Hojen släpper i 210km/h

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Tanken har slagit mej :D

Nu ska vi inte vara dumma mot min tjej hon har inte gjort någon illa.

Jag tror jag får gå ut & göra en satan lång burn, bara montera kameran så den filmar bakåt.
Ja snälla gör det, dra ut och gör en "satan lång burn" i 210 knyck och sedan ladda upp den här:tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Sorry för 'torr väg'. TS skrev ju lite fuktig :rodnar Då illkör man väl inte på allmän väg? Dieselspill+vatten=HALT.

Michelin har bra våtgrepp annars. Testa dem

Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Ja snälla gör det, dra ut och gör en "satan lång burn" i 210 knyck och sedan ladda upp den här:tummenupp

Ska se om jag orkar idag, annars blir det film :)

Sorry för 'torr väg'. TS skrev ju lite fuktig :rodnar Då illkör man väl inte på allmän väg? Dieselspill+vatten=HALT.

Michelin har bra våtgrepp annars. Testa dem

Nej precis kör oftast rätt lugnt vid plaskvåt väg, vid fuktig väg kör jag mitt i mellan försiktigt men gassar på lite mer.

De äckligaste släppet jag fått i 220 eller vad mätaren stod på, men runt där, va när jag tuffa på 6an, inte kanon höga varv & låg & vila mot tanken på motorvägen & gled, svag vänster & lite svag uppåt, bilar på högersidan i backen & backdäcket släpper loss, jag glider höger, tänker bara nu smäller det men samtidigt släppte jag av på gasen sakta, hastigheten sänks till runt 190 när jag återfår greppet, lutar vänster & undviker bilen jag va på väg mot, efter den dagen har jag aldrig litat på greppet bak.

Är på mer helspänn varje gång jag kör över 180.

Läst på en del om Michelin, men även många tyckte om greppet i just M3 så det blev fundera & tog fel val, nästa gång blir det Michelin :)

Är den till salu den där uber-CBR600rr? :Bugar:hihi

Min polare har vart på mig & tjatat på mig i snart 2år att han vill köpa den, men så lätt släpper jag den inte säger jag varje gång, han nästan bönar & ber på sina bara knän, jag ruskar på huvudet, klappar han på huvudet & säger ( Är du snäll kan du få krama om den så ska jag tänka på det till nästa gång vi syns )

Jag bara retas med han, tycker det är ubersköj.

På frågan om den är tillsalu, ja det är den med rätt pengabunt i min näve bara då lämnar jag ifrån mig hojen med en tår i ögat för om den dagen inträffar kommer jag supa bort den dagen & hoppas jag glömmer det jag nyss gjorde.

Jo något måste va gjort mer en vad jag skrivit på motorn när den presterar:
5.5sec 100-200km/h
Standard gör Suzuki GSXR 750 5.6sec

Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Så dax för en sammanfattning och därefter gör trådskaparen sin "hemläxa":

1.) Oljeläckage eller annat läckage ex. kylarvätska (kolla & ev. åtgärda)
2.) Kraftigt slitet/glasat bakdäck (byt vid misstanke)
3.) Slirande koppling (kolla & byt om nödvändigt)
4.) Grundinställ fjädringen (prio #1 = bak)
5.) Släpp på returdämpning i 1:a hand bak

Viktigast av allt accelerare/gasa mindre tills du fått bukt med problemet. För tappar du greppet rakt fram i 210 km/h så är det ett STORT problem och dessutom farligt. Dvs. det är INTE normalt.

Har jag missat något? Om inte, hem med dig och kolla/skruva!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Btw.

Även om lamellerna är i nyskick så kan dom slira.
När jag bytte till nya motorn på Kawasakin så slirade lamellerna på den.
Då hade de gått 539 mil och hade inget mätbart slitage.

Gissningsvis har det kommit fel olja eller något som förstört "korken"

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Fantastiskt, en skön nivå i denna tråd trots ämnesvalet. Bara en sista fråga, om jag köper din hoj så får du lova att denna mappning följer med, jag betalar gärna en tusing eller två för den.:tummenupp

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Ha ha dagens bästa tråd. Med dina körvanor så tycker jag du ska köpa ett supercorsa sp fram o bak. Tryck 2,1-2,2 bak Håller i riktigt bra även vid fuktig väg och framför allt det ger en otrolig feedback o känsla i torrt. Ett däck som säger gasa mera till dig. Passar dig perfekt. Obs livslängden blir lidande mot m3 men vad gör det ? Grepp före mil när du har en sådan brutal 600 :D

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Varför går den inte upp i varv när det är torrt men kallt/varmt ute, kvittar växel den bara ångar på utan en tendens till kopplings slir

Lamellerna uppmäta som senast i mars sen nu för 1 mån sen, dom är fortfarande över tolerans nivån vad boken anger, har nya lameller liggandes men dom är under toleransen så jag ville inte montera i dom, 20% hårdare kopplingsfjädrar monterades i mars också.

1:an 122km/h
2:an 170km/h
3:an 202km/h
4:an 232km/h

Kolla in filmen & avgör själv, ursäkta att det är så mörkt ute.
http://www.youtube.com/watch?v=r_HDOE9grFU

haha det är ju din koppling som SLIRAR och inte bakdäcket som tappar grepp! :D

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag kan hjälpa dig på traven.
- Checka kopplingen. Precis som andra skriver så slirar den nog.
- Checka drevningen på hojen så det inte har vuxit ut några extra troll-tänder på bakdrevet. Mätaren går nog inte rätt.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jag hade också lite problem med hjulspinn i 290 i somras , Torr asfalt å solen sken vad kan dettta bero på?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag hade också lite problem med hjulspinn i 290 i somras , Torr asfalt å solen sken vad kan dettta bero på?

Vill inte vara den som är den men bättre att vara ärlig:brynad
Du har blivit lurad att du köpt en original Busa men det är nån som slängt på dig en snurbo våldtagen Sugikuki!

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Har du glömt att ta av snökedjorna efter sista ovädret kanske? Min brukar bli lite sladdrig i över 200 med kedjorna på.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning