Hojen stulen se upp för denna skojare

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Goodstuff skrev:
Sälj enbart på vintern då det inte går att provköra.

Snacka skit - jag har kört i stort sett varenda månad sen juli 2003.

Blev kanske 16 mil den 12 december.
14 mil den 23 december.
15 mil den 24 december.
4 mil i januari.
??? mil i februari.......

o mil mars, april och maj.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Zeb_Macahan skrev:
Innan provkörningen vill jag har hela köpeskillingen i handen, antingen som underskriven bankväxel eller kontanter. Då står jag och provköraren med lika villkor när han ger sig iväg. Krashar han så har jag pengar till självrisk/sveda och värk enkelt och sticker han har jag köpeskillingen i handen. Tar inte köparen den risken slipper han provköra. Enkelt.

//jaG

Smart. :tummenupp
Det ska jag säga när jag säljer min. Halvförsäkrad dessutom så man vill inte chansa. Nackdelen är väl bara att man kan skrämma intresserade köpare lite med det. Fördelen är att man slipper få hojen stulen.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Plåtniklas skrev:
En bra sak: Ha en polare med fulltankad reshoj som eskort. Häll i en liter i hojen som skall säljas. Så. Klart.

Alternativt ta hans bil, efter kontroll med SMS till 71456, som pant. Flickvän/fru funkar även bra. :crash

Läste om en kille som kom in med fru och två barn på bilfirma. Provade en Merca och kom aldrig tillbaka. När dom på firman försökte kräva frun på information bara gick hon och dom på firman hade ingen rätt att stoppa henne.

- "Det finns folk till allt"

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
WestW skrev:
Smart. :tummenupp
Det ska jag säga när jag säljer min. Halvförsäkrad dessutom så man vill inte chansa. Nackdelen är väl bara att man kan skrämma intresserade köpare lite med det. Fördelen är att man slipper få hojen stulen.

Han som åker iväg med hojen får ju se efter i sin hjärna om intresset av att provköra hojen/köpa hojen (riskera att krasha) är så stort att man kan ta med pengarna till plats och göra provkörningen på "lika" villkor. Det skrämmer ju fuckona som kommer och provar men inte vill köpa.

//jaG

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mavve skrev:
Snacka skit - jag har kört i stort sett varenda månad sen juli 2003.

Blev kanske 16 mil den 12 december.
14 mil den 23 december.
15 mil den 24 december.
4 mil i januari.
??? mil i februari.......

o mil mars, april och maj.

Det är klart det går att köra även under vintermånaderna men de flesta är inte lika sugna på det, dessutom är det skillnad om man bor i Sundsvall eller Umeå.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Känns som att det enklaste är att göra klart för spekulanten direkt att en person måste följa med och agera "pant" under provkörningen. En seriös spekulant kan ju inte ha några problem med att få med en åkglad flickvän eller dreglande polare.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Teddy skrev:
Precis, lämna aldrig ifrån dig pengar om du inte kan tänka dig att bli av med dem. Den du lämnar pengarna till kanske får för sig att behålla dem eller så provkör du en stulen hoj. I båda fallen förlorar du både pengar och hoj.

När man ska köpa nånting brukar man vara beredd på att bli av med pengarna :va

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Zeb_Macahan skrev:
Jag har en simpel taktik när jag säljer fordon till privatpersoner. Om han/hon är såpass intresserad av det jag säljer att han/hon vill provköra anser jag att om inga fel föreligger så ska köp genomföras. Provkörning är alltså det sista som sker innan köp. Såna som kommer för att "provköra nya modellen för att jag kanske möjligtvis vill ha en" kan gå någon annanstans.

Innan provkörningen vill jag har hela köpeskillingen i handen, antingen som underskriven bankväxel eller kontanter. Då står jag och provköraren med lika villkor när han ger sig iväg. Krashar han så har jag pengar till självrisk/sveda och värk enkelt och sticker han har jag köpeskillingen i handen. Tar inte köparen den risken slipper han provköra. Enkelt.

Förresten, nånn som vill köpa min hoj? :tungan

//jaG

får man prov köra innan?? :tungan ;)

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
eisbaer skrev:
När man ska köpa nånting brukar man vara beredd på att bli av med pengarna :va
Ja, men vanligtvis brukar man begära att få något i utbyte, jag lämnar i alla fall inte av mig pengar om jag inte vet att jag får det jag förväntar mig i utbyte. Enstaka gånger har jag gjort undantag från den regeln, senast i våras satte jag in pengar (2500 kr) som förskottsbetalning på ett konto tillhörande en person som jag inte kännde alls. Att lämna över 50-, 75- eller 100-tusen till en okänd person som pant vid en provkörning skulle aldrig falla mig in.

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Zeb_Macahan skrev:
Han som åker iväg med hojen får ju se efter i sin hjärna om intresset av att provköra hojen/köpa hojen (riskera att krasha) är så stort att man kan ta med pengarna till plats och göra provkörningen på "lika" villkor. Det skrämmer ju fuckona som kommer och provar men inte vill köpa.

//jaG

Betyder det att jag inte får provköra din hoj :kiss

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Hellraider skrev:
OBS!!!!!!Killen på körkortet jag hade ladat upp är med största sannolikhet oskyldig!!Polisen i Norge besökte honom, han hade fått sin bil och plånbok stulen när han varit i Göteborg på bröllop!!!!Fast som sagt dom var inte helt olika varandra!!!

Ni kan även PM:a mig om ni hör eller ser något misstänkt.

Tack på förhand

M V H Linus

Hur kan detta vara möjligt att man som norrman kan bli bestulen på bil och plånbok i GBG av någon som av en händelse råkar vara väldigt lik den skyldige och dessutom har kännedom om att den bestulne har behörighet att framföra MC?
Det låter lite skumt måste jag ju säga... Lite för många faktorer som pekar på "den oskyldige" för att han skall känna sig fri från misstankar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kurvmakaren skrev:
Hur kan detta vara möjligt att man som norrman kan bli bestulen på bil och plånbok i GBG av någon som av en händelse råkar vara väldigt lik den skyldige och dessutom har kännedom om att den bestulne har behörighet att framföra MC?
Det låter lite skumt måste jag ju säga... Lite för många faktorer som pekar på "den oskyldige" för att han skall känna sig fri från misstankar.
Nja, man ger knappast sitt eget körkort i pant när man skall stjäla en motorcykel. Då kan man ju lika gärna köra motorcykeln direkt till polisen och ange sig själv. Om tjuven verkligen är densamme som mannen på körkortet så måste han vara alla tiders dummaste mc-tjuv.

Så där väldigt lika måste de heller inte ha varit. Tjuven hade rakat huvud.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Kurvmakaren skrev:
Låssas du eller :huvet
Det stjäls en och annan bil från turister i GBG.
När man blir bestulen på något gör man i regel en polisanmälan och den fungerar lite som "alibi" för att oskyldiga inte skall bli drabbade altför hårt av slöddrets härjingar med stulna handlingar.

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
Teddy skrev:
Precis, lämna aldrig ifrån dig pengar om du inte kan tänka dig att bli av med dem. Den du lämnar pengarna till kanske får för sig att behålla dem eller så provkör du en stulen hoj. I båda fallen förlorar du både pengar och hoj.

Sadam skrev:
har aldrig tänkt på att dom kan slipa bort ramnr å sätta dit ett nytt? och nej de syns inte förns du häller på en syra på de nya ramnr så kommer de gamla fram.

Men hallå,även om du provkör den UTAN att lämna pengar och sedan köper den för den gick bra så kan den vara lika stulen för det!!

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
303 skrev:
Men hallå,även om du provkör den UTAN att lämna pengar och sedan köper den för den gick bra så kan den vara lika stulen för det!!

Nja, inte riktigt sant.. När man genomför köpet kollar man ju regbevis mot leg, mm. Detta kanske inte är något man tänker på att göra innan man provkör dock..

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
Kräv att få sitta bakpå......Hävdar han att han måste få prova solo så be honom provköra en likadan på en firma...Så skulle jag gjort... :tummenupp

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Hygglo skrev:
Kräv att få sitta bakpå......Hävdar han att han måste få prova solo så be honom provköra en likadan på en firma...Så skulle jag gjort... :tummenupp
Jag hade aldrig satt mig bakpå någon som jag inte har blekaste aning om hur de kör.
Jag hade tagit leg och alla pengar för en provkörning.

Kneedrag

Guest
Du borde inte vara ärlig till försäkringsbolaget .

Du skulle sagt att killen slog ner dig och stal nyckeln.

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Efter en halv timmes väntan börja jag misstänka
stöld.Efter en timme ringde jag polisen å gav dom alla uppgifter om honom.Idag ringde jag försäkringsbolaget, räknas inte som stöld eftersom jag gav honom nyckeln :mad:=Inte en krona! Så om ni ser en Blå R1 -00 med regnr RKY 256 ring polisen!Hojen är helt orginal.Killen som var här var ca:170cm rakat huvud glasögon och en tatuering på halsen!Han kallade sig Espen och hade lite göteborgsdialekt!Se upp för denna kille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej Linus Jag lider verkligen med dig !!

Hur har det hela fortlöpt ??

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...