Hojen påkörd-föraren smet IGEN!!!!

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Det bästa som kunde hända har hänt! :D :D

Jag satte upp lappar runt MC-parkeringen och frågade om någon sett något efersom föraren inte tog sitt ansvar, i dag ringde det en tjej som arbetade i närheten, hon tog mitt regnr för att kunna kontakta mig MEN även lastbilensnr som nu stämde!!:tummenupp

Det visade sig att mannen som skulle hjälpa mig vänt på s och z! Bilen tillhör ett litet åkeri på lidingö, har nu 2 vittnen! Blir polisanmälning av detta , helt klart!:FU

Fan va nice att det löser sig!

Om inte du går ut å underhåller tjejen i fråga en kväll kan jag ställa upp...

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Härligt att du fått tag på han. Såg att hojen vält på skivbromslåset, kolla så inte skivan är sned också.
Välta/vandaliserade hojar är det värsta jag vet. Pungpisk och stark senap i "bruno" borde tas med i straffskalan för sånt här:whip

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Det bästa som kunde hända har hänt! :D :D

Jag satte upp lappar runt MC-parkeringen och frågade om någon sett något efersom föraren inte tog sitt ansvar, i dag ringde det en tjej som arbetade i närheten, hon tog mitt regnr för att kunna kontakta mig MEN även lastbilensnr som nu stämde!!:tummenupp

Det visade sig att mannen som skulle hjälpa mig vänt på s och z! Bilen tillhör ett litet åkeri på lidingö, har nu 2 vittnen! Blir polisanmälning av detta , helt klart!:FU

KALAS! att han får stå till svars för vad han gjort! :mad: Förjävligt med hojen, men nu blev det ju ändå nästan en solskenshistoria av eländet iaf! :tummenupp

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Fan vad skönt att det kommer lösa sig Kongo! Sätt dit den där killen ordentligt nu!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Nu är anmälan gjord, nu är det bara att vänta på svar från försäkringsbolag m.m, Jag ska belöna de båda vitttnena på något sätt! Bra att det FINNS folk som faktiskt har moral ibland!

Jag postar här när svar dyker upp! Jag hoppas att han får indraget KK samt böter förutom att dega min hoj:mad:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nu är anmälan gjord, nu är det bara att vänta på svar från försäkringsbolag m.m, Jag ska belöna de båda vitttnena på något sätt! Bra att det FINNS folk som faktiskt har moral ibland!

Jag postar här när svar dyker upp! Jag hoppas att han får indraget KK samt böter förutom att dega min hoj:mad:

Med tanke på smitningen så borde det bli indraget KK och en rejäl lönereduktion men om man kollar på hur det brukar se ut så slutar det väl med brott kan ej styrkas och att ditt FB pyntar skadorna.

Henrik

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Va bra att det händer något ! Tar de sig tid att leta upp han så ryker ju kortet DIRECKT, det är ju smitning faktiskt. Sen så ska väl hans trafikförsäkring (om han har en sån) stå för dina skador så det blir nog bra allting :)

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar
Med tanke på smitningen så borde det bli indraget KK och en rejäl lönereduktion men om man kollar på hur det brukar se ut så slutar det väl med brott kan ej styrkas och att ditt FB pyntar skadorna.

Henrik

Arbetar föraren för poståkeriet är väl all böter, hur små dom än är en rejäl lönereduktion :tungan

Nja, jag tror att eftersom han körde i arbetet så har dom säkert collection manifest för tiden han var vid den parkeringen med förarens namn och allt. Det blir svårt för föraren att neka att det var han, dessutom har du ett vittne som hjälpte honom ställa upp hojen.

Skulle han strula, eftersom självrisken för yrkesfordon av den typen ofta är på ett eller två basbelopp, så kan du alltid göra som i denna snutten:

[YOUTUBE-ID]_AJ0SkbPxAk[/YOUTUBE-ID]

Gratualtioner till att det kommer lösa sig vilket fall som...

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Tjena Kongo!

Vilken jäkla otur...igen....på nylackde hojen. Jobbigt!

Blev desto gladare när jag fortsatt läsa tråden och insåg att du tack vare lite jäfflar anamma med lappar och grejer fått tag på smitarn. Suveränt gjort! :tummenupp

Hoppas att det flyter på fortsatt och att hojen är "spick and span" till nästa säsong!

/O

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Han ska ju inte betala nån självrisk till dig? Det är ju hans bolag som ska stå för smällen och självrisk han ska betala till SITT bolag. Så passa på och ta allt nytt nu när du har chansen =)
Hojen var i skick som ny. Kongo kan nästan betecknas som... pedant?! :D

Hoppas att allt ordnar sig nu. :tummenupp

Billy Broms

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
-07 Kawasaki er6n + Triumph Street Triple 09
Hur gick det sedan då? Har det hänt något mera? Vore ju kul med en "happy end".

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Dags for lite uppdatering:)?
Ja! IDAG fick jag detta från IF::D

--------------------------------------------------------------------------
Trafikolyckan den 22 september 2008

Enligt de uppgifter vi har, har ni rätt till ersättning för skadan på ert fordon.

Om ni inte redan kontaktat en verkstad, så hör av er till If. Vi kan då hänvisa till någon av våra avtalsverkstäder.

Visa detta brev för verkstaden och be dem kontakta vår skadetekniker
innan de börjar reparera fordonet. Detta är viktigt för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av skadorna.

Moms betalas av er om ni har avlyftningsrätt. (Avlyftningsrätt har den som redovisar in- och
utgående moms i ett företag).

Om ni har några frågor eller vill diskutera ärendet kan ni maila eller ringa till oss.

Det snabbaste sättet att kommunicera med oss är oftast via mail.
Ange gärna ärendenumret"

--------------------------------------------------------------------------
SÅ jag får nu ersätttning och behöver inte betala något, vet däremot inte om killen erkänt eller hur det ligger till...

Last edited:

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
no one
Roligt med ett lyckligt slut för en gångs skull.
Men ring polisen, kolla vad som hände med anmälan så får du/vi veta hur det gick.

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Blev..

Fan riktigt sur när jag började läsa tråden men hoppas det löser sig.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept