Hojåka i Örebrotrakten - the original!

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Idag stog det i tidningen att Speed gått i konkurs. Undrar om Termo någonsin kommer få sina handskar...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
vad kollar du själv på för kameror?

samma prisklass ungefär... olympus 600/800, Canon Digital ixus/powershot, Fuji finepix, minolta dimage x1, nikon coolpix L1/P1 m.m.
vill ha en kamera som är rätt tålig, smidig (får plats i fickan), med bra autoprogram men ändå manuella inställningar, min 5mpix och 3 x optisk zoom som tar bra bilder... det gäller att ställa lite krav :)

hade en olympus my 400 förut som jag var rätt nöjd med.. det enda var väl att den saknade manuella inställningsmöjligheter och när det var mörkt så räckte inte blixten till. fast det gör den väl oftast inte på kompaktkameror med inbyggd blixt?

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
newstead skrev:
när det var mörkt så räckte inte blixten till. fast det gör den väl oftast inte på kompaktkameror med inbyggd blixt?

Därav att man på avancerade systemkameror ofta inte ens har en inbygd blixt, den som fotar seriöst måste ha extern blixt. Dock kan de inbygda vara olika bra/dåliga såklart.

Tyvärr ger inbygda ofta röda ögon eftersom blixt och lins sitter i samma (eller nästan i alla fall) höjd.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
erik skrev:
Därav att man på avancerade systemkameror ofta inte ens har en inbygd blixt, den som fotar seriöst måste ha extern blixt. Dock kan de inbygda vara olika bra/dåliga såklart.

Tyvärr ger inbygda ofta röda ögon eftersom blixt och lins sitter i samma (eller nästan i alla fall) höjd.

det blir ju alltid kompromisser om man ska få plats med mycket på en liten yta... gäller bara att hitta den bästa kompromissen ;)

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
DBS
blom skrev:
jag har ju faktiskt hatat det stället sen dom slog upp portarna första dagen
jag med... 2000 var jag där och kollade på en ny 955i... de erbjöd mig 25 000 mindre i inbyte än vad Bike i Trollhätan hade erbjudit mig för R1 :an helgen innan... :kocko sedan dess har jag i stort bara varit där när Honda haft sina dagar... måste erkänna att jag köpte hjälm och nyckelämne i våras oxå, men det är det enda jag handlat där...

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag köpte en hoj där engång.. den var väl glädjande men fan vilket ställe.. sen skulle jag köpa en spliter ny zx9a undrar om det var 02.. kanske 01.. fick så jävla dåligt betalt för min hoj så då åkte jag oxå till bike och fick ca 15 lök mer.. så då fick det bli affär med bike istl :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
Idag stog det i tidningen att Speed gått i konkurs. Undrar om Termo någonsin kommer få sina handskar...

jag har ju dragit in duells i det hela nu så vi får väl se.
kollade på deras hemsida och dom har sänkt priserna ganska ordentligt på endel hojar

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
nä nu snackar vi dv-´kamera ett tag :D
kollade på en SONY DCR-PC53E förra veckan.. hur bra är den? hur bra stillbilder tar den? ni som kan det här :)

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Om ni undrar vem som åkte runt i en gul Lamborghini Gallardo SE i Örebro idag så var det jag... :yoparty :yoparty :yoparty
Var ute och testade en kompis bil, fan vad den gick...
Det var lite hojkänsla i den när man trampade på gasen...
Gissa om det lät när man åkte under tunneln vid krämaren... :) :) :)

Ja, det är jag i den röda ringen... :tungan

mikegallardo.png

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
raukroland skrev:
Om ni undrar vem som åkte runt i en gul Lamborghini Gallardo SE i Örebro idag så var det jag... :yoparty :yoparty :yoparty
Var ute och testade en kompis bil, fan vad den gick...
Det var lite hojkänsla i den när man trampade på gasen...
Gissa om det lät när man åkte under tunneln vid krämaren... :) :) :)

Ja, det är jag i den röda ringen... :tungan

mikegallardo.png

:D :D :D nice dock lite dyrare än hoj

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...