Hjärnsläpp.

Lommen

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
ZX9R "såld"
Jag hade precis fått hem min cykel, som hade lite dåligt batteri.

Lyckligtvis fick jag kompisarna att knuffa igång den. :banana

Sen ska jag bara åka till macken och tanka, men hur får man upp

tanklocket utan att stänga av cykeln, det blir till att vända tillbaka

men då dör den, jag hade visst glömt att vrida på soppakranen så

då försökte man att knuffa igång den själv (pust) det gick inge bra

så det var bara att rulla tillbaka till garaget.. Gissa om kompisarna skrattade

när jag kom knuffandes på cykeln i 30 graders värme.. :gnissla
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
kaZmur skrev:
Kvinnor i all ära, men hur lyckas man lägga fjärren i en påse jordnötsringar? :D

:mattias Det kan lika gärna vart Zeb som hade gjort det, för det var i hans lägenhet. Men hur vet jag inte...Blev förvånad när man hitta den efter att ha letat en halvtimme...
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
ETt vanligt problem för mig är att jag tar en paus i arbetet för att kolla lite här på SH. När jag sedan är färdig så minns jag inte vad jag pysslade med innan.....SH är hypnotiskt tror jag! :jisses
 

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Göteborg/Mölndal
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
1:Stoppade visakortet i sedelautomaten..trots att jag inte hade något tankkort :kocko

2:Skulle köpa VF biljetter,glömde plånboken hemma,hem igen å tillbax å handlade,glömde
betala parkeringen (300 pix),kom hem svinförbannad.....åter till scandinavium...å 10 minuter innan matchen skulle börja kom jag på att biljetterna ligger hemma.... :huvet :dummer :kocko
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
kaZmur skrev:
Eftersom jag börjar bli lite trött på min egen förvirring så måste jag få veta om det finns fler människor här på SH som är lika förvirrade som jag.
Ni vet när man ibland gör saker helt utan att tänka sig för, jag är mästaren på sådant.

Här följer några bravader.

1. För några månader sedan samlade jag ihop smutstvätten, gick in på toaletten, slängde tvätten i toastolen och spolade. När jag sedan efter några sekunder förstod vad jag hade gjort så var det till å köra ner näven och börja fiska.

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
Fy fan vad bra den var!!! HAHAHA!!!

De gångerna jag är som snurrigast är helt klart om någon ringer och väcker en. Då kan man ju fan svara vad som helst i telefon...

Värst var väl det en gång för ett par år sen när jag och ett par kompisar satt hemma hos mig och drack sprit och bärs, efter ett tag så däckade jag i min säng och mina polare skulle dra hem men fick inte väckt mig så dom ringde min telefon (hade telefonen precis vi sängen då). Jag "vaknade" till och greppade första bästa cd-fodral på golvet och svarade i det, hade visst suttit och skrikit HALLÅ! ett par gånger, blev väl antagligen sur för att jäveln som ringde inte sa nånting :dummer Sen hade jag bara sagt -Jösses! och somnat igen. Mina polare hade ganska roligt åt detta...kan ju bara tänka mig hur det såg ut.
Skratta själv ganska mycket åt detta när jag fick reda på vad jag hade sysslat med egentligen :lol
 
Last edited:

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Kaz du är nog värst, men har några små bidrag.

Skulle smörja min rakaparat, hämtade den lilla flaskan symaskinsolja i garderoben och smörjde, bara för att inse att jag hade tagit sånt där superlim..ganska lika flaskor dock till mitt försvar.

för c:a 15 år sen när man va på klassresa så hade vi abonerat en SL buss, alla va i bussen utom jag som va på utsidan med huvudströmbrytar nyckeln som sitter vid framdörren, vred nyckeln o ser att dörren går igen, så jag hoppar in för jag vill ju inte va utelåst.. dock vart vi alla istället innelåsta.

Brukar hitta min fjärrkontroll i kylskåpet.

Starta bågen, allt e fint lägger i växel o den dör??? upprepa 5-6 gånger, sen kan man prova att fälla upp stödet.

gå o leta efter mobiltelefonen medans man håller den i handen har hänt oxo.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
semper skrev:
gå o leta efter mobiltelefonen medans man håller den i handen har hänt oxo.
Det är det jag har sagt hela tiden, mobiltelefoner fördummar. Våga vägra :D


Kommer inte på nån riktigt vimsig sak som jag själv gjort på rak arm. Klart kan hända att man slår på kaffe utan att ha haft kaffe i filtret så att säga. Sen häller man i några skåpor kaffe och kör om igen, för att en kvart senare upptäcka att man glömde häll i nytt vatten. Så i med nytt vatten... på en brännhet värmeslinga. Det som händer då är att kokheta vattendroppar blandad med kaffepulver fräser åt alla håll. Sen händer det även ibland att man glömmer ställa under tillbringaren så allt kaffe droppar ner och bränns mot plattan och sen rinner iväg på diskbänken som en svart sörja.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Lyfter lite dådå..

Haha.. Mycket rolig läsning..

Måste fylla på med några av mina jag med..

Vi kan ta den om när jag vaknar bakis som en ål och skall gå till jobbet. Sovit typ 3 timmar eller något. Tar naturligtvis Idominsalvan på tandborsten och gnor runt i 30 sekunder innan hjärnan registrerar hur det smakar och ytteligare 3 sekunder innan magen fattar detta och inte vill vara med längre.

Eller som häromdagen jag åker till affären direkt efter jobbet för att handla, parkerar bilen och går in. När jag handlat _går_ jag hemmåt och förbannar min egen dumhet för att jag inte tog med bilen till affären då det var tunga kassar. Morgonen efter när jag skall åka till jobbet och hittar inte bilen i varesig garaget eller på parkeringen tror ju naturligtvis att den blivit stulen och ringer polisen för att anmäla detta. I hyrbilen på väg till jobbet kommer jag på att bilen står kvar på affären! :tummenupp Bara att lämna tillbaka hyrbil och ringa polisen igen.

Eller kanske när jag glömde skruva fast framhjulet på x:ets grabbs cykel efter slanglagning vilket resulterade i en del skrapsår och en måttligt imponerad familj..

Sen har jag tankat utan att betala 2 ggr med polisanmälan som följd. Glömt nycklar och annat är ju vardag.
 

Kneedrag

Guest
Det här var det roligaste jag läst på mycket länge
:tummenupp :tummenupp :D
Måste säga ingen slår dig kaZmur


Man känner igen sig verkligen med vad folk "råkat" ut för.

Man kollar klockan , Så glömmer man av det och kollar en gång till.
Glömmer skivbromslåset villken klassiker.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
När jag var runt 20 så kom jag sent till en fest;bra i arslet.Dom andra satt runt ett bord o verkade enligt mitt tycke lite väl stela.Så jag fick för mig att visa det där duktricket där man rycker så fort att allt står kvar på bordet.Samtidigt som alla vrålar NEEEEEJ i kör så utförs detta illdåd,jag var helt övertygad om att det skulle funka i mitt druckna tillstånd.Krash,allt glas i golvet med en minst sagt förvånad ung man i den andra änden av duken.Värdinnan blev "ganska" sur o går till skrubben efter dammsugaren som hon ger mig med ett morr samtidigt som hon förklarar hur mycket hennes fina vinglas kostade.Med en axelryckning hade jag tydligen startat dammsugarn o satt det munstyckslösa röret på hennes näsa för att på detta vis återigen lätta upp den ganska tryckta stämningen.Resultatet blev återigen oväntat,ännu argare värdinna,fast nu med en tjusig blå"gurka" på näsan.Vid det här laget börjar grabbarna i sällskapet ropa från balkongen att jag ska pallra mig dit ut i stället för att ställa till med nåt mer.Jag går ut,o där,nirvana uppnås,dom grillar.Detta är ju en sysselsättning som innehåller ämnet eld.Men deras grill har inga lågor,bara en massa kött som ryker,så snäll som man är så fixade man ju på lite mer tändvätska,köttet blev "lite"Well done,o grannen ovanför gillade inte lågorna heller.Efter detta blev man tydligen inte alls populär o fick permanent utvisning ur lägenheten. kontentan av detta är att jag sen den dagen aldrig försöker vara snäll o lätta upp stämningen på tråkiga fester,ingen uppskattar ju mitt hårda arbete iaf. :banana
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
@ ktmjacke: Värdsklass! Jag sitter här med tårar i ögonen efter allt garvande :rofl
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Johan skrev:
@ ktmjacke: Värdsklass! Jag sitter här med tårar i ögonen efter allt garvande :rofl
He he,ändå tog jag inte med dom bitarna som man skämdes över. :tungan
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
ktmjacke skrev:
När jag var runt 20 så kom jag sent till en fest;bra i arslet.Dom andra satt runt ett bord o verkade enligt mitt tycke lite väl stela.Så jag fick för mig att visa det där duktricket där man rycker så fort att allt står kvar på bordet.Samtidigt som alla vrålar NEEEEEJ i kör så utförs detta illdåd,jag var helt övertygad om att det skulle funka i mitt druckna tillstånd.Krash,allt glas i golvet med en minst sagt förvånad ung man i den andra änden av duken.Värdinnan blev "ganska" sur o går till skrubben efter dammsugaren som hon ger mig med ett morr samtidigt som hon förklarar hur mycket hennes fina vinglas kostade.Med en axelryckning hade jag tydligen startat dammsugarn o satt det munstyckslösa röret på hennes näsa för att på detta vis återigen lätta upp den ganska tryckta stämningen.Resultatet blev återigen oväntat,ännu argare värdinna,fast nu med en tjusig blå"gurka" på näsan.Vid det här laget börjar grabbarna i sällskapet ropa från balkongen att jag ska pallra mig dit ut i stället för att ställa till med nåt mer.Jag går ut,o där,nirvana uppnås,dom grillar.Detta är ju en sysselsättning som innehåller ämnet eld.Men deras grill har inga lågor,bara en massa kött som ryker,så snäll som man är så fixade man ju på lite mer tändvätska,köttet blev "lite"Well done,o grannen ovanför gillade inte lågorna heller.Efter detta blev man tydligen inte alls populär o fick permanent utvisning ur lägenheten. kontentan av detta är att jag sen den dagen aldrig försöker vara snäll o lätta upp stämningen på tråkiga fester,ingen uppskattar ju mitt hårda arbete iaf. :banana
Jaså vi snackar fylleincidenter också? Här kommer isåfall mitt strå i stacken:

Förra sommaren hade jag varit hos min gode vän Unke_B pimplat jägermeister på en förfest, när jag sedan efter 14 shots segade mig vidare till den riktiga festen gick det relativt lungt men runt midnatt slog det slint i huvudet på mig och jag däckade i värdens systers säng. När jag väl vaknade så hade jag lyckats spy ner hela sängen och lite på unke_b som också däckat i samma säng.
"Detta var inte bra" tänkte jag och gick snabbt ut mot trädgården för att fortsätta spy. Det enda problemet var att det stod ett staket ivägen som jag så galant försökte hoppa över (det slutade med en vacker spricka i foten).
När vi väl hade kommit hem till byn där jag bor så blev jag avsläppt hemma hos unke_b och skulle cykla hemåt.
Det gick bra tills vägen svängde och jag cyklade rakt in i skogen och flög av cykeln. "detta var ju skönt" tänkte jag och somnade där i nån halvtimme.
När jag vaknade igen så började jag sakteligen gå hemåt. Ungefär halvvägs så kom jag på: "visst fan, jag har ju glömt cykeln hos unke_b". Så jag började promenera tillbaks.
Döm om min förvåning när jag sedan hittade min cykel liggandes i skogen där jag kraschade och inte hade en aning om vad den gjorde där.
Så jag tog min cykel och klarade mig hella vägen hem.

En väldigt lyckad natt. :tummenupp

edit: Ajfan! Detta har jag ju redan skrivit... jaja detta är en utförligare version
 
Last edited:

ManOwaR

Hell On Wheels
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Sthlm
Hoj
R6XZ -00 Project Fighter
Lyckades med 1 riktig kaka idag!

Klockan ringer, yrvaken, rushar in i duschen, grabbar 2 knäckebröd skivor, ligger på ställ till tåget, ahh kom i tid, väntar å väntar, inser att jag vakna 1h försent.

Åker hem å jäser, åker till tåget igen, efter halva vägen, Faan har glömt tågbiljetten, åker hemmåt igen, racar tebax till stationen, tågjäveln har då gått!

Åker hem, tar 1 kaffe å 1 pris, börjar smått fundera över mitt mentala tillstånd!

Åker till stationen igen nu med gott om tid, satan ingen soppa kvar, tar fram plusskan, inte 1 peng, satsar på att komma fram, men icke, kört på soppaångorna hela dan, bilen lägger av, rullar in på en Konsumparkering, får knuffa in skrothögen den sista biten, springer till stationen, ska stämpla min tågbiljett ---> INGEN BILJETT!

Tar ett tag att förstå det hela, tar upp telefonen, inget batteri självklart, får trasska hela vägen hem å :huvet blodigt!

Edit: Nån som har nåra ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, & ...... bjuda på?
 
Last edited:

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
På tal om detta ämne....är det bara jag som får samtal på telefon....när jag har tv:n på....Efter ett tag så säger folk(utan att jag har ljudet på)....Tittar du på TV? Jävligt vanligt.....
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
På tal om förvirrande situationer....

Min polare emil bodde med sin tjej mia... Han kom hem rejält tankad och han var helt väck. Han går o lägger sig hos mia och somnar(att tillägga är att mia är helt nykter).. När han vaknar så går han upp.....ställer sig och pinkar under ett fönster... Varpå Mia vaknar och undrar vad han gör?n Jag pissar säger han... men varför måste du kissa där och inte på toan säger hon?(dom bor i en etta)... Jag måste kunna se ut när jag pissar....säger emil...som står och pissar på väggen vid ett fönster med persiennerna nere.

Eller följande med samma snubbe fast med hans tidigare flickvän. Vi hade varit på stan och supit huvudet i bitar. Just då var jag småsnål och vägrade att ta nattbussen hem, jag skulle gå(3 km). När jag väl kommer hem så ringer hans tjej(icke nämnt namn) och frågar var emil är? Jag säger att jag inte vet och flickvännen blir orolig som fan(ohhh suprise att hon blev det :rolleyes: ). Iaf, jag blir osså lite orolig eftersom jag själv lämnnat honom på bussen. Jag knatar hem till honom och bankar på dörren. Ingen öppnar. Jag ringer både hem och till hans mobil, ingen svarar. Jag går hem till mig själv med oro i mitt huvud.... Letar upp en olåst cykel och börjar leta efter honom. När klocken börjar närma sig 0430 så lägger jag ner(delvis på att jag själv är lite knagad)... Det är för sent... Jag cyklar upp en sväng till om hans lägenhet för att se om han kommit hem. Jag bankar på dörrren, ringer i telefoner....till slut känner jag på handtaget, det är öppet(vilket ökar oron ännu mer)....jag går in i hans lägenhet, där jag hittar han sovandes....Han har inte hört: Bankningar, diverse tfn samtal från mig o hans flickvän till sin mobil eller hem....När väcker honom säger han: Vad gör du här?????? :3freak :hihi
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
ifall jag far å handlar nånting så har jag alltid köpt allting förutom det jag for ut för att handla. Kan bli lite jobbigt
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Coola Ola skrev:
-edit- en rätt vanlig grej jag gör är ju iofs att kolla hur mkt klockan är för att sekunden efter inte ha en susning om vad klockan är, ibland har jag kollat en gång till utan registrera vad klockan är ens andra gången....

Precis så är ja med.. kan kolla 3-4 ggr ibland utan att regga hur mkt klockan är... då måste man sakna intresse av hur mkt klockan är...
 

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Huskvarnas förort Jönköping
Hoj
xt660r
är på ölbowling med jobbet, full som man var stilar man lite med hur bra man är. går fram mot banan svingar upp klotet.....lite för mycket, sätter den prick i nyllet :huvet ....MOSH.... :kocko sen trippar man runt där lite yr, till arbetarkollegornas stora glädje :tummenupp :pannkyss

ja det finns mycket........
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top