Hojen stulen se upp för denna skojare

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
RocketQueen skrev:
De där är ju garanterat en stackars snubbe som inte alls kommer haja ett skit om man ringer upp honom.
Fast kan ju va smart att ringa o snacka med han...

Jupp så är de tyvär. Snor han hojen av en, så har han nog kontakter som kan gör om kk med hans bild i också.
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Finns en snubbe på samma adress Bjørn kristian kvandal som har varit aktiv i ett motorforum (mer åt moppehållet) i norge, bror kanske? Men som sagt, knappast samma snubbe som var å stal din hoj, men du kan ju fråga om brorsan hans har en gaddning på halsen iaf. Spela korkad, och fråga om nummret till brorsans hans och om han har en gadd på halsen.

//D
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Är det verkligen lagligt o hänga ut en person så här?

Visst förstår jag att man hade total flippat om det hänt en själv!
 

Jonathan

Guest
Det är ju fan så man börjar gråta. Undra vart vi är på väg nånstans i Sverige egentligen?

Ännu värre är ju försäkringbolaget. Men dom kanske börjar inse att om dom inte ändrar på sin inställning till hojar så kommer allt fler att köra oförsäkrat, eftersom det verkar ju inte vara någon större idè att köra försäkrat om man ändå inte får ut något av den!

Hoppas att du hittar hojen oskadd. Föraren behöver dock ej vara detsamma:)
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Nicko@K.A.P skrev:
Är det verkligen lagligt o hänga ut en person så här?

Visst förstår jag att man hade total flippat om det hänt en själv!
men han e ju inte svensk ;)
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Nicko@K.A.P skrev:
Är det verkligen lagligt o hänga ut en person så här?

Visst förstår jag att man hade total flippat om det hänt en själv!


Hmmm framför allt kanske denna kille inte alls är skyldig vilket vore hemskt om vi sitter här och lägger ut hans privata uppgifter. Därav kanske Hellraider borde ta o ringa honom.
Då vet vi ju!

Ring nu då!!!
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Så hur skall man göra vid ett ev köp/ försäljning.
Betala innan provtur vill man ju inte utan kvitto, är sedan hojen kass så kanske säljaren hävdar att affären är klar.

Det där med att fota ev köpare låter bra, och begära svenskt kk i pant.

Ska jag provköra en hoj är det inget som jag har något emot.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Troligtvis ett stulet körkort från nån som var väldigt lik honom.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Tror inte det är så lyckat att hänga ut en eventuellt oskyldig på nätet!
Körkortet kan ju vara stulet!

Ring honnom och prata med han istället för att hänga ut honnom här!

Du skrev ju att han pratade med Göteborgs dialekt...
Så denne Dag Espen bör ju låta likadant!
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Till och med jag vet att ett körkort inte räcker som pant...

Troligen har skurken beställt ett "nytt" körkort till en ovetande person och fiskat upp handlingarna ur brevlådan, klistrat in en bild på sig själv och egenhändigt påhittad signatur och sedan hämtat ut det alldeles äkta och riktiga kortet från posten (eller kassaservice kanske det är) - kanske gör boven en adressändring.
I det naiva sverige händer detta jätteofta - läste att tom det gjorts från fängelser av kända bedragare som avtjänar fängelsestraff...
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Ska nån prova min hoj vid ev köp så får dom lämna pengarna hos mig!om han/hon stjäl eller klotar den.Så borde alla göra.
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
twinner skrev:
Ska nån prova min hoj vid ev köp så får dom lämna pengarna hos mig!om han/hon stjäl eller klotar den.Så borde alla göra.

Om inte annat så skrämmer det bort dom som bara är ute efter att åka hoj gratis...
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
UltraMarine skrev:
Till och med jag vet att ett körkort inte räcker som pant...

Troligen har skurken beställt ett "nytt" körkort till en oventande person och fiskat upp handlingarna ur brevlådan, klistrat in en bild på sig själv och egenhändigt påhittad signatur och sedan hämtat ut det alldeles äkta och riktiga kortet från posten (eller kassaservice kanske det är) - kanske gör boven en adressändring.
Utfärdandet av KK görs inte på samma sätt i norge, du uppsöker vegverket, identifierar dig, går in i ett bås och blir plåtad, ingen bild skickad någon stans eller sparad (om det inte har ändrats).
Synd med hojen, men du såg väl att han inte hade KK för hoj? (KK högst sansynligt stulet dock)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Killen på kortet är ju uppenbart norsk, om han på ren svenska förklarar att han lämnar ett norskt körkort pga "att jag jobbar och bor i Norge", så lär ju kortet definitivt vara stulet. Kan ju vara värt att kontakta killen i alla fall, det kan ju vara så att det stals i samband med andra grejor och att de redan rett ut den stölden, alternativt så har killen i vart fall polisanmält förlusten av kortet. Kanske bäst att kontakta norska påolisen först för att kolla det...

Att inte tänka at koppla ihop en svensk (om han nu var det) med ett norskt namn är iofs enkelt att förstå, alltid lätt att vara efterklok tyvärr. Och att någon som har hår och glasögon på en bild inte behöver vara särskilt lik samma person två år senare, som är rakad och inte har brillor är inte så märkligt heller, inte ens min morsa känner igen mig på mitt körkort ;)

Hur är det, kollar tullen (fotar/filmar) fordon som lämnar Sverige? Men är de lite smarta (vilket de inte verkar om de lämnat ett körkort) så har de troligen bytt skyltar/lastat hojen på släp eller så dyker det upp en ny tävlingshoj någon stans...
 

Sharadkingboy

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Ort
vbg
Hoj
nada
Hejsan

Hellraider skrev:
Kom en kille å kolla på hojen igår!Hur seriös som helst, mycket frågor om hojen, om jag var nöjd med den, varför jag skulle sälja osv.När det var dags för provkörning bad jag om någon slags pant eftersom han varken hade bil eller någon polare med sig.Fick hans körkort som var Norskt, han sa att han bodde och jobba i Norge.Efter en halv timmes väntan börja jag misstänka
stöld.Efter en timme ringde jag polisen å gav dom alla uppgifter om honom.Idag ringde jag försäkringsbolaget, räknas inte som stöld eftersom jag gav honom nyckeln :mad:=Inte en krona! Så om ni ser en Blå R1 -00 med regnr RKY 256 ring polisen!Hojen är helt orginal.Killen som var här var ca:170cm rakat huvud glasögon och en tatuering på halsen!Han kallade sig Espen och hade lite göteborgsdialekt!Se upp för denna kille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ni kan även PM:a mig om ni hör eller ser något misstänkt.
Här på bilden är idioten i fråga!Dock snaggad å lite äldre och skägg :mad:

Tack på förhand

M V H Linus

Hejsan Linus!
Har du hittat din mc ännu!?
Förstår det är för jävligt, att folk är så fräcka och gör så, jag fattar det inte.
Tyvärr så får jag nog säga att körkortet ser lite suspekt ut, är det äkta?!?!
Det kan ju vara som så att han förfalskat det. Tyvärr så ska man inte lita på något längre verkar det som.
Hoppas att det löser sig!
Mvh: Gus
 

Jocke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
BMW
Jag vet en kille i Gbg som är jävligt lik han på kortet. Han är dock mycket smalare i ansiktet. Men han har tatueringar ut på händerna och fingrarna också. Det hade inte den här killen eller?
 

Sharadkingboy

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Ort
vbg
Hoj
nada
hmmmm

mankan skrev:
Jag fattar inte hur FB resonerar. Det är väl ett ganska välkänt faktum att man vill provköra det fordon man tänker köpa för att se så det uppfyller ens förväntningar. Hur 17 ska då det gå till om man inte ger den tilltänkte köparen nyckeln till sitt fordon? Är det meningen att man ska åka med bakpå då eller? :kocko

Om man dessutom har tagit ett körkort i pant så har man ju vidtagit försiktighetsåtgärder om man råkar ut för en skojare.

Hur skulle de resonera om man skulle bli av med hojen på besiktningen tex? När bes.mannen ska provköra hojen sticker han som en avlöning, och du får inte ut ett smack för att du gav honom nyckeln, som du måste göra eftersom provkörningen ingår i bes.?

Blir så förbannad på dessa profiterande parasiter till försäkringsbolag!


angående ditt resonnemang så är det under tjänst som besiktning har hojen, dessutom så har de försäkringar etc, dessutom så har du kvitto på att du betalat, då man gör det i förskott, så det skulle ej vara jämförbart
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Sharadkingboy skrev:
Hejsan Linus!
Har du hittat din mc ännu!?
Förstår det är för jävligt, att folk är så fräcka och gör så, jag fattar det inte.
Tyvärr så får jag nog säga att körkortet ser lite suspekt ut, är det äkta?!?!
Det kan ju vara som så att han förfalskat det. Tyvärr så ska man inte lita på något längre verkar det som.
Hoppas att det löser sig!
Mvh: Gus

De e så dom gör nu för tiden, ju mindre misstänksamt de e ju mindre kommer du ihåg av personen. Och ju längre tiden går ju mer förlorar du av de du kommer ihåg av personen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top