Hojar du inte gillade så mycket som du trodde

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Till skillnad från det klassiskt svenska sättet då att bygga in det. Så när det fryser, för det gör det säger försäkringsbolagen, så är det ingen liten vattenläcka på utsidan av huset. :hihi
Naturligtvis bättre då det inte bara är några rör på utsidan att byta! :tungan

Nu är den engelska vintern inte lika hård som den i Skåne så det fryser inte sönder så ofta. Och när det är ovanligt många minusgrader kan man låta vattnet rinna lite.
Det sätter vi stopp för här med hjälp av en vattenfelsbrytare! :tummenupp

Men vi har tagit efter England och privatiserat järnvägen med samma lysande resultat! :tummenupp
Kostar ju massa energi ha rör på utsidan.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Street Triple 675R -12 och senare efter att mellanlandat på 701SM en street Triple 765RS.

Bägge var utmärkta hojar oavsett hur jag körde dem, på gata, på bana, med och utan packning. Men det var nåt som saknades... Kan ärligt inte säga vad.

Testerna i tidningarna vidhöll att det var de perfekta maskinerna för en som mig.

Till slut gick jag ut i garaget och sa,
-Hjärtat, det är inte du det är jag. Men vi kan inte fortsätta såhär. Jag tittar på andra och det är inte rätt att umgås som vi gör då.
Tror jag förstår, är van vid större motorer (har en 1000cc) och efter att alla snackat upp Street Triple (skitkul och jag bytte från en tung cykel...) provade jag en för några år sedan.
Blev grymt besviken, klen symaskin utan karaktär. Kändes som en trimmad moppe.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Har du också haft en LandRover?

Till dess försvar ska sägas att den aldrig gick sönder helt, man tog sig alltid vidare med hälp av ståltråd, tejp, och tuggummi

Men det regnade in i takskarven och växte mossa i fönsterlisterna.
Min far köpte en ny LR då jag var tonåring, rena skiten. Halv o helsönder påtagligen ofta.
Ja även motorn byttes.
Det du och andra skriver stämmer. Fönsterlisterna är tex i INTE i Alu, blir inte klockrent då karossen var i just...Alu.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Den enda hojen som kändes fel redan från start var en Monster 696. Hade jag provkört den, eller åtminstone suttit på den innan jag köpte den, så hade jag insett att den var alldeles för liten för mig men ibland går munnen fortare än hjärnan och plötsligt har man köpt en ny hoj.

Den var ändå rätt trevlig på så sätt att den lät bra med kolburkar från Termignoni och den låg fint på vägen och var extremt snabbsvängd på kurviga vägar. Jag upplevde dock att den hade väldigt kort register så jag slog i varvstoppet mer än jag någonsin gjort på någon annan hoj.
Hade den i en säsong innan den såldes till förmån för en Tuono Factory -07.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har inte köpt några hojar som jag gillat påtagligt mindre än jag tänkte mig, men har ju provkört några som definitivt var en blöt filt. Den som jag alltid kommer att tänka på var CB1000R, kändes trött, slö, tung och var knepig att svänga med.
Men det är inte den enda hojen som varit en besvikelse. Testade en KTM 690 SMC direkt efter en Brutale 800RR, vilket antagligen var ett misstag, för KTMen kändes slö, fladdrig och allmät blaj. :hihi
Annars är det väl mest en lång rad hojar som känts väldigt könlösa och utan ådra, och jag har av någon anledning viss kärlek till hojar som känns som om de vill ta livet av mig lite sådär vänligt. Spelar ingen större roll vad det är för sorts hoj. Jag menar, den hoj som fått mig att skratta högst och mest på bana var en Kawasaki W800. Det var som att sitta på kokt spaghetti, motor var potent som en asmatisk bäver, och det skrapade i så fort man svängde lite, men den var fantastiskt skoj just då och där. Meeeen, tvivlar på att den blivit körd jättemycket om jag köpt en.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...