Nä, det är små indikatorlampor från ELFA.
Provade först med org. men det såg för klumpigt ut. (se bild)
La även dit en liten av/på switch för motorn då jag ska försäka få bort så mycket som möjligt på styret.
På höger sida blir det bara frambromspumpen och på vänster sida blir det koppling, hel/halv ljus och blinkers.
Kommer köra som sagt utan batteri så ingen el-start. De andra knapparna som inte är så viktiga kommer sättas på ellådan under sadeln.
Har försökt hitta en snygg omkopplare som har enbart knappar för hel/halv ljus samt blinkers, men de som finns är så fula.
Kanske blir till att fösöka göra en själv...
// Linus
Annars kan du ju göra som jag, fläska på med ISR handtag och deras överfall med inbyggd hel/halvljus- samt blinkersomkopplare, inga sladdar synliga.
Om det ska vara oldschool så kanske en moppe omkopplare kunde funka.
http://www.cykelkraft.se/index.php?...ation&code=J17-471-15&activelink=&linkmodule=
Samma firma har ett dödmansgrepp, vilket ju är ett måste på ett dylikt bygge.
Kollat in dom. Så snygga, men sååå dyra.
Och ska man ha ISR-pump och koppling handtag så "måste" man ju oxå ha ok och skiva från ISR.
Står ganska högt upp på önskelistan. Men avgassystem, K&N filter och ny lack ligger före.
Finns även hos roffes. Men de är inte så snygga tycker jag. För lite "race look".
Men ett dödmansgrepp är att överväga.
// Linus
Ja det är nog bäst att spara tills du kan handla ISR 6-kolvare och hela skiten. Jag har ju haft min hoj så länge, tar lite i taget jag med.
Hittade en teaser åt dig i veckan:
http://www.youtube.com/watch?v=O9BQQDmSRvQ
clas olle har ju en 3 vägs brytare som kanske funka som blinkers.. en annan brytare för hel o halv, resten kan väl gömmas köpa nytt lås med fjädrande start..
Heja! Tjusig lösning med en låda att lägga elgrejorna i.
Lånar tråden lite.
Blev väldigt sugen på att göra liknande bygge men vad är det för skillnad på de olika XS-cyklarna? "SE" "Special" och "US Custom", någon med koll?
Ögnat igenom tråden och ingen verkar ha nämt att många japs sjuttio / åttiotalare har batteritändning och därför funkar inte den där...öhh vad det nu va.
kan du inte sätta det lilla lyset i en nummerskylt då?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|