Hojabstinens: Projekt Flattrack

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Try and error!

Jahopp, så mycket barkaby det blev igår dåå!!!! :mad:

Kom en bit och sedan dog hojen igen.... helt ensam utan min crew-car hack i häl. :skrämd

Som tur var gick det att starta hojen igen och köra tillbaka utan lampor på...
Batteri helvete att vara för klent :huvet

Blev en tur och ihandlade 1st 8ah gelbatteri. Stort och tungt men, men....
Blev till att sätta kapen i bakkåpeställningen och börja om från början, börja om på nytt...

Fick till det ganska bra och batteriet fick plats under kåpan utan att det inte syns. Fick dock höja bakkåpan 1 cm. i bakkant men det blev nästan bättre så då kåpans underkan´s linje följer ramen bättre nu. Ska även höja baklyset lite så det ligger bättre mot kåpan.


// Linus
 

Bifogat

  • DSC00082.JPG
    DSC00082.JPG
    120.5 KB · Visningar: 142
  • DSC00088.JPG
    DSC00088.JPG
    88.5 KB · Visningar: 161
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Coolt :tummenupp

Men jag håller fortfarande med Ozoe om att sänka gafeln fram liiite, eller höja denltie där bak.
Kanske bara är bilderna som lurar ögat, men det är lite för mkt "custom stuk" över lutningen på hojen. (fast, det är petitess kommentar, hojen rockar fett!! :rock )

ord på det mannen!:tummenupp

får hoppas att han gör slag i saken och höjer baken snart...:gnissla bort med customstuket så blir hanråfet!:yoparty (fast hanär såklart fet redan nu;) )
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
ord på det mannen!:tummenupp

får hoppas att han gör slag i saken och höjer baken snart...:gnissla bort med customstuket så blir hanråfet!:yoparty (fast hanär såklart fet redan nu;) )

JAG SKA TJÖPA LÄNGRE BAKDÄMPARE!! :4skrika :D
:pannkyss

Det här med el alltså.... :va
När jag var ute och körde i fredags så gick hojen bra och jag körde ca 15 mil, men när jag kom ner till garaget igen så märkte jag att baklampan och blinkers inte fungerade men framlampan lös på som vanligt.... 11,80 v på batteriet.

Igår när jag skulle åka till rosenhill så dog hojen när jag stod och väntade vid ett rödljus. Gick att starta igen efter någon minut men dog senare vid en inbromsning för en stopskylt...? Kickade och kickade men det känndes som det gjorde när batteriet var dött när jag köpte hojen... Gick att starta igen efter 10 min körde raka vägen hem utan ljus på och det gick utan problem..? 7-8 v på batteriet (...tror jag, multimetern gick lite upp och ner. så jag tror batterierna i mulimetern håller på att bli kassa :huvet :huvet )

Går hur bra som helst vid gaspådrag utan det verkar bara vara när man bromsar ner som den dör... Tomgången ligger strax under 1500 rpm och liger där stadigt. När den dör så går den inte ojämt lr något utan den dör bara som om man vred om startnyckeln...?

Skaffat en annan multimeter så jag ska ner och mäta batteriet idag så får jag se...

Grymt frusterande att köra en hoj som man inte litar på att man kommer hem med för egen maskin.

// Linus
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är ju enkelt att kolla om laddningen funkar. Bara att mäta polspänningen på batteriet. Med motor avslagen ska ett laddat batteri ligga på 12.8-13.2 V ungefär. Med motorn igång och uppvarvad till åtmindstone 3000 rpm så ska polspänningen upp över 14 volt, annars är laddningen kadäng.

/J
[1QUOTE=#6 Limpan;3640507]JAG SKA TJÖPA LÄNGRE BAKDÄMPARE!! :4skrika :D
:pannkyss

Det här med el alltså.... :va


// Linus[/QUOTE]
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Det är ju enkelt att kolla om laddningen funkar. Bara att mäta polspänningen på batteriet. Med motor avslagen ska ett laddat batteri ligga på 12.8-13.2 V ungefär. Med motorn igång och uppvarvad till åtmindstone 3000 rpm så ska polspänningen upp över 14 volt, annars är laddningen kadäng.

/J
[1QUOTE=#6 Limpan;3640507]JAG SKA TJÖPA LÄNGRE BAKDÄMPARE!! :4skrika :D
:pannkyss

Det här med el alltså.... :va


// Linus
[/QUOTE]

Jo, det vet jag, men jag litar inte på den multimetern jag har... Därför ska jag ner idag igen och mäta med en "icke-clas-ohlson-á-la-80 spänn-mätare.

// Linus
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Jo, det vet jag, men jag litar inte på den multimetern jag har... Därför ska jag ner idag igen och mäta med en "icke-clas-ohlson-á-la-80 spänn-mätare.

// Linus[/QUOTE]

Jula har några billiga och bra multinstrument, de med orange plasthölje. Jag har tom haft min dito tejpad på HD:n under en tur, så de verkar tåla vibrationer.
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Här har du en annan liten skönhet. Plåtade den på en bilutställning i Ronneby 2005. Stod på parkeringen utanför.
 

Bifogat

  • P7020039.JPG
    P7020039.JPG
    221.6 KB · Visningar: 216

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Här har du en annan liten skönhet. Plåtade den på en bilutställning i Ronneby 2005. Stod på parkeringen utanför.

Nämen! Den sportstern var ju lite intressant för mig att se!
Sporthojs USD-framgaffel, hembyggd alussving och hembyggt avgassystem!
Det finns ngn tvillingsjäl som har byggt i samma stuk som jag i det tysta!
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Nämen! Den sportstern var ju lite intressant för mig att se!
Sporthojs USD-framgaffel, hembyggd alussving och hembyggt avgassystem!
Det finns ngn tvillingsjäl som har byggt i samma stuk som jag i det tysta!

Skulle kanske lagt den i din tråd istället ;) tyvärr har jag inte fler bilder på den, men har den i 1600x1200 om du vill ha bättre upplösning.
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Det var en trevlig liten sak... Dock såg den lite för "fet" ut för min smak om man är tvungen att ge kritik..... :näsblod

Har förmodligen hittat felet nu.... Ett trasigt motstånd i volt regulatorn.
Stämmer ganska bra in på "symtomen".
Hojen laddar bra upp till ca 2500 rpm ca 12,5-13v men sedan över 3000rpm så faller den ner till 10-12v.
Volt regulatorn består av 3 delar ett relä och två motstånd, ett som ska ligga mellan 7-8 ohm (låga varv, visar 7,8 ohm enligt multimetern) och ett som ska ligga mellan 9-10 ohm (höga varv), det är det sista som bara visar 0,6 ohm...
Förhoppningsvis kan man bara köpa ett nytt motståd (sitter bara med en skruv och tre lödda kablar) så kanske man kan komma billigt undan.

Hoppas bara att hissen gick ända upp nu och jag har förstått allt rätt... :va :D

// Linus
 
Last edited:

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Hej, kul att följa ditt projekt. Hittade det igår och det blev streckläsning. Bygger själv på en w650 caferacer, japanerna är bäst på att bygga anglofil twinnar (nu får jag väl på huvet men jag har ägt gammal brittisk twin och det är lite tröttsamt att vara ägd av sin hoj och de nya är inte riktigt snygga).
Funderade mycket på flattrack innan jag satte igång mitt cafeprojekt. Såhär i efterhand är det bara att konstatera att det förhoppningsvis blir både ock när tid och pengar finns.

A D A M

PS
Färdiga cyklar att köpa eller drömma om.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=170227177162&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=007
http://www.firestartergarage.it/index-eightballboy.html
 
Last edited:

Hojklös

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
Inte?
Hoj
Näpp
Cool hoj du har där..
Jag har dock en längre tid undrat vart ni får tag i bakskärmar/sadlar osv?
Custombyggda? Köpta, var?

Tack
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nämen! Den sportstern var ju lite intressant för mig att se!
Sporthojs USD-framgaffel, hembyggd alussving och hembyggt avgassystem!
Det finns ngn tvillingsjäl som har byggt i samma stuk som jag i det tysta!

jag tänkte precis detsamma! "hehe, wannabe jörgens hoj...:hihi" :D
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Tjena

Du hade visst redan beställt en regulator, men kolla på det här stället om du ska ha mer el prylar bra priser och mkt snabba leveranser http://www.electrexworld.co.uk/#1X0

I övrigt klart smutt bygge:yoparty

Bra tips!
Såg dock inga volt-regulatorer för min model..?
MEN!!, dock var likriktaren, "regulator rectifier", väldigt likt bilden i katalogen som expiditen slog i. Hoppas han nu inte beställde hem fel. :skrämd
På kvittot står det "volt regulator". :gnissla

Edit: bygger man ihop volt-regulatorn och likriktaren i modernare modeler?

// Linus
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top