blom
I DO IT BECAUSE I LOVE IT
vi ser ju faktiskt ut att ligga riktigt bra till 

Japp.blom skrev:vi ser ju faktiskt ut att ligga riktigt bra till![]()
I den prisklassen rekomenderar de den här: Fujifilm Finepix F10blom skrev:kollade just på Olympus µ[mju:] Mini Digital S.... lilla-erik tycker att jag ska köpa panasonic .Panasonic DMC-FX8. en liten fin sak
säg något om den då![]()
Kyckling skrev:I den prisklassen rekomenderar de den här: Fujifilm Finepix F10
(Den har tydligen vunnit massa tester).
Jämför du testbilderna från F10 med Olympus'en så är Olympus'en klart sämmre.
Gräset ser mer ut som nåt utsmetat brunt område medan F10'ans bild ser man stråna på.
Testbild Fujifilm F10
Testbild Olympus
Fördel Olympus är ju attt den är lite vädertålig.
Ja som vanligt finns det många aspekter att fundera över. Bildkvalitet eller tålig kamera.![]()
Ah, missade prisskillnaden.newstead skrev:olympusen är en tusenlapp billigare oxå... och har 5MP i upplösning medan fujifilmen har 6![]()
Kyckling skrev:Ah, missade prisskillnaden.
Men Panasonic'en Erkki tipsat om kostade samma som Fuji'n
Olympus hade 2x zoom mot 3x på de båda andra.
Som jag ser det är vädertåligheten den enda anledningen att fundera på Olympusen.
(Inget illa om Olympus som märke men just den modellen).
newstead skrev:det är en hel djungel det där med kameror och alla har sina för och nackdelar. man får bestämma sig för vilka egenskaper som är viktigast för en själv och sen utgå från det
Bra sagterik skrev:Helt rätt. Det många lurar sig på är antalet megapixel, det är en viktig faktor men långt ifrån allt. 6 Mpixel är ju ganska ointressant om optiken är skit, tyvärr har megapixel varit viktigare än optik eftersom "vanligt" folk känner igen dessa värden och vet att högt är bra, att sen optiken suger upptäcker de först efter ett tag....
Sen var det nån av kamerorna som tog 3s mellan varje kort, det är extremt lång tid när man ska ta kort på något som inte står still. Jag som är van med systemkamera och dessutom tar 5-7000 bilder per år skulle bli galen på denna egenskap. Tror även det irritetar den som ska fota barn, djur och annat där saker händer spontant.
om inte skaparen till denna julbelysning jobbar som ljustekniker ngn stanns, så borde något företag anställa honom snarast...Kyckling skrev:JÖSSES!! Den här julpyntningen slår man inte i första taget.![]()
![]()
![]()
![]()
En riktig hårdrockspyntning skulle man kunna säga.
Rock'n roll-pynt
Supermoto skrev:Bra sagt
Lägg även till möjligheterna till OPTISK zoom vilket för den typen av användning som Blompa ska hålla på med är ganska viktigt. Tycker iaf jag. Väldigt irriterande att inte kunna zooma ordentligt.
erik skrev:Helt rätt. Det många lurar sig på är antalet megapixel, det är en viktig faktor men långt ifrån allt. 6 Mpixel är ju ganska ointressant om optiken är skit, tyvärr har megapixel varit viktigare än optik eftersom "vanligt" folk känner igen dessa värden och vet att högt är bra, att sen optiken suger upptäcker de först efter ett tag....
Sen var det nån av kamerorna som tog 3s mellan varje kort, det är extremt lång tid när man ska ta kort på något som inte står still. Jag som är van med systemkamera och dessutom tar 5-7000 bilder per år skulle bli galen på denna egenskap. Tror även det irritetar den som ska fota barn, djur och annat där saker händer spontant.
blom skrev:om man kolla netonnet så verkar det ju finnas en heldel trevliga kameror där till ett vettigt pris.. ni som kan det här kan väl gå in där och rekomendera någon åt mig kanske![]()
blom skrev:saken är den att jag vill kunna ta upp kameran fort, den ska starta fort och jag vill inte hålla på och ställa in en massa skit utan ska kunna skjuta av ett kort snabbt när erik och kyckling slajdar in i en skön kurva![]()
blom skrev:jag vill ju ha möjligheten att kunna ställa in saker men även som sagt va kunna bränna iväg ett kort fort som tusan
hur rutten är din kamera för 350 kr då?
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!