Hojen Stulen inatt!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
satte mig på moppen å tog en sväng, lite lättare att "komma" åt olika ställen på moppe än att glida runt i en bil, inte för att jag vill åt hittelönspengarna utan bara för att hjälpa en gammal kompis å försöka jaga rätt på hojen, ska vi dra en repa runt falkenbeg ikväll med benny? jag e på ivf, tar med slagträ´t asså, ALLA FALKENBERGARE, HÅLL UTKIK OCH HÅLL ÖRONEN ÖPPNA, startas det upp en hoj på falkagård, sloa etc så bör man vara på sin vakt, har inte sett nån ytlänning köra omkring på en sådan "moppe" än så länge, det kanske är nån snorunge som vill "stila" för sin polare runt dessa områden, för er som inte kan eran falkenbergshistoria så är dessa områden falkenbergs skamfläck!!!
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
satte mig på moppen å tog en sväng, lite lättare att "komma" åt olika ställen på moppe än att glida runt i en bil, inte för att jag vill åt hittelönspengarna utan bara för att hjälpa en gammal kompis å försöka jaga rätt på hojen, ska vi dra en repa runt falkenbeg ikväll med benny? jag e på ivf, tar med slagträ´t åsså, så ALLA FALKENBERGARE, HÅLL UTKIK OCH HÅLL ÖRONEN ÖPPNA, startas det upp en hoj på falkagård, sloa etc så bör man vara på sin vakt, har inte sett nån ytlänning köra omkring på en sådan "moppe" än så länge, det kanske är nån snorunge som vill "stila" för sin polare runt dessa områden, för er som inte kan eran falkenbergshistoria så är dessa områden falkenbergs skamfläck!!!


Man blir förbannad:mad:

När dom snodde min Eumoped så tog jag Dominatorn och åkte igenom varenda slumkvarter i stan!

Det var några stackars kids på silvriga moppar som blev rejält uppskrämda när jag jagade efter dom :hihi

Prata med alla du känner om stölden!

En polare hittade min moped ett par timmar efter att jag hade pratat med honom om stölden, och då hade moppen varit borta i 4 dagar.

Hoppas den blir återfunnen i gott skick.
 

PutteD

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
halmstad
Hoj
-
Fan, pratade ju med dig bara häromdagen genom blocket. Bor ju bara andra sidan gatan! Jag ska hålla mina ögon öppna. Jag som hoppades på att sånt här inte händer i falkenberg... :S
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Hoppas allt fixar sig. När min båge vart stulen så tog det ungefär 1½ vecka sen ringde fjärsman och sa att den hade påträffats i samband med ett inbrott. Har inte sett den än, men det enda som skulle vara skadat var tändningslåset och ena bromsskivan så det är bara att hoppas :gnissla
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Jag håller ögonen vidöppna efter gröna faran här i Halmstad!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jävligt tråkigt!

Kan inte förstå det här med försäkringen dock. Garageförsäkringen är inget som tagits bort. Tyvärr gäller den inte om hojen blir stulen på banan men hemma i garaget gäller den och förhoppningvis även om hojen står på garageuppfarten. Antagligen försöker försäkringsbolagen inte försäkra inreggade racehojar då de är rädda för att de skrotas och stöldanmäls...
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Det där med garageförsäkring går att lösa ganska enkelt. Du försäkrar en gatlaglig hoj, ställer sedan av den och struntar i att ställa på den igen. Skulle fungera utmärkt med folksam som jag har nu (Basförsäkring som är avställningsbar).. Då får du ersättning så länge skadan inte varit i samband med körning!

Man behöver inte fråga efter en garageförsäkring direkt, lite får du mörka..
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Jävligt tråkigt!

Kan inte förstå det här med försäkringen dock. Garageförsäkringen är inget som tagits bort. Tyvärr gäller den inte om hojen blir stulen på banan men hemma i garaget gäller den och förhoppningvis även om hojen står på garageuppfarten. Antagligen försöker försäkringsbolagen inte försäkra inreggade racehojar då de är rädda för att de skrotas och stöldanmäls...

Jag tror de flesta bolag konsekvent nekar numer. Det enda bolaget som erbjöd mig garageförsäkring var IF och det kan bero på att jag har fem andra försäkringar där..

Jag lider med dig Bempas! Jag har ringt runt till de jag känner som har ögonen med sig och förhoppningsvis så dyker den upp nånstans i något sammanhang.
 

Gixxerhoffa

Old Gixxer
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
GSX-R 750 -95 (såld)plus en Intruder (såld)
Det e väl själva faan att folk inte kan hålla fingrarna i styr.:mad:
Jag ska hålla ögonen öppna å scannar av Slöinge och Heberg.
Vi har ju fått hit drägget från Årstad.
Getinge kan ju vara intressant att kolla av, Det bor ju en hel del
mindre lustiga typer där.
 

PutteD

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
halmstad
Hoj
-
Vart kom alla falkenbergare ifrån!!!?

ps: finns det någon falkenbergs tråd så pma gärna!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det e väl själva faan att folk inte kan hålla fingrarna i styr.:mad:
Jag ska hålla ögonen öppna å scannar av Slöinge och Heberg.
Vi har ju fått hit drägget från Årstad.
Getinge kan ju vara intressant att kolla av, Det bor ju en hel del
mindre lustiga typer där.


ni yngre killar kan väl höra lägga ut lite "agn" bland polarna ifall att nån av dom kanske hör ngt, är det några snorungar som är i farten så brukar det alltid vara ngn som försäger sig eller så, falkenberg kanske har drabbats av en "adnangangster"

Vart kom alla falkenbergare ifrån!!!?

ps: finns det någon falkenbergs tråd så pma gärna!


finns ingen sån tyvärr!
 
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Fan, pratade ju med dig bara häromdagen genom blocket. Bor ju bara andra sidan gatan! Jag ska hålla mina ögon öppna. Jag som hoppades på att sånt här inte händer i falkenberg... :S

jepp men den hojen vi snackade om står i garaget ännu som tur är heh
 

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
Fy fan

Jag beklagar sorgen. Att inte folk kan skilja på mitt och ditt. Var händer med vårt avlånga land egentligen?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag beklagar sorgen. Att inte folk kan skilja på mitt och ditt. Var händer med vårt avlånga land egentligen?



vissa (rätt många) verkar misstolka det där med att sverige är ett fritt land, det är liksom inte fritt att ta vad du behagar:huvet
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top