Fan va skönt. Har fönstren står på glänt för de mesta, går ju fan inte o sova om det är över 20graderTERMINATOR skrev:Annars kan man säga att jag har skitkallt i min lght + 17 gr på bottenvåningen och 18 uppe
Det låter inte som någon höjdare...TERMINATOR skrev:Annars kan man säga att jag har skitkallt i min lght + 17 gr på bottenvåningen och 18 uppe
Nä, i sovrummet ska det inte vara mer än 17-18grader, det håller jag med om...Stefan skrev:Fan va skönt. Har fönstren står på glänt för de mesta, går ju fan inte o sova om det är över 20grader
Tengil skrev:Faan vilken "rödvinshuvudvärk" jag har...
Och kallt som faan är det. runt 13grader och rått.
Tror jag ska gå och värma mig genom att varva nån stor dieselmotor.
erik skrev:Hur stora är era motorer? Ni har ju några maskiner som är hyfsat stora om man säger så...
Tengil skrev:Den största är en rak sexa på nitton liter och 650hk. Vi håller dock på och testar att ställa på den lite till 750hk. Problemet är om axlar och trasmission ska hålla. Den motorn varvar 2250rpm som max. Lådan är sexväxlad automat men den sjätte växeln är spärrad för den inte ska gå så jävla fort.
Varje axel väger 2700kg och varje hjul väger 1850kg.
Scania blev ju tvungna att bräcka Volvos 610hästars så snart kommer en 16liters V8 med 630kusar och över 3000NM i vrid.erik skrev:Volvos starkaste FH16 är 610 hk enligt deras hemsida. Där kunde man även jämföra motorer vad gäller effekt och vrid.
Det fanns en motor som hade mer eller mindre helt linjärt vrid från tomgång till toppvarv, som en R6:a fast tvärtom skulle man kunna säga...
Stefan skrev:Scania blev ju tvungna att bräcka Volvos 610hästars så snart kommer en 16liters V8 med 630kusar och över 3000NM i vrid.
VILL HA
Nej, inte jag. Fast det börjar bli dags att lägga sig.TERMINATOR skrev:sover alla så här dax
erik skrev:Volvos starkaste FH16 är 610 hk enligt deras hemsida. Där kunde man även jämföra motorer vad gäller effekt och vrid.
Det fanns en motor som hade mer eller mindre helt linjärt vrid från tomgång till toppvarv, som en R6:a fast tvärtom skulle man kunna säga...
kanske vore något för dig Erik som inte gillar att byta däck på banhojen, dom där måste ju hålla ännu längre än de däcken du åkte på den här sommaren... ur dom måste du ju få ut en sådär tio säsonger LEDIGTerik skrev:Slicks av stooooor modell skulle man kunna säga.
crashtestdummy skrev:kanske vore något för dig Erik som inte gillar att byta däck på banhojen, dom där måste ju hålla ännu längre än de däcken du åkte på den här sommaren... ur dom måste du ju få ut en sådär tio säsonger LEDIGT
riktigt coolt... såg ut att vara en bit upp i Anderna, kan tänka mig att luften är hyggligt tunn där...Tengil skrev:Motorn som jag beskrev är i lägsta effekt i det läget vi kör den.
Med "marin" programering får man ut 1300hk ur samma motor. Men det är bara för båtar för det är svårt att kyla skiten annars.
http://www.everytime.cummins.com/every/applications/qsk78_mine.jsp
Förövrigt har jag precis som Dockan klurat ut ett ruskigt manligt jobb.
Idag var jag uppe i Anderna och startade levererade maskinen jag är här för.
Tror jag ska ta och posta lite bilder...
Tengil är rätt tunn han också så det jämnar ut sig.Mr Vader skrev:riktigt coolt... såg ut att vara en bit upp i Anderna, kan tänka mig att luften är hyggligt tunn där...
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |