Hojåka i Örebrotrakten - the original!

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Mattias650 skrev:
Tror väl kanske inte att man kör helt skyddad på en motard heller. Om man inte inte håller sig på bana förstås.
Puckade medtrafikanter kan man stöta på oavsett vilken hoj man kör. :(

Hoppas din kompis farsa klarar sig.

nää det har du rätt i men då skulle jag lägga gatåkat på hyllan och köra lite bana för skojskull, is och grus, men sammtidigt tar det emot för jag tycker det är så jävla skoj att åka

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag får se hur det blir med premier mm tills nästa år. sen måste jag tänka på molly först och främst, men det vore ju så kul med en motard :tungan

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
fan undrar om man ska sluta med att åka gata, polaren ringde nu och berättade att hans farsa ligger på salgrenska i gbg och svävar mellan liv och död, han körde rakt in i en bil i 140 km/h som svängde ut framför honom.

man kanske skulle köpt en motard i allafall

Undrar om det var han jag hörde talas om på jobbt idag? Var hände det?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Satan så tråkigt :(

Hoppas det går bra :)

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
och mattis kör inte mycket och kjelle kör inte mycket och tengil är i öoiewaf rätt mycket,, ja det är ju stefan då som man får räkna med om nu vädret är bra vill säga....

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
blom skrev:
och mattis kör inte mycket och kjelle kör inte mycket och tengil är i öoiewaf rätt mycket,, ja det är ju stefan då som man får räkna med om nu vädret är bra vill säga....

Fast vi har trevligt när vi väl kör. :tummenupp
Jag tror inte jag skulle kunna köra mer bara för att jag skulle byta till motard. Så för min del kan jag lika gärna ha kvar gathojen.

Sen tanken på att behöva renovera motorn var 10:e mil lockar inte heller. Då kör jag hellre hoj... :)

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Mattias650 skrev:
Fast vi har trevligt när vi väl kör. :tummenupp
Jag tror inte jag skulle kunna köra mer bara för att jag skulle byta till motard. Så för min del kan jag lika gärna ha kvar gathojen.

Sen tanken på att behöva renovera motorn var 10:e mil lockar inte heller. Då kör jag hellre hoj... :)
ja men det jag menade var att sitta och åka själv på en hoj som kostar fan är inte roligt när det nästa inte är någon mer som kör.. kör jag motard blir det ju på ett seriöstplan.. mest bana. renovera motor efter 10 mil :va

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
blom skrev:
ja men det jag menade var att sitta och åka själv på en hoj som kostar fan är inte roligt när det nästa inte är någon mer som kör.. kör jag motard blir det ju på ett seriöstplan.. mest bana. renovera motor efter 10 mil :va

Visst är det roligare när vi är fler som åker.
Men för egen del så tror jag inte att jag skulle kunna lägga så mycket mer tid på att köra bana heller. Så det kvittar. För mig passar det bättre med en hoj som jag kan glida runt på oavsett hur långt jag ska åka.

OK, renovera motorn efter 10 mil var överdrivet. Men det är betydligt tätare serviceintervall på en Husa än på min SV... :)

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Mattias650 skrev:
Visst är det roligare när vi är fler som åker.
:)
därför åker man med SH-tröjan för att rekrytera mer folk till den här sajten. då kommer man ikontakt med fler örebroare som kör hoj. men att ge upp näääe.
har börjat planera för hojens framtid nu.. riktigt kul faktiskt, lite som ett blankt papper och nya tuschpennor :tummenupp mattsvart ram och sving är spikat. (till 99%)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Mattias650 skrev:
OK, renovera motorn efter 10 mil var överdrivet. Men det är betydligt tätare serviceintervall på en Husa än på min SV... :)

Det blir inte så tätt om man bara kör bana, det blir liksom inte så många timmar/mil om man inte ligger och nöter på vägen. Fast visst måste det skruvars lite, det kommer man ju inte ifrån.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
crashtestdummy skrev:
därför åker man med SH-tröjan för att rekrytera mer folk till den här sajten. då kommer man ikontakt med fler örebroare som kör hoj. men att ge upp näääe.
har börjat planera för hojens framtid nu.. riktigt kul faktiskt, lite som ett blankt papper och nya tuschpennor :tummenupp mattsvart ram och sving är spikat. (till 99%)
åkte oxå i SH tröja för 5 årsen :D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...