Hojen stulen se upp för denna skojare

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Kom en kille å kolla på hojen igår!Hur seriös som helst, mycket frågor om hojen, om jag var nöjd med den, varför jag skulle sälja osv.När det var dags för provkörning bad jag om någon slags pant eftersom han varken hade bil eller någon polare med sig.Fick hans körkort som var Norskt, han sa att han bodde och jobba i Norge.Efter en halv timmes väntan börja jag misstänka
stöld.Efter en timme ringde jag polisen å gav dom alla uppgifter om honom.Idag ringde jag försäkringsbolaget, räknas inte som stöld eftersom jag gav honom nyckeln :mad:=Inte en krona! Så om ni ser en Blå R1 -00 med regnr RKY 256 ring polisen!Hojen är helt orginal.Killen som var här var ca:170cm rakat huvud glasögon och en tatuering på halsen!Han kallade sig Espen och hade lite göteborgsdialekt!Se upp för denna kille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OBS!!!!!!Killen på körkortet jag hade ladat upp är med största sannolikhet
oskyldig!!Polisen i Norge besökte honom, han hade fått sin bil och plånbok stulen när han varit i Göteborg på bröllop!!!!Fast som sagt dom var inte helt olika varandra!!!

Ni kan även PM:a mig om ni hör eller ser något misstänkt.

Tack på förhand

M V H Linus

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag fattar inte va de e för fel på dessa försäkringsbolag... ja ska se om man kan hålla lite koll på vägarna i sthlm området efter hojen din...

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Jag fattar inte hur FB resonerar. Det är väl ett ganska välkänt faktum att man vill provköra det fordon man tänker köpa för att se så det uppfyller ens förväntningar. Hur 17 ska då det gå till om man inte ger den tilltänkte köparen nyckeln till sitt fordon? Är det meningen att man ska åka med bakpå då eller? :kocko

Om man dessutom har tagit ett körkort i pant så har man ju vidtagit försiktighetsåtgärder om man råkar ut för en skojare.

Hur skulle de resonera om man skulle bli av med hojen på besiktningen tex? När bes.mannen ska provköra hojen sticker han som en avlöning, och du får inte ut ett smack för att du gav honom nyckeln, som du måste göra eftersom provkörningen ingår i bes.?

Blir så förbannad på dessa profiterande parasiter till försäkringsbolag!

Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
damn!

Fasen vad surt...försäkringsbolagen gör allt de kan för att slippa betala. Får helt enkelt inte låta folk provköra bågen utan att ta hans polare/fru/dotter i pant....

Inte frun kanske iofs, lär ju finnas en och annan som gladeligen hade bytt frun mot en sprillans ny R1a :)

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Åh fyfan! Så jävla hopplöst det lär kännas :( Ska hålla ögonen öppna.....

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
har du hans körkort kvar så scana skiten så vi får se hur fanstyget ser ut oxå så man vet va man ska hålla ögonen öppna efter...

Hajen

Önskade vår i hjulklapp....
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Gixxer1000, Ninja Streetfighter
Fan vad förbannad man blir... Både på puckon o FB!! Vad ska man göra? Säga att man inte har ngn nyckel... Köparen får helt enkelt tjuvkoppla!?! :3freak
Håller en extra koll på vägarna!! Lycka till!!

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Kan inte någon tala om för mig hur man skall gå tillväga när man skall låta någon provköra då? Vad sa t.ex. försäkrningsbolaget?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Pengar först, sen provkörning. Är personen inte nöjd, byter pengarna ägare igen. Antingen det, eller att en kompis eller liknande stannar kvar och väntar. Gör ALDRIG misstaget att lämna bort nycklarna till en ensam person.

TUMi

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
Zx6R 636 -04
DanTheMan71 skrev:
Förjävligt helt enkel men
det e allmänt känt att FB resonerar så här ,ändå envisas folk med att berätta hur det gick till istället för att dra en historia om att hojen blivit stulen under natten eller nåt.

Problemet är du att FB kommer att begära se alla nycklar och om det är en borta så kommer det att bli en jäkla prosess och det är inte säker att mna får ut något.

men det e ju helt klart värrt ett försök att bedra FB.

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
TUMi skrev:
Problemet är du att FB kommer att begära se alla nycklar och om det är en borta så kommer det att bli en jäkla prosess och det är inte säker att mna får ut något.

Men FB kan ju inte rimligtvis veta hur många nycklar du har till hojen. Du kanske bara fick med en nyckel vid löpet?

TUMi

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
Zx6R 636 -04
silverpilen740 skrev:
Kan inte någon tala om för mig hur man skall gå tillväga när man skall låta någon provköra då? Vad sa t.ex. försäkrningsbolaget?

det bäsat sättet att ta reda på de är att ringa sitt försäkrings bolag så får de f*n berätta hur det sak gå till.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
DanTheMan71 skrev:
Förjävligt helt enkel men
det e allmänt känt att FB resonerar så här ,ändå envisas folk med att berätta hur det gick till istället för att dra en historia om att hojen blivit stulen under natten eller nåt.

Ändå envisas folk med att vara korkade och frivilligt lämna bort sina nycklar.

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
McB skrev:
Ändå envisas folk med att vara korkade och frivilligt lämna bort sina nycklar.

Korkade och korkade. Någonstans i vår natur ligger det ju att man ska kunna lita på andra människor, hur dumt det än må vara. Har svårt att tänka mig att man ska behöva bli så kallsinnig att man vägrar att låta någon provköra ens hoj vid försäljning om de inte har halva släkten med sig i pant. Man VILL ju liksom kunna tro att det räcker med ett körkort i pant.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
mankan skrev:
Korkade och korkade. Någonstans i vår natur ligger det ju att man ska kunna lita på andra människor, hur dumt det än må vara. Har svårt att tänka mig att man ska behöva bli så kallsinnig att man vägrar att låta någon provköra ens hoj vid försäljning om de inte har halva släkten med sig i pant. Man VILL ju liksom kunna tro att det räcker med ett körkort i pant.

Människor är i allmänhet naiva.

aztech

Ny medlem
Gick med
16 May 2004
Hoj
GSX-R 600 -97
TUMi skrev:

Värt ett försök är det inte alltid, bedrägeri är ju trots allt straffbart och FB är ganska noga med att anmäla till polisen om det uppdagas...

TUMi

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
Zx6R 636 -04
mankan skrev:
Men FB kan ju inte rimligtvis veta hur många nycklar du har till hojen. Du kanske bara fick med en nyckel vid löpet?

Ja det e sant men de kan begära att du ska visa upp mer än en det får ma ju kolla upp.

säger bara i erfarenhet från importerade bilar från tyskland.

bor du i sverige och importerar en bil från tyskland så begär de att du ska visa upp 2-3 nycklar för att få försäkra bilen i sverige. kan mna inte visa upp nycklarna så får du inte försäkra den och då får man byta ut alla lås på bilen.

så kan det gå till når det gäller bilar och det e möjligt att det kan gå till så när det gäller mc att mna måste visa upp alla nycklar.
får man bara en nyckel när man köper det så kan mna ju börja bli lite misstänksam han sparar kanske den för att sno tillbaks hojen.
och FB kommer att tycka att det är inte vårt problem för det är ditt. så läs genom de finstilta när ni tecknar försäkring så att ni vet vad som gäller

TUMi

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
Zx6R 636 -04
aztech skrev:
Värt ett försök är det inte alltid, bedrägeri är ju trots allt straffbart och FB är ganska noga med att anmäla till polisen om det uppdagas...

att bedra var ironiskt sagt.
det var en annan som skrev att han skulle sagt att den blev stulen.

kommer de på en så kna mna få fängelse och böter

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...