Supermoto skrev:98hk är ju inte särskilt lockande tyvärr. Vad får man ur en sån med ett helsystem utan kat och kanske lite chippande?
99-100 med lite tur
Allvarligt talat så är 100 hk tillräckligt.
Supermoto skrev:98hk är ju inte särskilt lockande tyvärr. Vad får man ur en sån med ett helsystem utan kat och kanske lite chippande?
Effektmässigt så ger det väl inte mer än ca 5hk, men karaktären blir mycket roligare. Mer bett i den, vassare på nåt vis. Jag var toknöjd med det systemet på. Jag har inte sett någon S här hemma under 69´, sen vad folk får för dom är ju en annan femma. Jag fick 89´för min -01:a på 1800mil.Supermoto skrev:Hehe, det är fortfarande skillnad lille vän...
Närå, du vet vad jag menade. Faktum är väl att en r1100s är lika sportig som en LC4 så våra vagnparker skulle bli ungefär jämbördiga menar jag. Med skillnaden att jag såklart skojar bort dig på Åsen även med en r1100s![]()
Vänta bara, jag ska allt regga in den snart...
Men även 2950:- är J*VLIGT attraherande.
98hk är ju inte särskilt lockande tyvärr. Vad får man ur en sån med ett helsystem utan kat och kanske lite chippande? Finns mer att göra motormässigt?
Vad får man ge för en 99 - 00 i Sverige?? Har hittat tyska exemplar för typ 50 lök vilket väl måste vara riktigt bra..
erik skrev:99-100 med lite tur![]()
Allvarligt talat så är 100 hk tillräckligt.
Jo, såklart. Men det är ju på gränsen till pinsamt att inte locka fram mer ur 1100cc. Den har ju inte >100Nm heller. Men visst räcker det. En annan fördel är att det finns skitmycket grejer till dem...erik skrev:99-100 med lite tur![]()
Allvarligt talat så är 100 hk tillräckligt.
Helsystem + chip kostar??Aero skrev:Effektmässigt så ger det väl inte mer än ca 5hk, men karaktären blir mycket roligare. Mer bett i den, vassare på nåt vis. Jag var toknöjd med det systemet på. Jag har inte sett någon S här hemma under 69´, sen vad folk får för dom är ju en annan femma. Jag fick 89´för min -01:a på 1800mil.
Hur många r110s såg du på vägarna förra året????Tengil skrev:Hur ska jag kunna komentera detta... Alltsá Erik, visst, 100hk vara nog át alla med lite sunt förnuft. Men det är inte det det handla om!
Att inse att 100hk skulle vara nog och nöja sig med det, är lika otänkbart som att inse att fem öl är nog och bara ta med sig det pá en fest.
Visst, fem öl kanske skulle "räcka" men vad skulle hända om dom tog slut? Eller att nágon annan har med sig átta? Dá skulle du sitta där nyktrast medan alla andra andra är fulla och lyckliga.
"Det är nog bäst jag tar med 10!"
Enda sättet är att alla köper exakt lika hojar och "nöjer sig med det".
Men vem vill va som alla andra?![]()
![]()
Tengil skrev:Hur ska jag kunna komentera detta... Alltsá Erik, visst, 100hk vara nog át alla med lite sunt förnuft. Men det är inte det det handla om!
Att inse att 100hk skulle vara nog och nöja sig med det, är lika otänkbart som att inse att fem öl är nog och bara ta med sig det pá en fest.
Visst, fem öl kanske skulle "räcka" men vad skulle hända om dom tog slut? Eller att nágon annan har med sig átta? Dá skulle du sitta där nyktrast medan alla andra andra är fulla och lyckliga.
"Det är nog bäst jag tar med 10!"
Enda sättet är att alla köper exakt lika hojar och "nöjer sig med det".
Men vem vill va som alla andra?![]()
![]()
Laser helsystem med chip ligger på 10´. Claessons i Bromölla har agenturen för Laser.Supermoto skrev:Jo, såklart. Men det är ju på gränsen till pinsamt att inte locka fram mer ur 1100cc. Den har ju inte >100Nm heller. Men visst räcker det. En annan fördel är att det finns skitmycket grejer till dem...
Helsystem + chip kostar??
Men du har alltså sett 99or för 69?! Låter väldigt lågt om du fick 89 på firma... Men man borde absolut inte göra bort sig om man ger 55 för en 00a då!?
Du är säker på taket på 2950:- även för importerade??
Supermoto skrev:5555€ för den här. Det är just nu lika med 49 993,89 SEK enligt forex.
Lasersystem + roliga fotpinnar, äckellackade fälgar och lite coola dekaler.
En sak slog mej: Är inte hundra på att man försäkra till 2950kr om hojen inte har ABS. Det måste du kolla med If... Om jag kommer ihåg rätt så har alla svensksålda ABS, men på ex tyska hojar så var det tillval.Supermoto skrev:Jo, såklart. Men det är ju på gränsen till pinsamt att inte locka fram mer ur 1100cc. Den har ju inte >100Nm heller. Men visst räcker det. En annan fördel är att det finns skitmycket grejer till dem...
Helsystem + chip kostar??
Men du har alltså sett 99or för 69?! Låter väldigt lågt om du fick 89 på firma... Men man borde absolut inte göra bort sig om man ger 55 för en 00a då!?
Du är säker på taket på 2950:- även för importerade??
Check!Aero skrev:Laser helsystem med chip ligger på 10´. Claessons i Bromölla har agenturen för Laser.
69´var för en import -99. Jag sålde min för 89´privat. Skulle få 80´minus test, om jag bytte in den.
Enda skillnaden i försäkringen är i maskinskadan, premien är densamma.
Okunniga människaTERMINATOR skrev:den där kan man ha som reklam på mc donalds, ser ut som den vore från -87
vilken äcklig färgsättning
Oki. Kolla såklart upp innan det blir allvar av mina hot om BMW-köp. Men bra poängAero skrev:En sak slog mej: Är inte hundra på att man försäkra till 2950kr om hojen inte har ABS. Det måste du kolla med If... Om jag kommer ihåg rätt så har alla svensksålda ABS, men på ex tyska hojar så var det tillval.
fan mario du är riktigt sugen på en bmw verkar det somSupermoto skrev:Check!
Då känns ju 50kkr klart bra då...![]()
Okunniga människa![]()
Det är BMW M's färger ju
(oki, kanske inte så snyggt men om man själv äger hojen kan man använda det som försvar)
Oki. Kolla såklart upp innan det blir allvar av mina hot om BMW-köp. Men bra poäng![]()
nej nej nej nej nej nej nej nej nej ABSOLUT inte.. jag ville köra husa iår.. annars skulle jag inte köpt den för att sedan sälja den 10 dagar efter. jag kommer tebax.. på vad vet jag inte men jag kommerKyckling skrev:Så jag har någon att åka med nu när Boliblompinne fegade ur.
Hade inte du precis sålt din bil...blom skrev:någon som vet om man kan sälja bilarna man får när man tar licens i gt4jävla nike bilen mm
haha jupp.. men frågan passar jag över till dig.. nasarnAero skrev:Hade inte du precis sålt din bil...![]()
På den tiden jag spelade GT, så hette det typ GT 1 eller kanske GT2. Kruxet är väl att jag aldrig kom så långt så att jag fick loss någon "extrabil"....blom skrev:haha jupp.. men frågan passar jag över till dig.. nasarn![]()
okAero skrev:På den tiden jag spelade GT, så hette det typ GT 1 eller kanske GT2. Kruxet är väl att jag aldrig kom så långt så att jag fick loss någon "extrabil"....![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |