Hoj köp

bh

Ny medlem
Gick med
20 May 2007
Ort
Varberg
Hoj
På G!
Tjena, har nu tänkt att införskaffa mig en lätt mc. Men hör att alla snackar om att 2t skär lätt om man ska köra längre sträckor.
Så tänkte höra vad ni har och säga om detta och ev. bra 2t och bra 4t, för- och nackdelar.
Ge tips om olika 4t och 2t.
Har kikat lite på KTM exc och gasgas på 2t fronten och på 4t fronten har jag bara kollat på Ch racing.

Det är supermotard som gäller för mig.

Så hjälp mig och ge mig lite tips, hör även av er om ni har någon av dessa eller andra liknande.

//Simon
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
2T, en 125cc motor är allt för liten för att vara 4T, dom blir hopplöst slöa helt enkelt, en 2T håller om du sköter om den.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2-takCtaren kommer skärra Dirrr!

MAX 5 mil sen ere paus!
 

Huskydriver_125

Endurograbb
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Skogen
Hoj
yamaha dt125x-06, YZ125, WR125
Tjena, har nu tänkt att införskaffa mig en lätt mc. Men hör att alla snackar om att 2t skär lätt om man ska köra längre sträckor.
Så tänkte höra vad ni har och säga om detta och ev. bra 2t och bra 4t, för- och nackdelar.
Ge tips om olika 4t och 2t.
Har kikat lite på KTM exc och gasgas på 2t fronten och på 4t fronten har jag bara kollat på Ch racing.

Det är supermotard som gäller för mig.

Så hjälp mig och ge mig lite tips, hör även av er om ni har någon av dessa eller andra liknande.

//Simon



Köper du en lätt mc som är 2t och har varigt cross eller liknande innan, är det lättare att den skär när man kör längre sträckor om man inte har koll på kolven. En 2t som redan har varigt lätt mc från början är det inga problem att köra långt med, för att de är byggda för längre sträckor och det är inte crossen. 4t är mycket tröttare än 2t, men de är billigare i drift.

Ett tips: köp Gas Gas, Ktm eller Yamaha så får du en cykel som håller:tummenupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2951648 Köper du en lätt mc som är 2t och har varigt cross eller liknande innan, är det lättare att den skär när man kör längre sträckor om man inte har koll på kolven. En 2t som redan har varigt lätt mc från början är det inga problem att köra långt med, för att de är byggda för längre sträckor och det är inte crossen. 4t är mycket tröttare än 2t, men de är billigare i drift.

Ett tips: köp Gas Gas, Ktm eller Yamaha så får du en cykel som håller:tummenupp
Det roliga med ditt inlägg är att du motsäger dig själv nått så enormt! :lol
 

Huskydriver_125

Endurograbb
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Skogen
Hoj
yamaha dt125x-06, YZ125, WR125
Last edited:

_RaLLaN_

Guest
Köper du en lätt mc som är 2t och har varigt cross eller liknande innan, är det lättare att den skär när man kör längre sträckor om man inte har koll på kolven. En 2t som redan har varigt lätt mc från början är det inga problem att köra långt med, för att de är byggda för längre sträckor och det är inte crossen. 4t är mycket tröttare än 2t, men de är billigare i drift.

Ett tips: köp Gas Gas, Ktm eller Yamaha så får du en cykel som håller:tummenupp


Och hur smart e du? :va
 

Huskydriver_125

Endurograbb
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Skogen
Hoj
yamaha dt125x-06, YZ125, WR125
Gasgas och Ktm går ju in under din kategori " cross eller liknande " :rolleyes:

Men exc och ec är inreggad som lätt mc när de är nya, måste de altså vara strypta, då får du inte samma varvtal och plus att enduron har en helt annan växellåda än crossen. Då får du en cykel som går relativt långt utan massa grejor som går sönder eller?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2951806 Men exc och ec är inreggad som lätt mc när de är nya, måste de altså vara strypta, då får du inte samma varvtal och plus att enduron har en helt annan växellåda än crossen. Då får du en cykel som går relativt långt utan massa grejor som går sönder eller?
Men ska du köra strypt kan du lika bra köpa första bästa 4-takt! :tomten
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Men exc och ec är inreggad som lätt mc när de är nya, måste de altså vara strypta, då får du inte samma varvtal och plus att enduron har en helt annan växellåda än crossen. Då får du en cykel som går relativt långt utan massa grejor som går sönder eller?

:näsblod :va
 

_RaLLaN_

Guest
det beror på hur du ska köra också. ktm å gasgas e ju leksaker, har haft både gg å ktm, men Ch:n e väl mer gjort för långfärder. finns ju en viss pris skillnad med.
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top