Hoj köp

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
äääh jäla 2-takt suckers :D jag har bytt hjullager en fram, och olja (en gång) Summa : 350kr. Och jag har kört 1600 mil på 2 år, sug på den!:D Dessutom drar den 0,3-0,4dl/milen vid relativt hård körning. :yoparty

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2970913 JahH, han accar ifrån snytten med sin cbr sååå eneklt! :banana
Ja, bara och sparka i växel N. För på cbr 123 är det NOSfakkingjävlagadddamnithardkåresupermegaultrahyperhifiturbokompressorfullpattejävlagudaöverlägsenomänsklighetsdraballenigrusetsöverväkCseln.

Mejen

Cbr åkare
Gick med
29 May 2007
Hoj
Honda Cbr 125 -06
Ni har nog inte kört cbrn.. Och palla trimma för 20-30km/h när du kan åka fast på det(ytters inte troligt men endå).

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Det här var roligare.

Jag har kört strypt rs,gpr,nsr och cbr... Dessa var dom hojjar jag kollade på innan jag bestämmde mig. Jag bestämde mig för cbr och då undrar ni varför alla 2t älskare...
Men 4 t har fett med drag.. och dom är fan kul att leka med och inte bara transportera sig med.... Jag kan köra om på 90 vägar även om dom framför ligger i 130 och då är min orginal (gör 140)...

Mito är väll det bästa alternativ om du ska köpa en 2t men jag skulle tjöra ihjäl mig på en sån helvetesmaskin..
Och ni som nu kmr skriva att man inte alls kan leka med cbr har inte försökt.. för jag kör mkt fulkörning på helger med snut och andra bilar(dragrace!!!oneone11) och jag har inte blivit dragen en enda gång.

Förutom en gång när jag rejsade mot en Retta, för den väger mer så han fick ner framhjulet i backen, men inte jag, det är så jävla kul.. och accet upp till 70 är jävligt kass.. men med cbren kan jag varva upp till 15 000 varv utan problem och 16 000 går väll men vid 15 000 får jag bäst acc.... SÅ CBR ÄR BRA!!!oneone1 :yoparty

Sorry, men jag har varit hemma och haft tråkigt hela dagen.. :hihi

Mejen

Cbr åkare
Gick med
29 May 2007
Hoj
Honda Cbr 125 -06
Mito är väll det bästa alternativ om du ska köpa en 2t men jag skulle tjöra ihjäl mig på en sån helvetesmaskin..
Och ni som nu kmr skriva att man inte alls kan leka med cbr har inte försökt.. för jag kör mkt fulkörning på helger med snut och andra bilar(dragrace!!!oneone11) och jag har inte blivit dragen en enda gång.

Förutom en gång när jag rejsade mot en Retta, för den väger mer så han fick ner framhjulet i backen, men inte jag, det är så jävla kul.. och accet upp till 70 är jävligt kass.. men med cbren kan jag varva upp till 15 000 varv utan problem och 16 000 går väll men vid 15 000 får jag bäst acc.... SÅ CBR ÄR BRA!!!oneone1

HAr jag inte skrivit? bara det första... gå tillbaka å kolla

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2970953 Ni har nog inte kört cbrn.. Och palla trimma för 20-30km/h när du kan åka fast på det(ytters inte troligt men endå).
Näe, jag vågar inte.

2970965 Mito är väll det bästa alternativ om du ska köpa en 2t men jag skulle tjöra ihjäl mig på en sån helvetesmaskin..

Förutom en gång när jag rejsade mot en Retta, för den väger mer så han fick ner framhjulet i backen, men inte jag, det är så jävla kul.. och accet upp till 70 är jävligt kass.. men med cbren kan jag varva upp till 15 000 varv utan problem och 16 000 går väll men vid 15 000 får jag bäst acc.... SÅ CBR ÄR BRA!!!oneone1

HAr jag inte skrivit? bara det första... gå tillbaka å kolla
Ja, eller hur. Skulle jag sätta mig på en sådan skulle jag tjörra ihjäl mig direkCt. Minst :fakta

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2970943 äääh jäla 2-takt suckers :D jag har bytt hjullager en fram, och olja (en gång) Summa : 350kr. Och jag har kört 1600 mil på 2 år, sug på den!:D Dessutom drar den 0,3-0,4dl/milen vid relativt hård körning. :yoparty
0,3 DL/mil va väll att ta i.

Mejen rsen gör 0-100 på halva tiden mot en cbr...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Mejen kör utan nr skylt för den går ändå att klassa som moped.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
2970953 Ni har nog inte kört cbrn.. Och palla trimma för 20-30km/h när du kan åka fast på det(ytters inte troligt men endå).
Jag har kört Xr:en och vad jag vet är det samma motor vilket borgar för samma upphetsande drag :yoparty

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
2971622 Jag har kört Xr:en och vad jag vet är det samma motor vilket borgar för samma upphetsande drag :yoparty
Du jag har nästan slgigt över med en sån både framåt å bakåt. kan bero på att jag nästan kan sätta ner föterna lyfta hojen å gå iväg med den som en käpphäst men ändå. här är receptet för en weeeeelie:

Rulla fram i 5 kmh ge fullgas väntaen kvart till fult varv infinner sig, håll in kopllingen peta i ettan släpp kopplingen helt. alt skit totalt i koplingen och sparka i en växel. Har du tur dör den inte för att det går för tungt och den reser framhjulet, sitter du då på bakskärmen och rycker samtidgt så kan du få upp den i ÖD så att säga.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Du jag har nästan slgigt över med en sån både framåt å bakåt. kan bero på att jag nästan kan sätta ner föterna lyfta hojen å gå iväg med den som en käpphäst men ändå. här är receptet för en weeeeelie:

Rulla fram i 5 kmh ge fullgas väntaen kvart till fult varv infinner sig, håll in kopllingen peta i ettan släpp kopplingen helt. alt skit totalt i koplingen och sparka i en växel. Har du tur dör den inte för att det går för tungt och den reser framhjulet, sitter du då på bakskärmen och rycker samtidgt så kan du få upp den i ÖD så att säga.

:rofl :hihi

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
va fan en cbr går la inte i 130-140 orginal ? hur lång tid tar inte det att komma upp i fart då ?

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
husqvarna sm
det funkar bra att köra långt med en 2 takt om du kör på rätt sätt. det vill säga om du varar olika varvtal hela tiden. och tar pauser ibland så den blir nerkyld =)
tycker att du ska köpa en Husqvarna sm 125S. den är j'vligt bra och j'vligt snygg ;D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
det funkar bra att köra långt med en 2 takt om du kör på rätt sätt. det vill säga om du varar olika varvtal hela tiden. och tar pauser ibland så den blir nerkyld =)
tycker att du ska köpa en Husqvarna sm 125S. den är j'vligt bra och j'vligt snygg ;D

Går nog att varva ganska konstant med, miton håller iaf för att hålla vid 11k ett par mil... :tummenupp

ehem, inte för att jag provat.

Kocke_964

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Jag frågar er killar som har 2-takt 125 typ enduro nu; Är det lugnt att köra t.ex 5-6 mil i sträck på landsväg utan att det är risk att den värmenyper eller dylikt? Någon som haft en enduro som värmenypt/skärt efter att ha kört för länge? Jag har inte hunnit köra någon längre sträcka med min än utan vill gärna veta lite innan :)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Jag frågar er killar som har 2-takt 125 typ enduro nu; Är det lugnt att köra t.ex 5-6 mil i sträck på landsväg utan att det är risk att den värmenyper eller dylikt? Någon som haft en enduro som värmenypt/skärt efter att ha kört för länge? Jag har inte hunnit köra någon längre sträcka med min än utan vill gärna veta lite innan :)

Jag har kört 5-6 mil som mest i följd tror jag, alltså landsväg. Det är inte roligt. Men jag brukar stanna lite då o då. de går om man kör lugnt, men ändå inte samma varv hela tiden. o om man varvar ut den friskt imellanåt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln