Hojen stulen se upp för denna skojare

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Sharadkingboy skrev:
Tyvärr så får jag nog säga att körkortet ser lite suspekt ut, är det äkta?!?!
Det kan ju vara som så att han förfalskat det.
Utan att ha kk för hand, det ser inte falskt ut, har du sett ett norskt KK någon gång? det är inte laminerad papper, det är "bankkort-typ" all info preglad/avfotograferad direkt i plasten, det går inte att byta bild/ändra uppgifter hursomhelst.
Såhär ser mitt ut: (och det är äkta ;) )
 

Bifogat

  • kkfram.jpg
    kkfram.jpg
    20.8 KB · Visningar: 444

henrik82

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
i diket
Hoj
R6
var smart ring tullen mot norge och be dem hålla extra koll

gå köp ett nytt lås och slit på nycklarna lite och sen ge försäkrings bolaget dem och jag tror inte att de kommer att misstänka något om du säger att den är stulen för de lär ju aldrig hitta hojen igen

om man ska sälja hojen så ska man antingen ha kontat innan de kör hojen eller så åker man med ibak passar inte det dem så behåll den
det går ju även fotografera de som kommer och ska köra den

ska sälja hojen *r6* nu och man blir ju lite närvös det skulle komma en kille från uppsala och han ville träffas på halva vägen
tror han får komma till mig man kan visst inte vara nog försiktig
 

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
zx9r NINJA
ska m ä kolla om jag ser något man vet ju aldrig vart de tar vägen ringer direkt iså fall


Hellraider skrev:
Kom en kille å kolla på hojen igår!Hur seriös som helst, mycket frågor om hojen, om jag var nöjd med den, varför jag skulle sälja osv.När det var dags för provkörning bad jag om någon slags pant eftersom han varken hade bil eller någon polare med sig.Fick hans körkort som var Norskt, han sa att han bodde och jobba i Norge.Efter en halv timmes väntan börja jag misstänka
stöld.Efter en timme ringde jag polisen å gav dom alla uppgifter om honom.Idag ringde jag försäkringsbolaget, räknas inte som stöld eftersom jag gav honom nyckeln :mad:=Inte en krona! Så om ni ser en Blå R1 -00 med regnr RKY 256 ring polisen!Hojen är helt orginal.Killen som var här var ca:170cm rakat huvud glasögon och en tatuering på halsen!Han kallade sig Espen och hade lite göteborgsdialekt!Se upp för denna kille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ni kan även PM:a mig om ni hör eller ser något misstänkt.
Här på bilden är idioten i fråga!Dock snaggad å lite äldre och skägg :mad:

Tack på förhand

M V H Linus
 

LameViffer

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
Honda VFR800 -01
Jag googlade på Dag Espen. Dag Espen verkar vara en student som gillar friluftsliv(fjällvandring) och han har inga tatueringar på fotona som jag hittade på nätet. Det verkar vara samma kille på körkortet och fotona som jag hittade på nätet.

Min gissning är att körkortet är stulet.

EDIT: Killen jag trodde var Dag Espen på fotona verkar heta Terje(men han är jävligt lik), så det enda jag har hittat är orienteringsresultat på D.E.K. Inga foton alltså.
 
Last edited:

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
r1 -04
så ja!

RW skrev:
Jag har vid några tillfällen kört hojen med den tilltänkta köparen bakpå. Kör då en runda så fort som möjligt och gärna på bakslangen och så. De brukar då bli lite gröna i fejjan och lite vimmelkantiga och då är de inte så sugna att pruta utan hostar upp pengarna utan prut. :banana
Skyller allltid på att mitt försäkringsbolag inte tillåter att jag lånar ut hojen.


Så skulle jag oxå göra! Bästa förslaget fan, kan man visa vad skiten går för! :hihi
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
UrbanTiger skrev:
Visst, flera uppviglare till bedrägeri :kocko

men ge dig... som om du inte skulle fundera på samma sak om det hade hänt dig. :fatta!

det e ju inte så att han "lurar" försäkringsbolaget på stålar... slaktar hojen o säljer delarna.
(eller bygger banhoj) Hojen är ofrivilligt borta = stulen .
sen är det väl skit i samma hur..


jag vet att FB betalar ut ersättning för dom som låter nycklarna till bilen sitta i tändningen medans man är inne o pröjsar soppa. men då förhöjd självrisk.
min åsikt är att hojar mer eller mindre skulle falla under samma sorts "stöld"


Hoppas att detta löser sig till slut. skriv gärna hur det slutar
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Om jag vore dig ville jag slått en signal til norsk polis i Narvik och bett dom kolla upp det har, det kan ju vara at killen har fått frånstulen sitt kjørkort. men det kan ju også vara så at han lamnade sitt eget kjørkort, tjuvar ar val inte dom smartaste personerna som finns om man sager så....

Politiet i Narvik: +46 76 96 31 00
 
Last edited:

thunderace_026

bolomannen
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Gävle
Hoj
SÅLD.. siktar på ktm 660
wonderwizard skrev:
men ge dig... som om du inte skulle fundera på samma sak om det hade hänt dig. :fatta!

det e ju inte så att han "lurar" försäkringsbolaget på stålar... slaktar hojen o säljer delarna.
(eller bygger banhoj) Hojen är ofrivilligt borta = stulen .
sen är det väl skit i samma hur..


jag vet att FB betalar ut ersättning för dom som låter nycklarna till bilen sitta i tändningen medans man är inne o pröjsar soppa. men då förhöjd självrisk.
min åsikt är att hojar mer eller mindre skulle falla under samma sorts "stöld"


Hoppas att detta löser sig till slut. skriv gärna hur det slutar
hur ska man våga sälja, eller köpa?
om jag testar en hoj, visst så kan man lämna pengar, men då kan ju han som säljer, om han är ful, lika gärna hävda att man inte gett han pengar eller allra helst polisanmäla en. Då står man ju där utan pengar. och tvärtom, så länge jag lämnar ut nyckeln så spelar det ju ingen roll hur man gör, följa efter med bil eller hoj, han kan ju lika gärna köra ifrån mig iaf eller nåt, då är man ju tillbaka igen. ingen ersättning från försäkringsbolagen.

Nån som vet nåt försäkringsbolag som sköter om sina kunder och har en försäkring som även täcker provkörningar???????
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
thunderace_026 skrev:
hur ska man våga sälja, eller köpa?
om jag testar en hoj, visst så kan man lämna pengar, men då kan ju han som säljer, om han är ful, lika gärna hävda att man inte gett han pengar eller allra helst polisanmäla en. Då står man ju där utan pengar. och tvärtom, så länge jag lämnar ut nyckeln så spelar det ju ingen roll hur man gör, följa efter med bil eller hoj, han kan ju lika gärna köra ifrån mig iaf eller nåt, då är man ju tillbaka igen. ingen ersättning från försäkringsbolagen.

Nån som vet nåt försäkringsbolag som sköter om sina kunder och har en försäkring som även täcker provkörningar???????

En bra sak: Ha en polare med fulltankad reshoj som eskort. Häll i en liter i hojen som skall säljas. Så. Klart.

Alternativt ta hans bil, efter kontroll med SMS till 71456, som pant. Flickvän/fru funkar även bra. :crash
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag skulle inte slappa i vag motorcykelen utan nogon form for pant: bil med høgt varde eller fru , flickvan el lignande..
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Nu har jag inte läst hela tråden, men kan man inte anmäla honom för stöld. Du har ju hans personuppgifter...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top