Hojåka i Örebrotrakten - the original!

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
98hk är ju inte särskilt lockande tyvärr. Vad får man ur en sån med ett helsystem utan kat och kanske lite chippande?

99-100 med lite tur :D

Allvarligt talat så är 100 hk tillräckligt.

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Hoj
Stor, go & tysk
Supermoto skrev:
Hehe, det är fortfarande skillnad lille vän...
Närå, du vet vad jag menade. Faktum är väl att en r1100s är lika sportig som en LC4 så våra vagnparker skulle bli ungefär jämbördiga menar jag. Med skillnaden att jag såklart skojar bort dig på Åsen även med en r1100s :arsele ;)

Vänta bara, jag ska allt regga in den snart...

Men även 2950:- är J*VLIGT attraherande.
98hk är ju inte särskilt lockande tyvärr. Vad får man ur en sån med ett helsystem utan kat och kanske lite chippande? Finns mer att göra motormässigt?
Vad får man ge för en 99 - 00 i Sverige?? Har hittat tyska exemplar för typ 50 lök vilket väl måste vara riktigt bra..
Effektmässigt så ger det väl inte mer än ca 5hk, men karaktären blir mycket roligare. Mer bett i den, vassare på nåt vis. Jag var toknöjd med det systemet på. Jag har inte sett någon S här hemma under 69´, sen vad folk får för dom är ju en annan femma. Jag fick 89´för min -01:a på 1800mil.

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
erik skrev:

Hur ska jag kunna komentera detta... Alltsá Erik, visst, 100hk vara nog át alla med lite sunt förnuft. Men det är inte det det handla om!

Att inse att 100hk skulle vara nog och nöja sig med det, är lika otänkbart som att inse att fem öl är nog och bara ta med sig det pá en fest.
Visst, fem öl kanske skulle "räcka" men vad skulle hända om dom tog slut? Eller att nágon annan har med sig átta? Dá skulle du sitta där nyktrast medan alla andra andra är fulla och lyckliga.
"Det är nog bäst jag tar med 10!"

Enda sättet är att alla köper exakt lika hojar och "nöjer sig med det".
Men vem vill va som alla andra? :va

:)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:

Jo, såklart. Men det är ju på gränsen till pinsamt att inte locka fram mer ur 1100cc. Den har ju inte >100Nm heller. Men visst räcker det. En annan fördel är att det finns skitmycket grejer till dem...

Aero skrev:
Effektmässigt så ger det väl inte mer än ca 5hk, men karaktären blir mycket roligare. Mer bett i den, vassare på nåt vis. Jag var toknöjd med det systemet på. Jag har inte sett någon S här hemma under 69´, sen vad folk får för dom är ju en annan femma. Jag fick 89´för min -01:a på 1800mil.
Helsystem + chip kostar??
Men du har alltså sett 99or för 69?! Låter väldigt lågt om du fick 89 på firma... Men man borde absolut inte göra bort sig om man ger 55 för en 00a då!?
Du är säker på taket på 2950:- även för importerade??

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tengil skrev:
Hur ska jag kunna komentera detta... Alltsá Erik, visst, 100hk vara nog át alla med lite sunt förnuft. Men det är inte det det handla om!

Att inse att 100hk skulle vara nog och nöja sig med det, är lika otänkbart som att inse att fem öl är nog och bara ta med sig det pá en fest.
Visst, fem öl kanske skulle "räcka" men vad skulle hända om dom tog slut? Eller att nágon annan har med sig átta? Dá skulle du sitta där nyktrast medan alla andra andra är fulla och lyckliga.

Hur många r110s såg du på vägarna förra året????
Det är faktiskt ytterliggare en grej som tilltalar mig. Fatta så fint att steka R1or på Åsen med en beamer boxertwin :yoparty

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Tengil skrev:

Ok, jag ger mig... :D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5555€ för den här. Det är just nu lika med 49 993,89 SEK enligt forex.
Lasersystem + roliga fotpinnar, äckellackade fälgar och lite coola dekaler.

Bifogat

• R1100S.jpg
    R1100S.jpg
    16.3 KB · Visningar: 43

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Hoj
Stor, go & tysk
Supermoto skrev:
Jo, såklart. Men det är ju på gränsen till pinsamt att inte locka fram mer ur 1100cc. Den har ju inte >100Nm heller. Men visst räcker det. En annan fördel är att det finns skitmycket grejer till dem...

Men du har alltså sett 99or för 69?! Låter väldigt lågt om du fick 89 på firma... Men man borde absolut inte göra bort sig om man ger 55 för en 00a då!?
Laser helsystem med chip ligger på 10´. Claessons i Bromölla har agenturen för Laser.
69´var för en import -99. Jag sålde min för 89´privat. Skulle få 80´minus test, om jag bytte in den.
Enda skillnaden i försäkringen är i maskinskadan, premien är densamma.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Supermoto skrev:
5555€ för den här. Det är just nu lika med 49 993,89 SEK enligt forex.
Lasersystem + roliga fotpinnar, äckellackade fälgar och lite coola dekaler.

den där kan man ha som reklam på mc donalds, ser ut som den vore från -87
vilken äcklig färgsättning

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Hoj
Stor, go & tysk
Supermoto skrev:

En sak slog mej: Är inte hundra på att man försäkra till 2950kr om hojen inte har ABS. Det måste du kolla med If... Om jag kommer ihåg rätt så har alla svensksålda ABS, men på ex tyska hojar så var det tillval.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aero skrev:
Laser helsystem med chip ligger på 10´. Claessons i Bromölla har agenturen för Laser.
69´var för en import -99. Jag sålde min för 89´privat. Skulle få 80´minus test, om jag bytte in den.
Enda skillnaden i försäkringen är i maskinskadan, premien är densamma.
Check!
Då känns ju 50kkr klart bra då... :tummenupp

TERMINATOR skrev:
den där kan man ha som reklam på mc donalds, ser ut som den vore från -87
vilken äcklig färgsättning
Okunniga människa :smasha :fatta! Det är BMW M's färger ju :fakta
(oki, kanske inte så snyggt men om man själv äger hojen kan man använda det som försvar)

Aero skrev:
En sak slog mej: Är inte hundra på att man försäkra till 2950kr om hojen inte har ABS. Det måste du kolla med If... Om jag kommer ihåg rätt så har alla svensksålda ABS, men på ex tyska hojar så var det tillval.
Oki. Kolla såklart upp innan det blir allvar av mina hot om BMW-köp. Men bra poäng :tummenupp

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
Check!
Då känns ju 50kkr klart bra då... :tummenupp

Okunniga människa :smasha :fatta! Det är BMW M's färger ju :fakta
(oki, kanske inte så snyggt men om man själv äger hojen kan man använda det som försvar)

Oki. Kolla såklart upp innan det blir allvar av mina hot om BMW-köp. Men bra poäng :tummenupp
fan mario du är riktigt sugen på en bmw verkar det som :) jag kan bara säga att jag blev så jävla positivt överaskad när jag testade sigges.. :tummenupp

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Kyckling skrev:
Så jag har någon att åka med nu när Boliblompinne fegade ur.
nej nej nej nej nej nej nej nej nej ABSOLUT inte.. jag ville köra husa iår.. annars skulle jag inte köpt den för att sedan sälja den 10 dagar efter. jag kommer tebax.. på vad vet jag inte men jag kommer :tummenupp

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Hoj
Stor, go & tysk
blom skrev:
haha jupp.. men frågan passar jag över till dig.. nasarn ;)
På den tiden jag spelade GT, så hette det typ GT 1 eller kanske GT2. Kruxet är väl att jag aldrig kom så långt så att jag fick loss någon "extrabil".... :D

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Aero skrev:
På den tiden jag spelade GT, så hette det typ GT 1 eller kanske GT2. Kruxet är väl att jag aldrig kom så långt så att jag fick loss någon "extrabil".... :D
ok :) kan berätta en rolig sak.. saab ställde inte upp med någon bil i spelet, vet inte om det var för att dom kanske skulle rasa :) volvo slängde med en, en s60 t5a.. förmodligen kommer jag aldrig att testa den :tungan

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...