Hjärnsläpp.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Eftersom jag börjar bli lite trött på min egen förvirring så måste jag få veta om det finns fler människor här på SH som är lika förvirrade som jag.
Ni vet när man ibland gör saker helt utan att tänka sig för, jag är mästaren på sådant.

Här följer några bravader.

1. För några månader sedan samlade jag ihop smutstvätten, gick in på toaletten, slängde tvätten i toastolen och spolade. När jag sedan efter några sekunder förstod vad jag hade gjort så var det till å köra ner näven och börja fiska.

2. Lånade min systers cykel för några dagar sen och cyklade rundor lite i stan och till skolan osv.
Igår kom mamma in och frågade mig var min systers cykel var, på sin plats såklart sa jag. Men nej, tydligen har jag ställt den någonstans i stan och gått hem utan cykeln och nu kommer jag inte ihåg var jag ställde den.

3. Satt i garaget och limmade/löddade ihop min vänstra framblinkers som jag råkat knäcka för 4:e gången, precis när jag suttit och fixerat den för hand i nästan en timme så skruvar jag dit den, böjjer mig ner och plockar upp en insex-nyckel och när jag reser mig upp slår jag självklart huvudet i blinkersen och knäcker den igen på samma sätt som jag gjort 3 av 4 gånger tidigare.

4. Förra sommaren körde jag en runda med hojjen och stannade till för att tanka, allt gick finfint, full tank och sen körde jag därifrån. 3 timmar senare kom jag på: "Visst fan! Jag kanske skulle betalat för bensinen också." Blev ett jävla förklarande för den kära statoilpersonalen som precis var på väg att ringa polisen när jag kom tillbaks till macken.

5. Skulle köra iväg hojen från en parkering förra sommaren, och självklart hade jag för andra gången glömt skivbromslåset i. Det har ju många varit med om. Men dum som jag är så rullar jag hojjen baklänges, det tar tvärstopp: "Vafan! Jävlas inte nu!" tänker jag och rullar fram den lite för att sedan ta ultrasats och rulla den bakåt för full maskin, när jag hör KRRRaaaaSSScccHHH!!! Då går det upp ett ljus för mig: "Ahaaaaaa! Skivbromslåset!". Nu har jag en lång jävla spricka över hela framskärmen.

Detta var bara några få exempel på sånt jag nästan dagligen lyckas med.

Snälla säg att det finns fler personer här som är lika förvirrade som jag och fyll på med era egna upplevelser.
 
Last edited:

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Jag skrattar fortfarande :hihi :hihi :hihi :hihi


Nu när jag fick hem min nya hoj så var det rengöring som gällde så jag rev ner den totalt. Sen efter några veckor så skulle provturen göras kör iväg sakta kommer fram till en väg bula gasar på lite ska växla ner men va fan är växelspaken:va tappat den i ca 80km/H fick gå tillbaka och hämta den ganska så skämigt då det gick en hel barnfamilj på gatan brevid.
 
Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Man har väl fryst in bilnycklarna, ställt osten i skafferiet och slängt disktrasan och så glömmer man ju vantar, halsduk, paraply överallt, men inte värre än så.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Macho Woman skrev:
Man har väl fryst in bilnycklarna, ställt osten i skafferiet och slängt disktrasan och så glömmer man ju vantar, halsduk, paraply överallt, men inte värre än så.
Citerar en gammal slagdänga: "Nu e det klart, kvinnor är smartast" tralalala...
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Alex.J skrev:
Nu när jag fick hem min nya hoj så var det rengöring som gällde så jag rev ner den totalt. Sen efter några veckor så skulle provturen göras kör iväg sakta kommer fram till en väg bula gasar på lite ska växla ner men va fan är växelspaken:va tappat den i ca 80km/H fick gå tillbaka och hämta den ganska så skämigt då det gick en hel barnfamilj på gatan brevid.
Haha! Det har jag med lyckats med, hade inte spännt skruven till "växelpedalstaget" så när jag cruisade i femman i typ 120 och skulle växla upp så: "Var fan e växelspaken?". Den hängde rakt ner. :D
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Den bästa var ju när du var hemma hos mig putta halva kvarteret tills du kom på att du hade glömt tändhatten:dummer
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Alex.J skrev:
Den bästa var ju när du var hemma hos mig putta halva kvarteret tills du kom på att du hade glömt tändhatten:dummer
Nu ska vi inte retas här :D
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Macho Woman skrev:
Man har väl fryst in bilnycklarna, ställt osten i skafferiet och slängt disktrasan och så glömmer man ju vantar, halsduk, paraply överallt, men inte värre än så.
För att inte tala om dina strumpbyxor..


Jag brukar inte göra så mycket hjärnsläppaktigt.
Förutom att ha låst in nycklarna i bilen en gång. Pumpat på frambromsen på hojen när inte däcket satt på vilket resulterade i att pappa måste fixa bromsarna. Jag är däremot expert på att torka röven innan jag skiter
Dvs; Tala innan jag tänker efter..
 

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Cyklade till Cykelaffären i stan, hade inget att göra.
Så jag var där inne i några minuter och sne gick jag till macken på andra sidan. Sen började jag gå hemmåt och när jag gått i ca 5 minuter kom jag på att jag glömt cykeln (olåst) så det fick bli att börja gå tillbaks igen. När jag väll kom tillbaks så var den inte där jag trodde jag hade ställt den. Fick gå hem och förklara för morsan att den var stulen. Hon och jag gick dit och började lite efter den. Efter ungefär 10 sekunders letande hittade ví den, på smma ställe som jag hade ställt den innan, orörd. :tungan
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bikerbitch skrev:
Jag är däremot expert på att torka röven innan jag skiter
Dvs; Tala innan jag tänker efter..
Arne Ankas ordspråk lyder: Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter.
 

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
kaZmur skrev:
Fyller på med en till:

Hade varit på fest och krängt Jägermeister som fan och när jag skulle cykla hem från min polare (unke_b på SH) så gick allt perfekt tills jag kom på att jag nog måste svänga här, men det var lättare sagt än gjort så jag cyklade rakt in i skogen, slog mig som fan och la och vilade där i ca en kvart... sen började jag gå så sakteliga hemåt. När jag kommit ca halva vägen (några kilometer) så kom jag på: "Visst fan! Jag har ju cykeln hos Unke B), så jag vände igen. Döm om min förvåning när jag gått en bit och hittar min cykel liggandes i skogen (där jag lämnade den sist). Jag fattade ingenting utan fortsatte men cyklingsförd hemåt :D


:lol :fyllisar
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Brorsan (jag lovar, det var inte jag) ringde mig för ett tag sen och sa att han hade låst in nycklarna i bilen. Han hade lagt dem i bagaget och stängt luckan. Det är en ganska ny SAAB 9-3 och de låser automatiskt bagaget efter typ 30 sek. Jag tänkte att han ville att jag skulle hämta reservnycklarna så jag frågade var han hade dem.

"I handskfacket"

:kocko
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Lurch skrev:
Brorsan (jag lovar, det var inte jag) ringde mig för ett tag sen och sa att han hade låst in nycklarna i bilen. Han hade lagt dem i bagaget och stängt luckan. Det är en ganska ny SAAB 9-3 och de låser automatiskt bagaget efter typ 30 sek. Jag tänkte att han ville att jag skulle hämta reservnycklarna så jag frågade var han hade dem.

"I handskfacket"

:kocko
Haha! fy fan vad jag hade skrattat åt honom...
 

Moped terrorist

Guest
En klasiker för mej är att hälla sås i glaset, vatten på tallriken eller om man äter tacos, burken med jalapenos (eller hur det stavas) står brevid glaset och man råkar ta en klunk av den istället.......... eller om man ska ta en klunk direkt ur mjölk paketet o sedan får nått annat i munnen som t.ex. filmjölk så tror man att det är 3 månader för gammal mjölk..............
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top