Hjärnsläpp.

Coola Ola

Guest
kaZmur skrev:
Snälla säg att det finns fler personer här som är lika förvirrade som jag och fyll på med era egna upplevelser.

Hehe, jag är ledsen, kaZmur, men du är nog helt ensam om att vara så förvirrad. Eller så är det bara så att jag förträngt alla gånger jag gjort såna saker.... Sen har jag ju iofs krockat/klotat minst 2 ggr med samtliga typer av fordon jag kört mer det är ju mer brist på talang än förvirring.... :3freak

-edit- en rätt vanlig grej jag gör är ju iofs att kolla hur mkt klockan är för att sekunden efter inte ha en susning om vad klockan är, ibland har jag kollat en gång till utan registrera vad klockan är ens andra gången....
 
Last edited:

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
Klassikern är väll disken i kylen och maten i diskmaskinen, händer ofta kan tilläggas.
Sätta "bäbis" tallriken och besticken på frugans plats och vanliga matatteraljer vid barnstolen.
Sitta och prata i telefon, säger vänta lite, går och ska hämta något och glömmer bort att man prata med nån i telefonen, efter 10-15 min "visst f*n jag snacka i telefon" BORTA.
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Ni är INTE ensamna om att vara förvirrade. Jag ligger nog i samma klass skulle jag tro.
För det första tror nog alla mina grannar (inkl. dom på andra sidan gatan) att jag har tvångstankar, eftersom jag DAGLIGEN får vända ca: 50 meter utanför porten och springa tillbaka upp 4 trappor för att antingen hämta mobilen, snusen, eller körkort/bankkort. Händer att jag får ta två rundor med :huvet

Ett annat fenomen är att jag kan hålla mobilen i ena handen, kolla upp ett nummer, ringa numret från en vanlig telefon och sen sätta mobilen till örat och inte fatta varför det inte kommer fram nån signal. :dummer
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Maciver skrev:
Klassikern är väll disken i kylen och maten i diskmaskinen, händer ofta kan tilläggas.
Sätta "bäbis" tallriken och besticken på frugans plats och vanliga matatteraljer vid barnstolen.
Sitta och prata i telefon, säger vänta lite, går och ska hämta något och glömmer bort att man prata med nån i telefonen, efter 10-15 min "visst f*n jag snacka i telefon" BORTA.


Den där med telefonen är verkligen vanligt tro mig.
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
Haha, har en kompis (no.1) som var ganska confused i fredags när vi festade här. Han bestämde sig för att åka in till stan, så en annan kompis (no.2) till mig skulle köra honom med no.1:s bil. Bilen mullrar som fan måste jag tillägga. Efter 2 minuters mullrande utanför mitt hus så kommer no.1 in och letar efter sina nycklar. Han springer runt i hela huset och skriker "var fan är mina nycklar". Till slut går han ut till bilen och frågar no.2 (som står med bilen igång), var fan hans nycklar är. Nycklarna satt ju i tändningslåset och hade gjort det hela tiden.
2 min. senare kommer no.1 in och letar efter sitt leg. Det visar sig efter 10 minuters letande visar det sig att legget ligger i hans plånbok. (Jag frågade honom 20 ggr om det inte låg i plånboken - "Näeedå")

Jaja, det har jag skrattat åt hela helgen iaf :D
Men det finns ju en del här som är värre! Haha, älskade det kaZmur när du hade cyklat och ramlat i skogen :D :D :tummenupp
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
hähähä, se där vad man kan hitta likasinnade:)

KAzMUR du får fan bli min kompis, du äger i förvirring juh:)
//R
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ravetrancer skrev:
hähähä, se där vad man kan hitta likasinnade:)

KAzMUR du får fan bli min kompis, du äger i förvirring juh:)
//R
hehe, ja för fan... har du några fina exempel då? :D
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
En annan grej som händer ungefär 2 ggr om dagen är att man sitter och gör någonting, kommer på att man ska gå och hämta något. När man sedan är på väg för att hämta detta något så har man glömt vad det var. Då brukar jag gå tillbaka till ursprungsstället för att få ledtrådar :D Detta hjälper oftast inte utan man får snällt sätta sig ner och fortsätta med det man gjorde från början, så brukar det klarna upp i dimman lite senare. :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Umm

Eller när man vaknar upp mitt i natten hos en polare i hans nya lya och inte hittar toaletten. Dock kan man ju alltid kissa utanför porten. Naken såklart. Trist bara när man står där naken mitt i stan 0600 på morgonen och inte kan komma in igen.

Men man kan ju kasta en sten på fönstret till lyan där man slaggade...... Träffade grannens fönster istället. Fick förklara mig en ganska bra stund innan jag blev insläppt kan jag säga....
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Starstriker skrev:
Eller när man vaknar upp mitt i natten hos en polare i hans nya lya och inte hittar toaletten. Dock kan man ju alltid kissa utanför porten. Naken såklart. Trist bara när man står där naken mitt i stan 0600 på morgonen och inte kan komma in igen.

Men man kan ju kasta en sten på fönstret till lyan där man slaggade...... Träffade grannens fönster istället. Fick förklara mig en ganska bra stund innan jag blev insläppt kan jag säga....
Haha! Det är då grannen önskade att han hade en kamera :D
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
heinz_p skrev:
Haha, har en kompis (no.1) som var ganska confused i fredags när vi festade här. Han bestämde sig för att åka in till stan, så en annan kompis (no.2) till mig skulle köra honom med no.1:s bil. Bilen mullrar som fan måste jag tillägga. Efter 2 minuters mullrande utanför mitt hus så kommer no.1 in och letar efter sina nycklar. Han springer runt i hela huset och skriker "var fan är mina nycklar". Till slut går han ut till bilen och frågar no.2 (som står med bilen igång), var fan hans nycklar är. Nycklarna satt ju i tändningslåset och hade gjort det hela tiden.
2 min. senare kommer no.1 in och letar efter sitt leg. Det visar sig efter 10 minuters letande visar det sig att legget ligger i hans plånbok. (Jag frågade honom 20 ggr om det inte låg i plånboken - "Näeedå")

Jaja, det har jag skrattat åt hela helgen iaf :D
Men det finns ju en del här som är värre! Haha, älskade det kaZmur när du hade cyklat och ramlat i skogen :D :D :tummenupp
Har några fina minnen från Åhus också...
Var på fest i nåt bostadsområde mitt ute i skogen hos några jag aldrig träffat innan (vetifan hur jag kom in där), sen somnade jag och vaknade när deras föräldrar var hemma och alla hade gått så jag fick skynda mig därifrån. På hemvägen gick jag vilse i skogen och kom efter någon timme ut vid pallers område och fick gå ner till kantarellen i trätofflor för vi hade stuga där :) Har aldrig haft så ont i fötterna någonsin :D
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
kaZmur skrev:
Har några fina minnen från Åhus också...
Var på fest i nåt bostadsområde mitt ute i skogen hos några jag aldrig träffat innan (vetifan hur jag kom in där), sen somnade jag och vaknade när deras föräldrar var hemma och alla hade gått så jag fick skynda mig därifrån. På hemvägen gick jag vilse i skogen och kom efter någon timme ut vid pallers område och fick gå ner till kantarellen i trätofflor för vi hade stuga där :) Har aldrig haft så ont i fötterna någonsin :D

Haha :D Åhus is the place to be :tummenupp
Var hade ni stuga? Jag bor precis vid kantarellen..(vid tennisbanorna mer exakt)
 

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ja
En gång pratade jag i telefon medan jag plockade in disken.
Jag sa att jag skulle lägga ifrån mej luren i några sekunder för att lägga in något i diskmaskinen. Lägger ifrån mej luren och glömmer bort kompisen på andra sidan tråden. Jag stänger diskmaskinen och sätter på den. Går ut till soffan och kollar på tv. Då kommer jag på att jag skulle ringa min kompis så jag börjar leta efter luren.
Jag hittade den senare och jag tror ni kan lista ut vart den låg. :rolleyes:

Har gjort en del andra saker som t.ex då jag skulle sätta in cd-läsaren i datorn . Arbetet med att sätta in den tog ca 40 minuter för mig som har tummen mitt i handen. Det var kul tills jag skulle kolla om den fungerade. Den satt uppochner :kocko
 

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Jag var ute och fiskade en gång och när jag skulle göra ett riktigt fint och långt kast med spö`t du vet (skulle bara lite längre än förra kastet) råkade jag hiva i hela skiten i sjön :huvet det kallar jag "släpp" :kocko
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
heinz_p skrev:
Haha :D Åhus is the place to be :tummenupp
Var hade ni stuga? Jag bor precis vid kantarellen..(vid tennisbanorna mer exakt)
Javisst :D Vi har haft/hyrt tre stugor där...
1. Stort gult tvåvåningshus nere vid stranden vägen ner till höger precis efter där man svänger in till bryggan om man kommer från "köpmannagatanhållet"

2. De nybyggda lägenheterna precis mittemot busshållplatsen vid vägen ner till stranden/hotellet

3. Om man kommer från kantarellen och kör på vägen mot statoil (den med alla fartbulorna) så ligger där en grå stuga på vänster sida.
 

Lill-Duccen

kör hoj o har skoj
Gick med
4 May 2003
Ort
Tyresö -Stockholm
Hoj
SUZUKI
hahahah värsta vad man kan vara tankspridd ibland, fast jag kommer inte på något som är i den stilen jag läst nu :rofl

Något som kanske är rätt vandligt är nog när man läser en tråkig bok (som man är tvungen att göra som läxa i skolan ibland :död ) så helt plötsligt börjar man tänka på något helt annat men man fortsätter röra ögonen efter raderna i boken, sen när man kommit någon sida längre fram så kommer man på att man inte läst något av det som stod i boken, så man är tvungen att backa lite :)
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
kaZmur skrev:
Javisst :D Vi har haft/hyrt tre stugor där...
1. Stort gult tvåvåningshus nere vid stranden vägen ner till höger precis efter där man svänger in till bryggan om man kommer från "köpmannagatanhållet"

2. De nybyggda lägenheterna precis mittemot busshållplatsen vid vägen ner till stranden/hotellet

3. Om man kommer från kantarellen och kör på vägen mot statoil (den med alla fartbulorna) så ligger där en grå stuga på vänster sida.


Ah, trevligt..nr. 1 och 2 känner jag till. Inte trean..får kolla upp det!
Det är under beachhandbollen det är skoj att bo i Åhus! Fy fan vilket röj det är då under hela veckan..
Sorry att detta är lite OT.. :tuttar
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Ibland händer det att jag börjar leta efter mobilen, efter ett tag så går det upp ett ljus för mej, jag snackar ju i den! :3freak
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
CayLe skrev:
Ibland händer det att jag börjar leta efter mobilen, efter ett tag så går det upp ett ljus för mej, jag snackar ju i den! :3freak

Det har med hänt ett antal ggr :D
Eller så ska man lämna huset och går runt o letar efter nyklarna för att sedan finna dom i handen :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top