Elffors
Tibnor är min speedshop...
- Gick med
- 21 Aug 2008
- Hoj
- , Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Stannas o hjälpa?
.....MJaaaa.
En vän till mig åkte hem från sitt kvällsskift vid ca 24 tiden.
Mitt ute i ingenstans står en vacker kvinna i nöd brevid en bil med varningsblinkersen på.
Självklart att man som man måste stanna till för att hjälpa!
Medans han pratar med vackra kvinnan som han antar har romskt påbrå, så öppnas plötsligt bakdörrarna och två muskiga män hoppar in o sätter sig, samtidigt som kvinnan hoppar in på passagerarsidan. Det blir en otäck tryckt stämmning och de KRÄVER att få bli körda till sollebrunn för att hämta bensin.
Märkligt tänker han det är ju inte ens närmsta mack och dessutom 3mil bort.
När de börjar närma sig, så frågar han -var har ni soppadunken då?
-Har inte du en?
-Näe.
- vi fixar det ändå.
Ett samtal rings och när de kommer fram till macken står 3 muskiga män till där, också utan dunk.
En går iväg och en kvart senare har en dunk med sig.
De frågar kompisen om han kan låna pengar till soppan?, vi glömde pengarna i bilen.
I klart numerärt underläge och med stark hemlängtan langar han fram en hundralapp.
Efter en otäckt tyst färd de 3milen tillbaks visar det sig (självklart)att det inte finns några pengar.
Inte heller startar deras bil.
Då KRÄVER de att få bli bogserade tillbaks till sollebrunn.
Som tur är befinner sig alla fripassagerarna utan för bilen då, och kompisen drar iväg med en rivstart.!"
Han har aldrig stannat mer...
.....MJaaaa.
En vän till mig åkte hem från sitt kvällsskift vid ca 24 tiden.
Mitt ute i ingenstans står en vacker kvinna i nöd brevid en bil med varningsblinkersen på.
Självklart att man som man måste stanna till för att hjälpa!
Medans han pratar med vackra kvinnan som han antar har romskt påbrå, så öppnas plötsligt bakdörrarna och två muskiga män hoppar in o sätter sig, samtidigt som kvinnan hoppar in på passagerarsidan. Det blir en otäck tryckt stämmning och de KRÄVER att få bli körda till sollebrunn för att hämta bensin.
Märkligt tänker han det är ju inte ens närmsta mack och dessutom 3mil bort.
När de börjar närma sig, så frågar han -var har ni soppadunken då?
-Har inte du en?
-Näe.
- vi fixar det ändå.
Ett samtal rings och när de kommer fram till macken står 3 muskiga män till där, också utan dunk.
En går iväg och en kvart senare har en dunk med sig.
De frågar kompisen om han kan låna pengar till soppan?, vi glömde pengarna i bilen.
I klart numerärt underläge och med stark hemlängtan langar han fram en hundralapp.
Efter en otäckt tyst färd de 3milen tillbaks visar det sig (självklart)att det inte finns några pengar.
Inte heller startar deras bil.
Då KRÄVER de att få bli bogserade tillbaks till sollebrunn.
Som tur är befinner sig alla fripassagerarna utan för bilen då, och kompisen drar iväg med en rivstart.!"
Han har aldrig stannat mer...
Last edited: