Hojåka i Örebrotrakten - the original!

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
blom skrev:
ja jag tyckte väl det då när jag var i den åldern :brinnerup
ofan så det är åldersrelaterat? Var det inte du som pep över att du inte hade någon att åka med? :7peta så dra på dig SH-tröjan nu så att du marknadsför forumet du med. VIPS! så har du kanske någon att åka med igen. :tummenupp

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
crashtestdummy skrev:
ofan så det är åldersrelaterat? Var det inte du som pep över att du inte hade någon att åka med? :7peta så dra på dig SH-tröjan nu så att du marknadsför forumet du med. VIPS! så har du kanske någon att åka med igen. :tummenupp
jag förstår inte varför fler skulle börja att åka bara för att jag åker omkring i en SH tröja :va sen har jag inte gnällt.. folk gör vad fan dom vill liksom jag :)

såg några tappra hojåkare för en liten stund sen :) dom drack varmt kaffe vid e-stop :)

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
På söndag ska jag med en jobbarkompis och åka runt på hans Honda 450 cross på lindesbergs crossbana. :)

Är det några grussprutare som har lust att hänga med?
Erik, Kycklo, Mario?

Fortsättning följer.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
blom skrev:
jag förstår inte varför fler skulle börja att åka bara för att jag åker omkring i en SH tröja :va sen har jag inte gnällt.. folk gör vad fan dom vill liksom jag :)

såg några tappra hojåkare för en liten stund sen :) dom drack varmt kaffe vid e-stop :)
jo dom som redan åker hoj idag, utan att för den skull spendera 90% av sin ickehojåkande tid på att surfa på SH. ser min balla tröja och tänker. hmm undra om jag ska surfa in på sidan som heter sporthoj.com
när han sen gör det så kommer han i kontakt med dig/mig så har vi någon mer att pm:a när man vill ha med någon ut över käglan..

jag såg med bikers idag, en snubbe i naturskinn på en R1:a -99:a har nog aldrig sett en så ovan förare förr.. brottades med hojen verkligen. men han överlevde över aspholmen iaf.. fast så jävla tappra är dom inte idag... 18.5 grader var det då..
:D

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Tengil skrev:
På söndag ska jag med en jobbarkompis och åka runt på hans Honda 450 cross på lindesbergs crossbana. :)

Erik, Kycklo, Mario?

Fortsättning följer.

Är borta hela söndagen...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
TERMINATOR skrev:
Tråkig hoj men vettig om man ska pendla med den....

BIlden är från firman som tidigare hette ÖBAB i huset bredvid Tengilponken.

Tengil skrev:

Erik, Kycklo, Mario?

Fortsättning följer.
Inga hjul till sånt. Troligen inte tid. Men det hade varit skoj...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
Tråkig hoj men vettig om man ska pendla med den....

Doktor Kjelle åkte ju en sån 750 förut, tror hojen är utmärkt för den som inte har prestanda som högsta krav men ändå vill åka en bra hoj.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
Doktor Kjelle åkte ju en sån 750 förut, tror hojen är utmärkt för den som inte har prestanda som högsta krav men ändå vill åka en bra hoj.
ja det kan jag nog bara hålla med om.. borde väl vara skaplig försäkring oxå.. och det går nog fan att åka fort på den om man vill :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
ja det kan jag nog bara hålla med om.. borde väl vara skaplig försäkring oxå.. och det går nog fan att åka fort på den om man vill :)

Dom som är riktigt duktiga kör ju fort vilken skithoj man än sätter dom på...

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik jag vet att jag frågat tidigare men gör det iegn.. hur är AXO stället i storleken? litet? stort? börjar bli dax att kolla vad jag ska ha nu.. tittar även på spyke...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:
erik jag vet att jag frågat tidigare men gör det iegn.. hur är AXO stället i storleken? litet? stort? börjar bli dax att kolla vad jag ska ha nu.. tittar även på spyke...
Billy säljer billiga Spyke, likadana som Linus har. Kolla även sinisalos ställ hos M&F. Lelles har nästan alltid nån rea på skinnställ.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:

AXO stl 48 sitter väldigt tight på mig överallt utom på armarna där det är i största laget. Hade 48 på mitt ixs också, det var inte lika tight men det beror säkert till viss del på att det inte var ett race-ställ. Har även provad ett dainese och då var det stl 50 som gällde för min del.

Supermoto skrev:
Billy säljer billiga Spyke, likadana som Linus har. Kolla även sinisalos ställ hos M&F. Lelles har nästan alltid nån rea på skinnställ.

Sinisalos ställ är billiga men när jag kollade snabbt på dem i lördags upplevde jag att de inte kändes lika gedigna som sina dyrare konkurrenter. Men som sagt, det vare bara en snabb koll så jag kan ha missbedömt dem...

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
japp har sett det därför kollar jag även lite på dom.. testade alpinestar ställ, 56 satt som en smäck då... men dom asen töjer sig ju oxå..

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin