Coolt!Blir en Mae Hong Soon loop kombinerat med en Nan loop till Jul och nyår, igen...
Kört halva upp till grottorna i Baan rak thai om jag minns rätt. Oavsett 10/10 från Chang mai upp till PaiBlir en Mae Hong Soon loop kombinerat med en Nan loop till Jul och nyår, igen...
Har åkt den tyska från Hamburg till Verona "Urlaubs Express" kan du googla på. Smidigt och trevligt, men skabbiga vagnar. Ska jag göra det igen kommer jag åka Hamburg till Wien med Österrikes "SJ", klart modernare vagnar. Tror även de har några andra destinationer. Annars var det trevligt folk! Mycket hojåkare och entusiastbilar (Jag åkte entusiastbil med frun). Prismässigt ganska dyrt, men jäkligt avslappnande och en kul upplevelse.Någon som åkt biltåget till södra Tyskland? Vore fint att köra till norra Tyskland och sedan vakna med alperna utanför rutan.
Har åkt den tyska från Hamburg till Verona "Urlaubs Express" kan du googla på. Smidigt och trevligt, men skabbiga vagnar. Ska jag göra det igen kommer jag åka Hamburg till Wien med Österrikes "SJ", klart modernare vagnar. Tror även de har några andra destinationer. Annars var det trevligt folk! Mycket hojåkare och entusiastbilar (Jag åkte entusiastbil med frun). Prismässigt ganska dyrt, men jäkligt avslappnande och en kul upplevelse.
En engelsk samlingssida med lite info om biltågHärligt - tack för tipset!
I prisjämförelse ska du ta med kostnader för bränsle, slitage, ev värdeminskning p g a km, hotell och inte minst att du kommer fram utvilad.Har åkt den tyska från Hamburg till Verona "Urlaubs Express" kan du googla på. Smidigt och trevligt, men skabbiga vagnar. Ska jag göra det igen kommer jag åka Hamburg till Wien med Österrikes "SJ", klart modernare vagnar. Tror även de har några andra destinationer. Annars var det trevligt folk! Mycket hojåkare och entusiastbilar (Jag åkte entusiastbil med frun). Prismässigt ganska dyrt, men jäkligt avslappnande och en kul upplevelse.
Håller med!I prisjämförelse ska du ta med kostnader för bränsle, slitage, ev värdeminskning p g a km, hotell och inte minst att du kommer fram utvilad.
Håller med!
Dock skall man ta i beräkningen att det där med "utvilad" kanske inte alltid är fallet efter en natt på MC-tåg... Utan att själv ha provat så har jag bibringats uppfattningen från flera som provat att det är värt den där extra kördagen bara man får sova anständigt. Men det är nog väldigt olika mellan olika personer. Få jag känner har gjort det till en vana att åka MC-tåg, kanske det beror på någonting?
Jag har provat båda alternativen.Bara jag som vill ta hojen just för att slippa åka kollektivt?
Fortsätt mot Slovenien!Börjar bli hög tid att boka min resa lite närmare, åker båt nu den 2a från Tyskland och tar sikte på Österrike efter en paus i Harz. Boende i Harz är bokat och en dagstur är planerad utefter kurviga vägar som man får ha synpunkter på:
Dag 3 Blåser vi nedåt Tyskland på A9, tänkte stanna för natten ungefär vid Munchen någonstans. Inte löst boende ännu.
4) 5) 6) Rolig körning södra Tyskland / Österrike, Boende sökes att ha som bas dessa dagar man med dagstur når Dolomiterna & Grossglockner, tips?
7/8 Halvdag + 1 Dag i Salzburg som turist.
9/10 Hemfärd.
Fler förslag mottages!
Fy fan vad najs! Jag kommer tyvärr bara ifrån max tre nätter. Vilken dröm att få köra upp till nordkap... En dag...OM jag kommer iväg så blir det solopremiär för mig på TET norrut från Markarydstrakten i Småland i mitten på juni. Tänkte åka till närmaste fjäll och vända.
Finns tyvärr inte tid denna gången, flickvän bak så försöker hålla timmarna i sadeln lite mindre också. 6 timmar någonstans går min gräns för när jag tycker det är tjatigt, exklusive fotopauser dåFortsätt mot Slovenien!
Massor av krokiga vägar med utsikt. Billigt, trevligt och fint.
Kolla in slottet i Bled, kör ett varv runt Triglav, Mangart, Vršičpasset, Sočadalen och fortsätt sen på den minsta vägen du hittar mot Italien.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|