Hojen påkörd-föraren smet IGEN!!!!

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Drömmer om CB1000R
Skåpbil/lätt lastbil som är gul och blå? Nu är ju inte jag jättebekant med lokala firmor i stockholm och om det är något företag som kör med såna bilar där. Men en vild chansning är ju att det är möjligt att det är posten som varit där? Deras leveranser av företagspaket brukar ju i flesta fall komma med just skåpbil/lätt lastbil med mestadels gul färg och den blå loggan. Kanske går att luska något åt det hållet? Lokala åkeriet som har hand om just ditt område kanske är villiga att hjälpa till med regnr på sina bilar? Annars kan du ju försöka hålla utkik kommande dagar, ifall samma postenbil kommer igen. Dock så vet jag inte exakt samma bil rullar exakt samma "runda"...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
hehe SÅ borta var han nog inte så att han inte såg om det var Posten, "mest blå med lite gult" :va
Inte så lätt att förstå gubben dessvärre, men han gör ju sitt bästa för att hjälpa mig iaf!

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Drömmer om CB1000R
hehe SÅ borta var han nog inte så att han inte såg om det var Posten, "mest blå med lite gult" :va
Inte så lätt att förstå gubben dessvärre, men han gör ju sitt bästa för att hjälpa mig iaf!
Hehe, nja då låter det ju inte så troligt :).. Men tråkigt med det som hände.. Hoppas det löser sig för dig :)

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
2st Cbr1000rr-08
fan va tråkigt, du som hade fått hojen så fin me nya kåpor!
Kanske får börja ställa hojen på ett annat ställe!?
Lycka till me processen nu bara så att allt går smidigt..

Gick med
9 Jul 2008
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Problemet, även om du genom gediget arbete på vv.se hittar en lastbil med ett liknande nummer så lär den vara skriven på ett företag eller på en leasing firma.. då kan det bli svårt att hitta föraren iaf.. Men lycka till..

Idioter finns det gott om.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Eller muta städaren om han vill känna lite pengar att hålla utkik efter den lastbilen när den dyker upp igen och ta reg nr.

b0b

Med lem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Supermono
Problemet, även om du genom gediget arbete på vv.se hittar en lastbil med ett liknande nummer så lär den vara skriven på ett företag eller på en leasing firma.. då kan det bli svårt att hitta föraren iaf.. Men lycka till..

Idioter finns det gott om.
Företaget ansvarar för sina fordon.

Fråga som sagt företag i närheten om de använder sig av en speditör med nämnda färger. Sedan kan du ställa företaget mot väggen och hoppas på att de lämnar ut körschemat alternativt hota med ersättningskrav. Kommer du så långt kan du säkert få hjälp av ditt försäkringsbolag.

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Kommer ihåg din gamla tråd... där jag hade lite funderingar som inte alla tyckte om :)

Vilken satans otur... vad är oddsen? Men som någon sa är ju Poståkeriet gasnka misstänkt. Ring till de närmsta platskontor och fråga dem ang. regnummer. De lär ju känna igen regnummret, även om du missat någon nuffra.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Lider med dig gubben. :(

Hur fan kan h*n hjälpa till att resa upp hojen för att sedan bara åka därifrån?!
Hoppas att efterforskningen om den skyldige går bättre den här gången.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
fan va tråkigt, du som hade fått hojen så fin me nya kåpor!
Kanske får börja ställa hojen på ett annat ställe!?
Lycka till me processen nu bara så att allt går smidigt..
Är ett helt nytt ställe, förra gången var på kungsholmen, dessutom en mc-parkering...

Pratade med gubben nyss, han sa att han som körde på stannat i flera minuter och lastat grejor och pratat med folk, jag frågade då till vilket företag, men det kunde han inte svara på, synd att man inte kan sitta och spana mot gatan hela dagen, man kan ju hoppas attt det dyker upp en liknande bil!

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Är ett helt nytt ställe, förra gången var på kungsholmen, dessutom en mc-parkering...

Pratade med gubben nyss, han sa att han som körde på stannat i flera minuter och lastat grejor och pratat med folk, jag frågade då till vilket företag, men det kunde han inte svara på, synd att man inte kan sitta och spana mot gatan hela dagen, man kan ju hoppas attt det dyker upp en liknande bil!

Men hur många lastbilar är blå och gula... POSTEN.... Ring till posten och fråga vem som körde ut grejor till stället den dagen så får du säkert ett namn. Sen är det bara att ringa den snubben och säga att du vet att han backat på din hoj, Förmodligen lär han juh säga ja det va jag...

Jag gjorde samma sak när jag blev prejad av en stadstrafik buss ARRIVA i Jkp han stack och jag stod där med tok repade fälgar. Åkte till deras kontor och frågade vem fan som körde linje 7 kl 19:40 igår fick ett namn och ringde snubben. :)

///Micke

H-son

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
07 ER6-n (BMX hojjen)
Om ingen har sagt det tidigare, så är detta smitnig, så en polisanmälan ska göras. Detta (om jag fattat rätt) kan leda till att du har en lägre eller ingen självrisk på reparationerna...

Det är djävligt surt och ganska ansvarslöst, då min bil blev påbackad av "Posten" så rinde de polisen som slog mig på regnummer, så jag knatade ut från lunchen och fixade pappren, sedan någon vecka senare hade bilen ny dörr och fint lackad...

Alla som bedriver någon typ av verksamhet har en försäkring som täcker sådana skador... Bara slapphet av föraren som backade på dig, orkar inte strula med det...

Hoppas på en bra lösning för dig...

/K

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
särskrivningar r us
Jag brukar inte kommentera sånna här saker, men den där texten gick inte att läsa Magnus. Om det låter som ett ord när du säger det så skriv det med ett ord och du får gärna använda paragrafer.

OT:
Hoppas det ordnar sig, sånna smitningsolyckor är allt för vanliga.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
finns det någon firma som kör med gula/blå skåpbilar alt lätta lastbilar värt att kolla förövrigt känns helt osant att läsa detta lider svart med dig just nu

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Mest blå med lite gult låter ju lite som en hyr-sprinter från statoil. Illa att inte stå för en så'n grej =/
Kan ju vara poståkeriet också, loggan tar upp ganska stor plats på skåpbilarna.

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
På Sturegatan borde det väl finnas kamror eller? Kanske tom något företag där har kameraövervakning, kanske du kan få film av händelsen?

Gul och blå låter som Posten...

Edit: Ser nu att andra gett dig samma råd.

Hoppas du få tag i "the perpetrator" (coolt ord för övrigt)!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Är INTE posten . mer blå med lite gult sa han,jag fick känslan av att han känner folk där, så jag ska gå dit på lunchen och fråga om det inte var fler som såg eller kan lämna ytterligare uppgifter

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA