R18_Lasse
Ny medlem
- Gick med
- 11 Feb 2025
- Hoj
- BMW
”Gay rosa”?Gay rosa var den också!![]()
”Gay rosa”?Gay rosa var den också!![]()
Påminner mig om att jag fick låna en RD350 vid en service av FZR:en. Alla pratar ju om vilken bushoj RD:n är, men jag fattade aldrig dess storhet. Man kanske inte ska köra en direkt efter en FZR? Eller så får den inte vara original för att vara rolig? En trist liten hoj som ryker en massa, det var inget för mig!Fick låna en fjr1300 vid en service.
Jag tyckte den var fruktansvärt trist. 🫣
Påminner mig om att jag fick låna en RD350 vid en service av FZR:en. Alla pratar ju om vilken bushoj RD:n är, men jag fattade aldrig dess storhet. Man kanske inte ska köra en direkt efter en FZR? Eller så får den inte vara original för att vara rolig? En trist liten hoj som ryker en massa, det var inget för mig!![]()
Royal Enfield Himalayan 411. Värsta.Motorcykeln.Som.Någonsin.Motorcyklat.
Man måste nog vara Britt eller förmögen Indier för att uppskatta den.
Jag har svårt att finna ord för hur dålig den var.
Tyvärr är den väl som en kackerlacka - den kommer existera för evigt men dom flesta kommer avsky synen av den.
För mitt intryck var att den är byggd för att hålla för precis allting. Ungefär som en plogbill. Men en plogbill är ju inget att ha om man inte ska ploga.
Om du ser en sån så pissa på den om inte någon är i närheten.
Ha-ha-ha...! Det där kom från hjärtat, det var tydligt.Royal Enfield Himalayan 411. Värsta.Motorcykeln.Som.Någonsin.Motorcyklat.
Tyvärr är den väl som en kackerlacka - den kommer existera för evigt men dom flesta kommer avsky synen av den.
För mitt intryck var att den är byggd för att hålla för precis allting. Ungefär som en plogbill. Men en plogbill är ju inget att ha om man inte ska ploga.
Det var apropå en tidigare diskussion i någon tråd om det ordet.Personal är väl ett ord som beskriver en grupp? Personalen. Företagets personal.
Nej det är ju det. Den kommer ALDRIG gå sönder. Den där motorn är en sån luftkyld som egentligen ska stå och pumpa vatten i Afrika med oljebyte var sjunde år.…och det finns väl en ganska god chans att den är som en Land Rover, dvs väldigt enkel och robust till sin uppbyggnad, men ändå går den sönder hela tiden.![]()
Mvh
Nej det är ju det. Den kommer ALDRIG gå sönder. Den där motorn är en sån luftkyld som egentligen ska stå och pumpa vatten i Afrika med oljebyte var sjunde år.
Aa det är den till vänster
…och det finns väl en ganska god chans att den är som en Land Rover, dvs väldigt enkel och robust till sin uppbyggnad, men ändå går den sönder hela tiden.
Mvh
Jag har liftat med en LandRover. Det var 1977 i Sydafrika. Helt plötsligt på landsvägen stannade den bara. Ja motorn stannade inte, motorn gick men LR stod. Det blev att jag kollade under LandRovern medan föraren som hyrt den hade motorn igång. Jag kunde se att kardanaxeln till bakhjulen snurrade men LR stod still.Har du också haft en LandRover?
Till dess försvar ska sägas att den aldrig gick sönder helt, man tog sig alltid vidare med hälp av ståltråd, tejp, och tuggummi
Men det regnade in i takskarven och växte mossa i fönsterlisterna.
Toyotas Land cruiser var ett bättre val än LR.
Ohhhh, den som är helt optimal.Royal Enfield Himalayan 411. Värsta.Motorcykeln.Som.Någonsin.Motorcyklat.
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X