Har ALLTID stannat & hjälpt. MEN
Sist jag stannade (bil iofs) var det gubbe på 100 bast i en 35år gammal Toyota... han nöter som bara den på startmotorn utan att släppa taget om nyckeln.. Jag ber honom snällt att sluta.
Ser samtidigt soppamätaren som visar "tom tank"
Frågar om han har nån extradunk, men får en elak grymtning tillbaka, att "Det är minsann farligt att förvara bensin i bilen"
Nu börjar det SPÖREGNA, men sprang över till bilen och mycket riktigt, har jag en 5l bensin som iofs saknar pip.. Jag tittar då på min nyss inhandlade fanta flaska som jag skulle ha till pizzan (som fö. låg i baksätet & blev kall
)
Nåväl, tar en klunk fanta &, häller ut resten samtidigt som jag med en minikniv som sitter på bilnyckeln skär av botten på flaskan och börjar torka rent inne i l´flaskan.. Just när gubben börja skrika om socker från flaskan kommer förstöra hans bil
Ok! Sa jag, men om jag sköljer första skvätten i min bil då.,så så får du den braiga då e de oki?
Nu regnar det satan i gatan(gubben kvar i bilen med fönster glipa på 3-4cm... Jag frågade om han kan komma ut och hjälpa mig hålla.... klick sa det när han tröck ner dörrlåset. Kan inte,,, fräste det ur fönstret. Jajajha,,, pipen på flaska ska bara skäras till lite AAAJJJJ som fauneen !!!
, visst hade jag skurit upp mitt bästa snusfinger ganska rejält (5 stygn blev det)
Nu börjar gubba dävulen att småskratta .Mina tankar gick.......måste jag bara inte slå ihjäl honom måste bara inte)
Fortfarande ösregnade det, men jag bestämde mig för att det var en gammal man i en svår sits, kanske helt utan hjälp av någon.
Tog fanta flaskan och försökte tanka..... ca 20% av bensinen återfanns dock på mina nya löparskor (som jag behöver. för jag ÄLSKAR PIZZA och måste springa av mig övervikten... Nu smälte gummit i botten och lämnade spår av vita mashmallows där jag gick. Tog en stund innan jag fattade...
soppan bränner upp dom..
När vi är klara ropade gubben mig till de 3cm öppna fönstret och frågar om han kan få flaskan jag tittat konstigt på honom å säger surt; ta den då... Men ikke, han ville ha den i bagaget, annars kanske den luktar i bilen. När jag lämnar tillbaks nyckeln, säger han "går nog att panta ändå,,, det var ju bara botten du tog bort.
Batteriet hade dött men snäll som jag är tar jag fram bogserlinan. Spände fast & förklarade hur han ska göra.
2sek senare går båda bilarna på tomgång och jag kliver ur för att koppla loss.
Tar av någon obegriplig anledning, av linan på min bil först.
Sittande på huk just när jag är klar, hör jag hur han varvar motorn TOKHÖGT 5-6 kanske 7000varv, sedan släpps kopplingen & bilen spinner iväg med linan fortfarande kopplad.
Klart som faan står jag på linan och gör en riktigt snygg piruett men en inte lika snygg landning i den största vattenpölen. kungsängen bjuder på.
kom mig inte ens för att ta regg numret på bilen..
Inte ett TACK, VAD VILL NI HA FÖR BENSINEN; LÄSK ELLER LINAN kanske ett OJJ; VAD SYND DINA SKOR BLEV FÖRSTÖRDA..
Jag stod där Å då..... dyngsur, , frös in i märgen, Kall pizza, ingen Fanta, blödande utan skosulor, bogserlina och 5L bensin......
Fattade då ett ganska enkelt beslut.... Ska mycket till innan jag stannar igen
Bara mina 2cent..
//
Benny