Hojåka i Örebrotrakten - the original!

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Det verkar inte bättre. Nästan så de stiger i värde tycker jag! Såg min gamla 750 ratbike-edition som jag sålde 2006 till salu för 8000:- mer än jag sålde den för...

Typiskt när man letar ny hoj :mad:

gat/banhoj då hoppas jag. inte ren gathoj va? Gata är bara farligt. Jag var ute en sväng nyss och höll på att få spel på alla bilar. Folk glor så när det kommer en räser utan lysen med en kille i foppatofflor.. :näsblod

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
gat/banhoj då hoppas jag. inte ren gathoj va? Gata är bara farligt. Jag var ute en sväng nyss och höll på att få spel på alla bilar. Folk glor så när det kommer en räser utan lysen med en kille i foppatofflor.. :näsblod

Jo, troligtvis. Fast det går att åka bana med en gathoj oxå så det blir priset som avgör... har fått hål i fickan så jag vill ha nåt billigt.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hål i fickan är lätt att få som husägare. :näsblod
Va'fan är det du har som avatar?

Ja, fast senaste hålen blev när åskan tog datorn och jag fick punka på bilen. Ny dator och fyra nya däck är inte gratis... :näsblod Skulle behöva ny gräsklippare oxå... med ratt och pilsnerhållare. Det är fan jobbigt att behöva springa efter :D

En gammal bild från en hojsemester. Så sjukt mycket mygg så det var skinnställ på som gällde!

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
It's alive!!! Mouahahaa!!! :Rockbanan

Efter lite kärleksfull omvårdnad och allmän vila m.m så har Husan åter vaknat till liv.
(Tammefan på tiden).

Nu ska det bara på kedja så är'e åka som gäller.

Ses i depån. :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
It's alive!!! Mouahahaa!!! :Rockbanan

Efter lite kärleksfull omvårdnad och allmän vila m.m så har Husan åter vaknat till liv.
(Tammefan på tiden).

Nu ska det bara på kedja så är'e åka som gäller.

Ses i depån. :)

Inga konstigheter vid renoveringen?

Köra i helgen?

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Stoppskruven till autodecompkläppen satt löst. :skrämd
Kunde blivit riktigt jobbigt om den lossnat och farit runt.

Annars inget konstigt.

Köra? Kan du fethajja. :yoparty

vilken dag ska vi åka?

Lördag 12:00

Halvklart till mulet och efterhand troligen regnskurar.
+12 till +21
Sydost 4 m/s

-----------------------------------------------------------

Söndag 12:00

Växlande molnighet och en del regnskurar.
+13 till +18
Syd 5 m/s

-------------------------------------------------------------

ja vilken dag ska vi ta?? lördag ser bäst ut

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
vilken dag ska vi åka?

Lördag 12:00

Halvklart till mulet och efterhand troligen regnskurar.
+12 till +21
Sydost 4 m/s

-----------------------------------------------------------

Söndag 12:00

Växlande molnighet och en del regnskurar.
+13 till +18
Syd 5 m/s

-------------------------------------------------------------

ja vilken dag ska vi ta?? lördag ser bäst ut

Enduro i Hallsberg på söndag, skruva på stora hjulen och träna gyttjebrottning med mc. Lite skit har ingen dött av...:D

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Blir Söndag för min del.
Men jag har äntligen lyckats få den någorlunda ren efter senaste lerorgien så jag skiter i det om det regnar.

Orkar inte byta hjul till helgen så det blir grus om det blir av...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Vädret ska ju inte direkt vara bra i helgen... Jag hoppar i regnstället och åker till Karlskoga istället tror jag, det ska köras norskt mästerskap där.

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Vädret ska ju inte direkt vara bra i helgen... Jag hoppar i regnstället och åker till Karlskoga istället tror jag, det ska köras norskt mästerskap där.

Norskt mästerskap innebär (för er som inte vet vad det är) att man kör som vanligt men sen efter målgång så drar man lott om vem som vann. :tummenupp

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Norskt mästerskap innebär (för er som inte vet vad det är) att man kör som vanligt men sen efter målgång så drar man lott om vem som vann. :tummenupp

Ja, dock gäller det enbart de norska förarna. De svenska förarna som ställer upp (det är ett öppet mästerskap) deltar inte i lotteriet utan deras placering bestäms på traditionellt vis.

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Detta leder ibland till förvirrade scener vid prisutdelningen.
Ja, tänk er själva hur det blir när två olika personer samtidigt kliver högst upp på prispallen och hävdar att just de är segraren.
Fläskläpparna brukar stå som spön i backen... :D

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Detta leder ibland till förvirrade scener vid prisutdelningen.
Ja, tänk er själva hur det blir när två olika personer samtidigt kliver högst upp på prispallen och hävdar att just de är segraren.
Fläskläpparna brukar stå som spön i backen... :D

Jag trodde det var så att normännen fick dela på de platser som inte gick till svenskar, t.ex. om svenskar kommer 1, 3 och 5 så kan norrmännen bara lottas till plats 2 och 4 samt platserna 6 och sämre. Snacka om förvirrande regler...:D

Jaja, oavsett hur man fördelar placeringarna så ska det bli kul att kolla, ska du med?

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-

Vädret blev inte så bra heller... I Super B, dvs. norska Rookie 600/1000 regnade B-finalen bort kan man säga. Förare som i torrt före kör på c:a 1.14-1.15 körde nu på 1.40-2.20 innan det flaggades av pga krasch, det regnade fruktansvärt mycket och tjejen som ledde fick bakhjulssläpp ut på rakan (ganska långt efter depåsvängen mot var det normalt vurpas) och gled in i däcktraven väldigt fort och hårt, det fanns dessutom inget airfence som lindrade smällen utan det var direkt in i däcken. Totalt sett var det många vurpor och i flera av klasserna åkte skamkärran två vändor för att hämta hojar, nästan alla vurpade efter rakan eller i Ejes.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka