Hojen påkörd-föraren smet IGEN!!!!

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar
Han ska ju inte betala nån självrisk till dig? Det är ju hans bolag som ska stå för smällen och självrisk han ska betala till SITT bolag. Så passa på och ta allt nytt nu när du har chansen =)

Men med tanke på att självrikser för budfirmor eller leveransfirmor ligger på basbelopp så kommer det bli en dle gratiskörningar för hans del vilket som :D

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Härligt att det löste sig.

Har fått p-skada på bilen vid ett par tillfällen. Ingen ersättning från TFF p g a vittne/vittnen saknas. SURT!!!

När jag gjorde polisanmälan sade han till mig att de har ca 1000 p-skaderäenden om DAGEN där motparten smitit, och det bara i sthlm...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Roligt med ett lyckligt slut för en gångs skull.
Men ring polisen, kolla vad som hände med anmälan så får du/vi veta hur det gick.
Tänkte faktiskt forska lite i det jag med! Det enda jag vet nu är att IF betalar mina skador, sen om han har erkänt eller om de betalar p.ga vittnenas uppgifter vet jag inte.
Jag VILL att han torskar, då kanske han lär sig att det inte lönar sig att dra! Hade han bara stannat satt en lapp så hade han torskat självrisken + ev. högre premie (inte ens säkert).

Nu kan det bli av med kk + böter att lägga till i redan nämnda följder...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Skrev till IF och frågade om han hade tagit på sig detta, tydligen hade han kommit in med en anmälan om att han kört på min hoj, sen om det var före eller efter de kontaktat honom visste hon inte (eller ville inte säga...) Om han nu gjort det innan, varför inte skriva en lapp på min hoj med sitt tel.nr så vi kunde pratat?

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Beklagar.Det är sånt som inte får hända.Man undrar ibland varför just man själv råkar ut för sånt skit men det finns nog inget bra svar på det.Har tappat båda mina nycklar till min gamla mc och den måste bytas rubbet på för att ens funka igen.Har stått på service sen Juni väntat delar från Italien.Missade hela den fina avslutningen på sommaren. På något sjukt jvla sätt tror jag det finns en mening med det mesta.Det ordnar sig.Men förstår du är förbannad finns så jvla många idioter.Hoppas du får tag på personen.Som någon sa tidigare kolla på företag i närheten om dom fått leverans från något företag vid tidpunkten.Borde löna sig om han nu stod på lastzon bredvid.Mvh Marcus

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Ja! IDAG fick jag detta från IF::D

--------------------------------------------------------------------------
Trafikolyckan den 22 september 2008

Enligt de uppgifter vi har, har ni rätt till ersättning för skadan på ert fordon.

Om ni inte redan kontaktat en verkstad, så hör av er till If. Vi kan då hänvisa till någon av våra avtalsverkstäder.

Visa detta brev för verkstaden och be dem kontakta vår skadetekniker
innan de börjar reparera fordonet. Detta är viktigt för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av skadorna.

Moms betalas av er om ni har avlyftningsrätt. (Avlyftningsrätt har den som redovisar in- och
utgående moms i ett företag).

Om ni har några frågor eller vill diskutera ärendet kan ni maila eller ringa till oss.

Det snabbaste sättet att kommunicera med oss är oftast via mail.
Ange gärna ärendenumret"

--------------------------------------------------------------------------
SÅ jag får nu ersätttning och behöver inte betala något, vet däremot inte om killen erkänt eller hur det ligger till...

Najs! Fan va skont!
Da ar var i alla fall halften avklarat:tummenupp
Andra halften blir avklarat nar han blir av med KK och far dryga boter!:D

varför inte skriva en lapp på min hoj med sitt tel.nr så vi kunde pratat?
For att du skulle tagit hans nummer, trackat det till hans adress och det hade blivit ett blodigt slagsmal! :näsblod

Last edited:

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Får du betala självrisk ändå, trots att någon annan är vållande och att du har vittnen på att du inte är ansvarig för skadan?

Har inte helt bra koll på sånt här.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Får du betala självrisk ändå, trots att någon annan är vållande och att du har vittnen på att du inte är ansvarig för skadan?

Har inte helt bra koll på sånt här.

Nej det får han inte. Motparten har ansetts vållande vilket innebär att dom pröjsar sin självrisk.

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Lite OT
Dubbelmoral eller är vi änglar? :rofl
En av min kompis ungar slängde upp en bildörr ganska hårt och gjorde märke i bilen vid sidan.
Han lämnade en lapp och ägaren hörde av sig och sen kontaktade dom FB.
Kul info av dom på FB hade lämnat iallafall.
<1% av alla parkeringsskador som rapporterades fick man tag i den skyldige. :brinnerup

Men skönt att det ordnade sig för dig :) "som att vinna på lotto typ"

OBS
jag pekar inte på nån här tycker det är lika roligt att nämna på jobbet när det sitter 10-15 pers runt ett bord och instämmer hur jävligt det är när folk smiter :hihi

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Det är ju därför man skall ha larm och en gps/gsm dosa
då kan man ju rusa ner -dit på en gång
och kanske ta han-hon på baris
jag har en webkamera på fönsterblecket ner på gatan
så alla på firman kan logga in sig och titta ner på hojparkeringen nere på gatan .... jobbar en del goa hoj killar på mitt jobb
( har inte läst hela tråden )

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
D(ata)I(inspektionen) kanske har åsikter om det. :rolleyes:

Ja det får man verkligen hoppas
Det är ju för j*****t att folk håller kolla på sina prylar :)
men faktiskt så får man filma allt man ser
och jag lutar mig ut genom fönstret hela dagarna :D :D

Privat område får du kamera bevaka no limit
är det enskilt område dit allmänheten har tillträde
måste det skyltas och eventuellt sökas tillstånd
är det allmän plats så är det söka tillstånd och förmodligen avslag

lite grovt yxat :fyllisar

Last edited:

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Ja det får man verkligen hoppas
Det är ju för j*****t att folk håller kolla på sina prylar :)
men faktiskt så får man filma allt man ser
och jag lutar mig ut genom fönstret hela dagarna :D :D

Såklart, det DI inte vet om lider de inte av eller nåt sånt. Skulle själv ha gjort det. Faktum kvarstår dock, om man har en övervakningskamera som är riktad ut mot gatan måste man dels ha tillstånd och dels varna allmänheten att området är övervakat. Vet inte om det är olika regler för företag och privatpersoner dock. Sen tror jag att det också beror på om det är ett mindre område man bevakar eller om det är en större yta edyl.

Men som sagt, idéen med webbkamera är suverän!

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Skrev till IF och frågade om han hade tagit på sig detta, tydligen hade han kommit in med en anmälan om att han kört på min hoj, sen om det var före eller efter de kontaktat honom visste hon inte (eller ville inte säga...) Om han nu gjort det innan, varför inte skriva en lapp på min hoj med sitt tel.nr så vi kunde pratat?

kom du hem i ett stycke? va de inte kallt? :hihi

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...