Hjärnsläpp.

MikkE

Guest
för mig är det vanligt att jag ska hämta en sak och när jag har gått en stund så har man glömt bort, jag går tillbaka och hoppas att minnet är kvar för att komma på vad det var jag skulle hämta.
på jobbet öppnar man ganska så mkt dörrar ibland (skola) och kommer sedan på att man inte har nycklarna i fickan (ligger som oftast i personaldatarummet).. det blir lite pinsamt att vänta eller leta efter någon som kan öppna, speciellt efter ett tiotal gånger..

men farsan e värst.. han kommar A L D R I G ihåg vart han har lagt brillorna, och sen så kommer han till mig som har varit inne på rummet och sett på film och frågar om jag har hans brillor!? och det händer minst 3 gångar V A R J E dag!! blir fan förbannad på han ibland

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
fan ni är juh hel snurriga...
det enda jag brukar göra är att kolla på klockan för att sen glömma bort vad den var, och sen har jag svårt att komma ihåg om jag har låst läghenhets dörren...

:hej

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Lurch skrev:
Brorsan (jag lovar, det var inte jag) ringde mig för ett tag sen och sa att han hade låst in nycklarna i bilen. Han hade lagt dem i bagaget och stängt luckan. Det är en ganska ny SAAB 9-3 och de låser automatiskt bagaget efter typ 30 sek. Jag tänkte att han ville att jag skulle hämta reservnycklarna så jag frågade var han hade dem.

"I handskfacket"

:kocko
Ganska kul grejj som hände mig,
på den tiden man övningskörde,
hade åkt från gnesta till järna. ca 2 mil.
jag och flickvännen skulle hem till henne

till det roliga. hade hoppat ut och lät bilen stå på tomgång, tog något ur bagage luckan, stängde och började gå in mot huset,
då ropar pappa och frågar om jag kan låsa upp.
men nyckeln sitter ju i bilen svarar jag då.

Bilen har fått nått kul elfel som låter centrallåset när man stängar bakluckan.

bara gå in och fråga flickans mamma om hon kan skutsa mig till gnesta och tillbaka medans bilen står på tomgång, Låst i järna

:D

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Zeb_Macahan skrev:
Har väl gjort massa tankspridda saker, men det enda jag kan komma på är att jag letade en halvtimme i hela lägenheten efter fjärrkontrollen och hittade den i ett skåp, i en "jordnötsringar"-påse när jag skulle ha jordnötsringar..
//Emmi
Kvinnor i all ära, men hur lyckas man lägga fjärren i en påse jordnötsringar? :D

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Går någonstans och kommer inte på vad jag ska göra, och ännu värre, vad jag ska säga... :huvet
Lägger saker där de inte skall vara, t.ex. mobilen i kylen.
Vaknar och fattar inget. (Ovanligt att man inte fattar nåt? :va )

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Klassiker i min värld är att parkera bort bilen. Är inne och handlar och sen minns jag ej vart jag parkera.

Glömde en gång hämta min sambo på väg hem, hon ringde och sa typ här befinner jag mej, bra sa jag jag är 4 kvarter bort, kommer förbi och plockar upp dej. Problemet uppstog när hon ringde och jag var 4mil ifrån och fråga vart jag tog vägen.

Glömmer bort ibland vart jag ska åka när jag har kommit halvägs, kommer dock alltid på det efter ett litet tag. Sker oftast när man ska hem till nån polare som bor någon mil ifrån eller två.

heigo

Dåre
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
En blå..
Händer rätt ofta att jag ställer mig o väntar på hissen, efter en minut börjar jag banka på hissdörren då jag tror att några snorungar leker med hissen eftersom den aldrig kommer......... Sen brukar jag trycka på knappen= 10 sek så är den där.. Känner mig något pantad då :kocko

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Tjaa, förra veckan tog man fram deodoranten och skulle börja borsta tänderna med den :3freak tills man märkte då att det kanske inte var det man gjorde med deo.

Sen finns det ju vanliga "just fan, jag har ju lektion nu,.. varför åkte jag hem för :huvet ?"

Förut var det också vanligt med att, nästan tvätta håret med duschtvål och tvärtom, rätt vanligt tills jag bytte till sånt där man har båda i samma. :tummenupp

Finns oerhört mkt mer att berätta, men nyvaken har inte långtidsminnet kommit igång, men det är i den stil veckorna brukar se ut.. alltid något

Så finns det en tendens att dessa händelser ökar när man e både full och bakis men det är ju rätt bekant sen tidigare.

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
1. Åkte moppe, glömde bort att vägen svängde :kocko
2. Satt och basta med polarna. Efter flera timmar i bastun märkte vi att det blev kallt... hade glömt att sätta på mer tid i bastun :huvet
3. Gick ut för att slänga sopor i trapphuset. Viste att dörren låses av sig självt. vad gör man? glömmer nycklarna inne. Det som räddade mig av fönster som var öppen i köket och en skylift utanför :tummenupp
4. Vaknat upp i klädkammaren spyendes i tvättkorgen troendes att detta vad toastolen :brinnerup :yoparty

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
bernie99se skrev:
Ja... I morse tog jag flytande tvål på tandborsten. Ush och fy, tror inte jag gör om det misstagen iaf.

Den känner man igen... :rolleyes:
Smakar fan sån där tvål :näsblod

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
R1 -99
I somras höll jag på att storstäda på övervåningen där jag har mitt näste. Städade och gjorde fint, men jag orkade inte gå ner med alla soppåsar, därför kom jag på lösningen att jag skulle kasta ut dem från fönstret och ner på gräsmattan för att sedan bära dem därifrån. Sagt och gjort!

Dagarna gick och plötsligt kom min far upp med något skräp i handen och bad mig titta ut. :näsblod Jag hade, öhh, glömt plocka bort påsarna så alla fåglar hade myst med skräpet runt hela gräsmattan. :mad: Det var bara till att städa upp!

MikkE

Guest
gjorde en löjlig grej som att glömma att skölja av håret när man har duschat och har shampoo i håret och sen torkat med handduk.. bara att gå in i duschen igen

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
kaZmur skrev:
Eftersom jag börjar bli lite trött på min egen förvirring så måste jag få veta om det finns fler människor här på SH som är lika förvirrade som jag.
Ni vet när man ibland gör saker helt utan att tänka sig för, jag är mästaren på sådant.

Här följer några bravader.

1. För några månader sedan samlade jag ihop smutstvätten, gick in på toaletten, slängde tvätten i toastolen och spolade. När jag sedan efter några sekunder förstod vad jag hade gjort så var det till å köra ner näven och börja fiska.

2. Lånade min systers cykel för några dagar sen och cyklade rundor lite i stan och till skolan osv.
Igår kom mamma in och frågade mig var min systers cykel var, på sin plats såklart sa jag. Men nej, tydligen har jag ställt den någonstans i stan och gått hem utan cykeln och nu kommer jag inte ihåg var jag ställde den.

3. Satt i garaget och limmade/löddade ihop min vänstra framblinkers som jag råkat knäcka för 4:e gången, precis när jag suttit och fixerat den för hand i nästan en timme så skruvar jag dit den, böjjer mig ner och plockar upp en insex-nyckel och när jag reser mig upp slår jag självklart huvudet i blinkersen och knäcker den igen på samma sätt som jag gjort 3 av 4 gånger tidigare.

4. Förra sommaren körde jag en runda med hojjen och stannade till för att tanka, allt gick finfint, full tank och sen körde jag därifrån. 3 timmar senare kom jag på: "Visst fan! Jag kanske skulle betalat för bensinen också." Blev ett jävla förklarande för den kära statoilpersonalen som precis var på väg att ringa polisen när jag kom tillbaks till macken.

5. Skulle köra iväg hojen från en parkering förra sommaren, och självklart hade jag för andra gången glömt skivbromslåset i. Det har ju många varit med om. Men dum som jag är så rullar jag hojjen baklänges, det tar tvärstopp: "Vafan! Jävlas inte nu!" tänker jag och rullar fram den lite för att sedan ta ultrasats och rulla den bakåt för full maskin, när jag hör KRRRaaaaSSScccHHH!!! Då går det upp ett ljus för mig: "Ahaaaaaa! Skivbromslåset!". Nu har jag en lång jävla spricka över hela framskärmen.

Detta var bara några få exempel på sånt jag nästan dagligen lyckas med.

Snälla säg att det finns fler personer här som är lika förvirrade som jag och fyll på med era egna upplevelser.
Tvångströja nästa ;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...