Han ska ju inte betala nån självrisk till dig? Det är ju hans bolag som ska stå för smällen och självrisk han ska betala till SITT bolag. Så passa på och ta allt nytt nu när du har chansen =)
Tänkte faktiskt forska lite i det jag med! Det enda jag vet nu är att IF betalar mina skador, sen om han har erkänt eller om de betalar p.ga vittnenas uppgifter vet jag inte.Roligt med ett lyckligt slut för en gångs skull.
Men ring polisen, kolla vad som hände med anmälan så får du/vi veta hur det gick.
Ja! IDAG fick jag detta från IF:
--------------------------------------------------------------------------
Trafikolyckan den 22 september 2008
Enligt de uppgifter vi har, har ni rätt till ersättning för skadan på ert fordon.
Om ni inte redan kontaktat en verkstad, så hör av er till If. Vi kan då hänvisa till någon av våra avtalsverkstäder.
Visa detta brev för verkstaden och be dem kontakta vår skadetekniker
innan de börjar reparera fordonet. Detta är viktigt för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av skadorna.
Moms betalas av er om ni har avlyftningsrätt. (Avlyftningsrätt har den som redovisar in- och
utgående moms i ett företag).
Om ni har några frågor eller vill diskutera ärendet kan ni maila eller ringa till oss.
Det snabbaste sättet att kommunicera med oss är oftast via mail.
Ange gärna ärendenumret"
--------------------------------------------------------------------------
SÅ jag får nu ersätttning och behöver inte betala något, vet däremot inte om killen erkänt eller hur det ligger till...
For att du skulle tagit hans nummer, trackat det till hans adress och det hade blivit ett blodigt slagsmal!varför inte skriva en lapp på min hoj med sitt tel.nr så vi kunde pratat?
Får du betala självrisk ändå, trots att någon annan är vållande och att du har vittnen på att du inte är ansvarig för skadan?
Har inte helt bra koll på sånt här.
Nej det får han inte. Motparten har ansetts vållande vilket innebär att dom pröjsar sin självrisk.
jag har en webkamera på fönsterblecket ner på gatan
D(ata)I(inspektionen) kanske har åsikter om det.
Ja det får man verkligen hoppas
Det är ju för j*****t att folk håller kolla på sina prylar
men faktiskt så får man filma allt man ser
och jag lutar mig ut genom fönstret hela dagarna
Skrev till IF och frågade om han hade tagit på sig detta, tydligen hade han kommit in med en anmälan om att han kört på min hoj, sen om det var före eller efter de kontaktat honom visste hon inte (eller ville inte säga...) Om han nu gjort det innan, varför inte skriva en lapp på min hoj med sitt tel.nr så vi kunde pratat?
D(ata)I(inspektionen) kanske har åsikter om det.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|