR_Martin skrev:
Precis, som en kärring ;)
Nädå, men ändå, vi kör lika galet båda två och min NSR drar inte mer än 0,65... Din går ju inte överdrivet hyperduper bättre heller, bara lite, typ...

Mm fasst min är ju en Yamaha o de är ju lite mera racing :gnissla så de ska väll dra lite mer. Skojja bara men de är väll olika på olika motorer inte så mycket att tjata över.

Pernu

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Buell XB12s
Som många andra säger 4-takt äger men då ska du ha en 600cc eller mer...
Alltså enkelt val: NSR!!!

mvh/Pernu

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Fluxir skrev:
jag förstår inte meningen med tråden om du endå inte gör som folk föreslår?
Ja du, bara för att han startar en tråd, och vill få lite tips,
så säger ju inte det att han måste köpa den hojen för
majoriteten säger det i den här tråden. Han gör ju som han
vill.
Men han kunde ju ha diskuterat lite mer :va
Kanske bara ville starta en tråd :tungan :gnissla

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
nomolas skrev:
Ja du, bara för att han startar en tråd, och vill få lite tips,
så säger ju inte det att han måste köpa den hojen för
majoriteten säger det i den här tråden. Han gör ju som han
vill.
Men han kunde ju ha diskuterat lite mer :va
Kanske bara ville starta en tråd :tungan :gnissla

aa det är klart ja vill,, men farsan vill inte ha 2-takt risken att det krånglar .. åå en ny cbr 125r kostar 29.900 med 5 års garanti ?? Jag har lixom inget emot att ha en 4-takt ..

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Powerade skrev:
aa det är klart ja vill,, men farsan vill inte ha 2-takt risken att det krånglar .. åå en ny cbr 125r kostar 29.900 med 5 års garanti ?? Jag har lixom inget emot att ha en 4-takt ..

effekten då? eller du kanske tänkte åka strypt, ifall det är så så förstår jag att du tar cbren.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Powerade skrev:
Själv har man haft 5 motorhaverier i sommar ligger på 10k i motorreparationer så jag hade tagit 4taktaren.. Sen är det inte alls säkert att du får problem med en 2takt.. kan gå flera tusen mil utan problem. Min var oskruvad vid 3800.
Anledningarna till mina motorhaverier har varit konkreta.. började med att jag inte skötte oljan.. men som sagt.. sköt oljan och en 2taktare ska hålla.

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
Själv körde jag 1000mil med min Rebel och det ända jag gjorde var att byta olja.
den har rullat 3500mil nu och den går lika perfekt som e sprillans ny från fabriken.
jag ligger på runt 0.3milen och jag brukar hålla en fart runt 90 eftersom 90 är högsta tillåtna hastigheten på Åland. 115 har jag lyckats pressa upp den i med då kan man ju ta med i beräkningen att det sitter EN 18mm förgasare på den och avgassystem med en diameter som liknar sugrör.
Med nya grejjerna som kommer på den i vinter uppskattar jag en effekthöjning runt 50% och den 2 cylindriga 4-taktaren har bra med ork trots det låga vridmomentet så en kraftig drevning väntar....

go fore CBR! kan man lätt hålla 120 med om man fixar lite bara. och varv kan man nog få om man vill
:Bugar

Last edited:

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
StewOo skrev:
Själv körde jag 1000mil med min Rebel och det ända jag gjorde var att byta olja.
den har rullat 3500mil nu och den går lika perfekt som e sprillans ny från fabriken.
jag ligger på runt 0.3milen och jag brukar hålla en fart runt 90 eftersom 90 är högsta tillåtna hastigheten på Åland. 115 har jag lyckats pressa upp den i med då kan man ju ta med i beräkningen att det sitter EN 18mm förgasare på den och avgassystem med en diameter som liknar sugrör.
Med nya grejjerna som kommer på den i vinter uppskattar jag en effekthöjning runt 50% och den 2 cylindriga 4-taktaren har bra med ork trots det låga vridmomentet så en kraftig drevning väntar....

go fore CBR! kan man lätt hålla 120 med om man fixar lite bara. och varv kan man nog få om man vill
:Bugar

Jag tänker åka strypt pga ja ska gå Fordon/Transport och vill inte bli av med lämpet så det blir nog en 4-taktare då !

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Vafan min DT tog ju ca 0.35! ToR till GR-dagen (12mil enkel resa tror jag) inkl. en heldags stunt, lek och race på flygfältet. Vad har ni för skit egentligen? ;) Enda gången jag mätte iof, så den kanske ansträngde sig till max eller nåt :tungan

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
CBR 900RR Fighter
Powerade skrev:
Jag tänker åka strypt pga ja ska gå Fordon/Transport och vill inte bli av med lämpet så det blir nog en 4-taktare då !

vad spelar det för roll att du skall gå fordons? du kan utan bekymmer byta ut slutburken till nå finare slipon så att du får lite finare ljud. och ett öppet filter, fast det ger inte nå mye effekt men fint ljud.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Nisse Järnet skrev:
Vafan min DT tog ju ca 0.35! ToR till GR-dagen (12mil enkel resa tror jag) inkl. en heldags stunt, lek och race på flygfältet. Vad har ni för skit egentligen? ;) Enda gången jag mätte iof, så den kanske ansträngde sig till max eller nåt :tungan

hur fan kör du......... :confused: :confused:

när jag kör så snålt jag kan så kommer jag ner till 0,43 typ

Solid snake

Guest
whitesnake skrev:
hur fan kör du......... :confused: :confused:

när jag kör så snålt jag kan så kommer jag ner till 0,43 typ

Den drar FORTFARANDE mer när den e strypt, svårt att fatta det eller? :mad: :4skrika :7peta

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
StewOo skrev:
vad spelar det för roll att du skall gå fordons? du kan utan bekymmer byta ut slutburken till nå finare slipon så att du får lite finare ljud. och ett öppet filter, fast det ger inte nå mye effekt men fint ljud.
_Det har jag gjort på min hoj nu ska bara se hur det låter sen i sommar..
:)

Solid snake

Guest
whitesnake skrev:
jag ska snart fixa det :mad:

Haaa ha haha , du har babblat om att strypa av länge nu.

Är du säker på att vågar strypa av? Eller e du fortfarande rädd för din mamma o pappa? :rodnar

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Om cbr:en hade varit mer lik NSR:en hade nog fler tyckt om den.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...