Hojåka i Örebrotrakten - the original!

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Bild 1. Stefan + jetski
Bild 2. Jetski + ägare, monoski
Bild 3. Jetskimotor
Bild 4. En vänsterhand som gör tummen upp
Bild 5. En verkstad
Bild 6. Tryckluftslang + nåt mer...

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Grattis till de tre första rätt och bonus poängen!!! Men varför gör tummen upp?

Bild 1. Stefan + jetski RÄTT!
Bild 2. Jetski + ägare, monoski RÄTT! Monoski... heh
Bild 3. Jetskimotor RÄTT!
Bild 4. En vänsterhand som gör tummen upp Varför?
Bild 5. En verkstad Sant fast jävligt fel!!!
Bild 6. Tryckluftslang + nåt mer... Skitdåligt svar! Mao FEL!!!

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Antar att jag inte får svara eftersom det är jag som tagit några av korten?
Annars vet jag vad det är på allihopa. :)

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TDM 850
Gissar att bild fyra och fem är på en Mazerator (tugger) om vem som helst får vara med och gissa?? Hur som helst har jag ju redan gjort det :)

/Ola

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Kyckling skrev:
Antar att jag inte får svara eftersom det är jag som tagit några av korten?
Annars vet jag vad det är på allihopa. :)

Klart alla får gissa! Så vad föreställer bild 4-6 då?

Ola_FZR skrev:
Gissar att bild fyra och fem är på en Mazerator (tugger) om vem som helst får vara med och gissa?? Hur som helst har jag ju redan gjort det

Eftersom jag inte vet vad en "Mazerator (tugger)" är förnågot men så får du specificera dig...

Ola_FZR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TDM 850
Tengil skrev:
Klart alla får gissa! Så vad föreställer bild 4-6 då?

Eftersom jag inte vet vad en "Mazerator (tugger)" är förnågot men så får du specificera dig...

En maskin (pump) för att finfördela partiklar låter väldigt fint men är det inte,har en sån på jobbet som finfördelar grejor (skit) jobbar reningverket i Örebro :)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Tengil skrev:
Bild 1.stefan tror att det är en brud efter 2öl men icke sa nicke det är ju tengils vattenfordon
Bild 2. tengil ska priecis provstarta och ger den lite soppa igenom gasen. oj vilken fin monoskida du köpt :tummenupp
Bild 3.motorn är på plats ÄNTLIGEN :pannkyss
Bild 4.tengils nya turbin som han ska försöka sig på att koppla på vattenfordonet.. här ska det åkas säger tengil :tungan
Bild 5.se ovan fast i mer helhet
Bild 6.om jag vrider till vänster borde det inte bära av till vänster då :) jopp det gör det. man kan säga att bilden föreställer samma sak som dom eldblåsande sakerna bakom planen i topgun :banana

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Ola_FZR skrev:
En maskin (pump) för att finfördela partiklar låter väldigt fint men är det inte,har en sån på jobbet som finfördelar grejor (skit) jobbar reningverket i Örebro :)

Skit fel! :tungan

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
blom skrev:
Bild 4.tengils nya turbin som han ska försöka sig på att koppla på vattenfordonet.. här ska det åkas säger tengil :tungan
Bild 5.se ovan fast i mer helhet

Bilderna 4 och 5 föreställer en turbinkompressor! Den består av 3 gigantiska turbokompresorer som alla drivs av en 1000KW elmotor. Den kompressorn på bilden har gått kontinueligt utan stopp i 8år!!! Nu var det dagds för service :tummenupp Det turbinhjulet vi där jag gör tummen upp är det första av de 3.

blom skrev:
Bild 6.om jag vrider till vänster borde det inte bära av till vänster då :) jopp det gör det. man kan säga att bilden föreställer samma sak som dom eldblåsande sakerna bakom planen i topgun RÄTT! :banana

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
fan med andra ord full pott för mig kan man säga :)

jo det tycker jag faktiskt,, tengil när kommer du hem igen? och varför sitter du på sporthoj nu? :tungan

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
blom skrev:
fan med andra ord full pott för mig kan man säga :)

jo det tycker jag faktiskt,, tengil när kommer du hem igen? och varför sitter du på sporthoj nu? :tungan

Nästan halvfull pott...hade du gissat EXAKT som jag skriv så då hade det varit full pott! :fakta

Jag satt på SH i väntan på att bli upplockad på hotellet nere i lobbyn. Trådlöst... :Bugar WiFi Nästan magiskt! :)

Jag kommer hem kvällen den 25e. (på tisdag)

Last edited:

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Baj dhö wej, en pizza (äkta italiensk) och tre Heineken burk kostar 6€ :tummenupp

Den första var god, undra hur den andra smakar? :öl

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Idag har varit en "hård" dag... Jag har stått, krupit och haft hydralikolja överallt. Men nu är nog de flesta felen fixade... hoppas jag :rolleyes:

Var jävligt sjönt att äta och få en öl! *menar det verkligen* Hann bara äta en macka på ett kafé vid 11 idag.

En kul grej som hände (för er inte för mig) är att jag stog och glodde på en manometer en cm från tutan. Då fick killen i hytten för sig att tuta lite... :döv :mad: Det är bra tryck i den där grejen... jag fick gå en sväng för att inte :fatta! killen. *sant* Men sen var det lungt. :pannkyss

Förövrigt har jag inte sett en enda snygg Italienska ännu. Men man kan inte säga att dom inte försöker! Uppsminkade stilettklackar och designer grejer ständigt :tummenupp

Men nästan ingen snackar engelska. Fast det var en lite kul grej. En gubbe på kafét bjöd mig på ett glas muserande vin och sa på hyffsad svenska "Ve skåla for alla vakra flitor"! Det tyckte iaf jag var ruskit kul! :hihi

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom