Hojen såld, och nu då?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
I lördags så hittade min ER6a en ny ägare, så nu står man här... villrådig och fundersam.
Jag som var så säker på vad jag skulle ha nästa gång, är nu helt villrådig..

Tänk så det kan bli! :D

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Haha, ja nu är det kört för mig!

Det är väl ett ganska tacksamt "problem" att ha egentligen, men ni vet ju hur det är..

Jag hade väl snöat in på en tusenkubiks nakenhoj -typ speed triple eller z1000 :)
Men nu sneglas det på lite äldre GSXR.

Dock så har jag haft en långdragen inflammation i en axel denna vinter, och vet således inte om kåphojens körställningen skulle fungera så väldigt bra..

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
slå till på en 02 gixxer 1000cc. sukkas märkesförsäkring har riktigt bra premier och på 02an och äldre så är det inte 25k i självrisk utan 5000. helt klart den förmånligaste försäkringen på sporthojar för oss som inte är så gamla ;D ångrar lite att jag köpte honda faktist. if höjde premien i år med ca 3000 på min fireblade 00

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Du får masa dig iväg till butiken o torrbryta :) , ger kanske en indikation på vad axeln vill vara med om.
Annars har jag hört att crome-slädar är bra för ömma axlar :) :)

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
slå till på en 02 gixxer 1000cc. sukkas märkesförsäkring har riktigt bra premier och på 02an och äldre så är det inte 25k i självrisk utan 5000. helt klart den förmånligaste försäkringen på sporthojar för oss som inte är så gamla ;D ångrar lite att jag köpte honda faktist. if höjde premien i år med ca 3000 på min fireblade 00

Tack! Grymt bra tips - ska kolla upp det :)

Zäta - Ja jag måste nästan göra det, så jag får en indikation på vad som fungerar och inte. Chrome-släde är väl inte riktigt vad jag tänkt mig.... än :D

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Befinner mig i samma situationen...
Det finns många trevliga modeller och det är lätt att tankarna far iväg...

Men en Speed Triple tror jag på alternativt en Tuono (Touno? vette skam hur den stavas..)

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Haha, ja nu är det kört för mig!

Det är väl ett ganska tacksamt "problem" att ha egentligen, men ni vet ju hur det är..

Jag hade väl snöat in på en tusenkubiks nakenhoj -typ speed triple eller z1000 :)
Men nu sneglas det på lite äldre GSXR.

Dock så har jag haft en långdragen inflammation i en axel denna vinter, och vet således inte om kåphojens körställningen skulle fungera så väldigt bra..

Har provkört Speed Triplen och blir det nakenhoj för mig så ligger den riktigt bra till för ett köp.
Dock har jag för mig att de har kort garantitid. Typ 2 år eller liknande vilket inte tilltalar så att säga.
Z1000 har jag ej provat. Säkert en skön hoj.

//Andreas

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Speed triple är en riktig allkonstnär. Tuonon är kul som få. Z1000 (iaf senare generation) tycker jag är lite tung och trög för att vara en riktigt bushoj.

Hade jag känt behovet av att byta idag hade jag nog viljat testa Mv Agusta Brutale 1090 eller 910. Är själv inte överförtjust i radfyror som fighters men det är något helt individuellt..

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Skön input här i tråden. Man måste nog fundera och känna sig för - valet är ju som ni påpekar individuellt :)

Jag tycker dock det är smått humoristiskt. Bestämde mig i höstas för att byta hoj, nu när jag har möjlighet så är jag totalt lost :D

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Skön input här i tråden. Man måste nog fundera och känna sig för - valet är ju som ni påpekar individuellt :)

Jag tycker dock det är smått humoristiskt. Bestämde mig i höstas för att byta hoj, nu när jag har möjlighet så är jag totalt lost :D

du har 1.5-2 månader på dig. sen måste du se till att ha en hoj för då är det vår! :banana

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Ska du köpa Z1000 så är 2010 --> som gäller. Riktigt bra försäkring och du kan få 4 års garanti.

Vad jag har lärt mig efter alla mina mc byten så vet man först om det är rätt när man sitter och klämmer o känner. Sen är det bara tragiskt när man senare får reda på att en dum försäkring ska komma ivägen när man har hittat rätt.

anybe

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Hoj
BMW F800R, -10
Hej!
Kul med ny hoj! Jag känner igen känslan, sålde precis iväg bilen och känner mig lite "naken"...

Gällande Z1000 så håller jag med om att den kan kännas lite tung, men jädrans vad den går!
Jag vet en fin som är till salu i Helsingborg...

Kör själv F800R. Är enlig vissa inte lika rolig som Triumphen men räcker enlig mig mer än väl till! Billig försäkring, stabil och billig i drift!

Lycka till med hojköpet!

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag tycker att den senaste Z1000 är för jäkla snygg! Men hade jag vart i köptagen hade jag valt Tuono

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Ja våren närmar sig med stormsteg, det märker man särskilt väl nu när man inte har någon hoj! :)

Det är lätt att gå vilse i modelldjungeln då det finns en enorm mängd olika modeller, och varje en med speciella egenskaper. Svagheter och styrkor måste vägas mot varandra, och tillslut ska man alltså ha en helhetsbild som skriker KÖP! :D

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Det finns en jävligt tråkigt pusselbit i form av försäkring! Den förstör alla ens fina ideer...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024