Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Det är ju själva faan att det ska vara så farligt att åka hoj. :(
Visst, bankörning i all ära, men en "korvrunda" med polarna en sommarkväll är rätt oslagbart det med.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kyckling skrev:
2124825 Det är ju själva faan att det ska vara så farligt att åka hoj. :(
Visst, bankörning i all ära, men en "korvrunda" med polarna en sommarkväll är rätt oslagbart det med.

kan bara hålla med dej, tyvärr, blev erbjuden att låna din gammla R6:a när jag vill i sommar men jag vill nog inte

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
2124825 Det är ju själva faan att det ska vara så farligt att åka hoj. :(

Korvrundan är inte fel, det är egentligen det enda jag saknar med gatkörningen. Jag kan låna farsans hoj om jag vill ta en korvrunda men det känns som jag håller mig på banan istället.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
2127324 Korvrundan är inte fel, det är egentligen det enda jag saknar med gatkörningen. Jag kan låna farsans hoj om jag vill ta en korvrunda men det känns som jag håller mig på banan istället.
jag ¨håller med till 100%.. nu kan jag ju iofs komma ner i försäkring.. men jag står i valet och kvalet.. hojen som jag testade eller en motard.. måste bestämma mig senast nu i veckan

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
2127356 jag ¨håller med till 100%.. nu kan jag ju iofs komma ner i försäkring.. men jag står i valet och kvalet.. hojen som jag testade eller en motard.. måste bestämma mig senast nu i veckan

Jag tycker du ska köpa en motard, om det visar sig att du ångrar dig går det ju alltid att byta igen.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
2127360 Jag tycker du ska köpa en motard, om det visar sig att du ångrar dig går det ju alltid att byta igen.
det har du mycket rätt i.. men då kommer frågan.. ska man ha en gatreggad? en fabriksbyggd eller en cross :va

sen att man kan träna 3 gånger i veckan gör ju faktiskt inte saken sämre..
som jag sagt tidigare.. mattias lägger inte många mil, gaffa har jag kört med 1 gång på 4år :va , kjelle ser man inte heller så mycket av och han har ju desutom fått dåliga vibbar nu, sigge, ja fart fan håller han hus.. stefan kan bara köra på helgerna, och tengil sitter i en lerhydda i södra afrika eller liknande

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
2127637 det har du mycket rätt i.. men då kommer frågan.. ska man ha en gatreggad? en fabriksbyggd eller en cross :va

sen att man kan träna 3 gånger i veckan gör ju faktiskt inte saken sämre..

En racemotard är ju ingen succe på gatan (undantaget grusvägar) och det faktum att man kan träna tre gånger i veckan tycker jag talar mycket för att den inte behöver vara reggadj. Jag ville först att min husa skulle vara reggad men nu börjar jag känna att det inte alls är nödvändigt.

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Reggad eller oreggad, ja enda fördelen med en oreggad är väl att de är lite billigare i inköp.
(Å andra sidan så får man motsvarande mindre när man säljer också).

Termo har en oreggad och önskar nog inget hellre än att den skulle vara gatreggad just nu.
Han skulle vilja ta ut och provköra den lite efter allt mekande men det är drygt att behöva ta sig till banan och betala träningsavgift bara för att köra två-tre testvarv.
(Med en reggad så är det bara att smäcka dit lysen och reggskylt = några få minuters jobb och ge sig ut och provköra så mycket man orkar).

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
2128672Termo har en oreggad och önskar nog inget hellre än att den skulle vara gatreggad just nu.
Han skulle vilja ta ut och provköra den lite efter allt mekande men det är drygt att behöva ta sig till banan och betala träningsavgift bara för att köra två-tre testvarv.
(Med en reggad så är det bara att smäcka dit lysen och reggskylt = några få minuters jobb och ge sig ut och provköra så mycket man orkar).

Det går fint att meka vid banan också, det har jag gjort två gånger...

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
2128694 Det går fint att meka vid banan också, det har jag gjort två gånger...
Jamen vilken otrooooligt smart och bra idé! :) :tummenupp
Nästa gång jag ska meka nåt med hojen så fixar jag bil med drag, hyr kärra och kör ut hela skiten till banan och står utomhus på gruset i depån och mekar istället för att göra det hemma i varmgaraget.

Du säger att du inte är dum i huvet, du har bara otur när du tänker...
Men ibland börjar jag fan att fundera hörrdudu. :3freak

:öga :D

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
blom skrev:
2128947 nu är inte jag så rädd så jag vågar att provköra en hoj som icke är gatreggad på gata :tungan

jag är inte lika modig som dej :hihi :hihi :hihi

så snart jag fått min EBC bromsskiva så kör jag ut den till något industriområde och provar den

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...