Hjärnsläpp.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
heinz_p skrev:
Ah, trevligt..nr. 1 och 2 känner jag till. Inte trean..får kolla upp det!
Det är under beachhandbollen det är skoj att bo i Åhus! Fy fan vilket röj det är då under hela veckan..
Sorry att detta är lite OT.. :tuttar

Stuga nummer två hade vi under beachhandbollen, fan vilket ös!
:tuttar
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
kaZmur skrev:
Stuga nummer två hade vi under beachhandbollen, fan vilket ös!
:tuttar

Wicked! Jag var hos några polare i stuga 9(tror det iaf! Var den näst längst bort på den högra raden) varje kväll under beachhandbollen..
Hade körtelfeber, så jag festade inte :huvet
Men i år så :fyllisar
 

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Surahammar
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
Detta måste nog vara preskiberat nu.

Det var för sisådär en femton år sedan när man åkte moppe. Hade som vanligt brådis till skolan. Har åkt ungefär halvägs så får jag soppatorsk.
Jaja tänker jag, det är ju bara drygt 1,5km kvar till macken. Så det är bara till att börja knalla. Pustandes och flämtandes kommer jag fram till macken och kan tanka. När jag är färdig ska jag vrida tillbaka bensinkranen till huvudläget från reserven. Ooops går inte att vrida den dit den står ju redan i huvudläget.
Alltså, jag hade hela reserven kvar att åka på! :kocko
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
TL Johan skrev:
Detta måste nog vara preskiberat nu.

... När jag är färdig ska jag vrida tillbaka bensinkranen till huvudläget från reserven. Ooops går inte att vrida den dit den står ju redan i huvudläget.
Alltså, jag hade hela reserven kvar att åka på! :kocko

:D Gjorde samma ska, fast tvärtom:
Var ute med förstahojen, en gammal CB för tio år se'n, då det gick rätt trögt för en uppförsbacke å de började hosta & hacka lite. Aha, bensinbrist. Inga problem - vrider om till reserven. Märkligt nog gick hojen ännu trögare för att dö bara nåt hundratal meter senare. Hade ju såklart stått på reserven så när jag vred över, blev det till huvudläget, varför det var extra tomt. Så det W bara att vända på ekipaget, lägga i friläge å rulla (+ knuffa en aning) nån kilometer till närmsta mack, vilken som tur var inte var så långt borta.
/F.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Glömmer nycklar ibland, men då går jag bara upp o hämtar dem

Annars har jag järnkoll jämfört med er snurrskallar :lol
 

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Hubbabubba skrev:
Har gjort en del andra saker som t.ex då jag skulle sätta in cd-läsaren i datorn . Arbetet med att sätta in den tog ca 40 minuter för mig som har tummen mitt i handen. Det var kul tills jag skulle kolla om den fungerade. Den satt uppochner :kocko

Samma sak har hänt mig, fast med hårddisken :hihi
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Flodis skrev:
Samma sak har hänt mig, fast med hårddisken :hihi
Lite OT, men gör det verkligen något att hårddisken är placerad uppochner? min ligger tillsammans med firewirekortet helt löst i burken och skramlar rundor... :D
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
kaZmur skrev:
Lite OT, men gör det verkligen något att hårddisken är placerad uppochner? min ligger tillsammans med firewirekortet helt löst i burken och skramlar rundor... :D


då ser jag en likhet mellan din hjärna o datorn :tungan
 

HanneZ

Guest
Jag vet inte hur många gånger ja lagt in brödet i kylen o ställt in smöret i skafferiet, detta då när man är trött om mornarna, luktar jääääääääääääääääätte god när man kommer hem. Vet föresten varför smörsyra heter just smörsyra :D

/ Hannes
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Coola Ola skrev:
-edit- en rätt vanlig grej jag gör är ju iofs att kolla hur mkt klockan är för att sekunden efter inte ha en susning om vad klockan är, ibland har jag kollat en gång till utan registrera vad klockan är ens andra gången....

Händer mig konstant :hihi
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
rolig tråd det här. lättar liksom upp på måndagseftermiddagen. :rofl

Den här föreningen kanske några av er platsar på. www.tankspridd.se

Jag gillar hon som tog bussen till bilprovningen!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hahah, är fanimej precis likadan som alla här inne... Missar det mesta faktiskt...

I Fredags va jag ute å åkte hoj hela dagen. Kom hem å tänkte... Hmm, mitt regbevis ligger här... O FAN, STÄLLA PÅ KANSKE?... Kör på Lördagen oxå... Vaffan kommer jag på mitt på motorvägen påväg in till Götaplatsen då?

Ringer morsan, ber henne ställa på.

Hmm, det är bara en av få hjärnsläppsaker jag har gjort på, låt oss säga, senaste veckan...

Kors i karamellen... Hispan nästa...
 

IsaE

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Uppsala/Östersund
Hoj
hade en Gsx-r 750
Bytte jobb och lyckades, mer än en gång köra till det gamla, parkera och bli irriterad på att passerkortet inte funka innan jag insåg att jag var på fel ställe.
(borde jag köra till jobbet :rolleyes: )

Tappat bort bilen på IKEA. Kunde inte för en sekund komma ihåg vart jag ställt den, tog en halv timme att leta upp den igen, det där med att blippa med larmet funkar dåligt..

Pendlar varannan vecka mellan Trollhättan och Östersund och har tre gånger på rad lyckats köra käpprätt fel (vilket är snudd på omöjligt) Vänersborg blev helt plötsligt väldigt stort vilket kan bero på att jag var i Uddevalla.
Men å andra sidan fick jag se att det finns fina hojvägar där när jag trasslade mig tillbaka till 45:an :D
 

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
kaZmur jag tror mig veta att du lider av Galloperand Alzimer. Det latinska namnet bör vara tankus glömmus :D :rolleyes: Och jag som tyckte att jag kan vara tankspridd nu har jag mött mina övermän och kan nu bara kalla mig glad amatör. :).

Jag ringde till polaren som skulle köra mig hem och eftersom hans arbetstelefon inte funkade för att han loggat ut sig ringde jag till mobilen, han svarar och jag säger att han får skynda sig på för det är j¤#t kallt och stå ute och vänta mitt i vintern. Jag kommer svarade han jag måste bara hitta mobilen.....jag blev lite osäker på om jag ringt jobbtelefonen ändå och sneglade på displayen och mycket riktigt hade jag ringt mobilen, så jag frågade vad han då snackade i om det inte var mobilen, det blev tyst en stund sen sa han jag kommer.....och när han kom ut sa han att om nån på jobbet får höra detta så är det sista gången jag åker med honom :D
 
Last edited:

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Ort
i Eskilstuna.
Hoj
R1 -99
Förra terminen kom min engelskalärare fram till mig och frågade om jag hade sett hennes glasögon. Jag såg ut såhär :3freak och pekade på hennes huvud. Båda hennes två par glasögon satt på huvudet, muhaha! :rofl

Det här har hänt mig ett par gånger, dock har det aldrig blivit något allvarligt.

När man sitter och myser på hojen på uppfarten eller i garaget, så ställer man ner hojen sakta och försiktigt, för att upptäcka att den lutar mycket mer än vanligt. Försöker dra upp den och lyckas, tittar ner på vänster sida och ser att man inte dragit ner fotstödet. Det är farligt. :)

Just nu har jag en blockad i minnet för jag kan inte komma på något mer jag gjort, fast jag vet att minnet sviktar med jämna mellanrum.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har väl gjort massa tankspridda saker, men det enda jag kan komma på är att jag letade en halvtimme i hela lägenheten efter fjärrkontrollen och hittade den i ett skåp, i en "jordnötsringar"-påse när jag skulle ha jordnötsringar..
//Emmi
 
Last edited:

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ja
Zeb_Macahan skrev:
Har väl gjort massa tankspridda saker, men det enda jag kan komma på är att jag letade en halvtimme i hela lägenheten efter fjärrkontrollen och hittade den i ett skåp, i en "jordnötsringar"-påse när jag skulle ha jordnötsringar..
//Emmi

Har också en rolig historia med fjärrkontrollen. La den i fickan istället för mobilen, lagom kul när man kom fram till jobbet :rolleyes: :kocko
 

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Diverse
Jag brukar ha lite mer lättare saker som att när man sitter o surfar på nätet så kommer man på en rolig länk man ska kolla, sen 10 sekunder senare har man glömt av var man skulle men är ändå förväntansfull.. :mad:

:3freak
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag gör aldrig fel.

Utom den gången då jag stod vid ett rödljus och bestämde mig för att ringa. Slår numret, och när nån svarar kör jag rakt ut i korsningen, trots att det fortfarande är rött. Bra koll.Fast jag dog inte.

Häromkvällen glömde jag tända lyset på bilen. Körde lite inspirerat, och alla släppte fram mig, trots att de var i rondeller och så. Sen när jag parkerade och tände lyset fattade jag varför.

Åsså brukar jag glömma mobilen när jag går hemifrån på morgonen. För att vara lite rationell låter jag nycklarna sitta kvar i dörren när jag går in och hämtar mobilen, vilket får till följd att jag letar länge och väl efter mina nycklar. :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top