Hojresor 2024?

stjp8729

Mr Slow
Gick med
2 Jun 2022
Ort
Bangkok
Hoj
Yamaha YZF-R1, Yamaha YZF-R6, Yamaha Tracer 900 GT, Honda Forza 300, Honda CRF300, Yamaha R15, Honda Click 110i
Blir en Mae Hong Soon loop kombinerat med en Nan loop till Jul och nyår, igen... ;)
 

Bifogat

  • 1714649653025.png
    1714649653025.png
    1.5 MB · Visningar: 17

GoranBolt

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2024
Hoj
Yamaha Bolt
Hej. Ny här på forumet. 😁
Jag planerar resa till Estland, Talin stad. Kör en custom Yamaha Bolt och ska dit själv. Själva resan kan inte kosta så mycket för 10dagar.
Jag har tagit körkort förra året.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Någon som åkt biltåget till södra Tyskland? Vore fint att köra till norra Tyskland och sedan vakna med alperna utanför rutan.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Någon som åkt biltåget till södra Tyskland? Vore fint att köra till norra Tyskland och sedan vakna med alperna utanför rutan.
Har åkt den tyska från Hamburg till Verona "Urlaubs Express" kan du googla på. Smidigt och trevligt, men skabbiga vagnar. Ska jag göra det igen kommer jag åka Hamburg till Wien med Österrikes "SJ", klart modernare vagnar. Tror även de har några andra destinationer. Annars var det trevligt folk! Mycket hojåkare och entusiastbilar (Jag åkte entusiastbil med frun). Prismässigt ganska dyrt, men jäkligt avslappnande och en kul upplevelse.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har åkt den tyska från Hamburg till Verona "Urlaubs Express" kan du googla på. Smidigt och trevligt, men skabbiga vagnar. Ska jag göra det igen kommer jag åka Hamburg till Wien med Österrikes "SJ", klart modernare vagnar. Tror även de har några andra destinationer. Annars var det trevligt folk! Mycket hojåkare och entusiastbilar (Jag åkte entusiastbil med frun). Prismässigt ganska dyrt, men jäkligt avslappnande och en kul upplevelse.

Härligt - tack för tipset!
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Har åkt den tyska från Hamburg till Verona "Urlaubs Express" kan du googla på. Smidigt och trevligt, men skabbiga vagnar. Ska jag göra det igen kommer jag åka Hamburg till Wien med Österrikes "SJ", klart modernare vagnar. Tror även de har några andra destinationer. Annars var det trevligt folk! Mycket hojåkare och entusiastbilar (Jag åkte entusiastbil med frun). Prismässigt ganska dyrt, men jäkligt avslappnande och en kul upplevelse.
I prisjämförelse ska du ta med kostnader för bränsle, slitage, ev värdeminskning p g a km, hotell och inte minst att du kommer fram utvilad.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
I prisjämförelse ska du ta med kostnader för bränsle, slitage, ev värdeminskning p g a km, hotell och inte minst att du kommer fram utvilad.
Håller med!

Dock skall man ta i beräkningen att det där med "utvilad" kanske inte alltid är fallet efter en natt på MC-tåg... Utan att själv ha provat så har jag bibringats uppfattningen från flera som provat att det är värt den där extra kördagen bara man får sova anständigt. :) Men det är nog väldigt olika mellan olika personer. Få jag känner har gjort det till en vana att åka MC-tåg, kanske det beror på någonting?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Håller med!

Dock skall man ta i beräkningen att det där med "utvilad" kanske inte alltid är fallet efter en natt på MC-tåg... Utan att själv ha provat så har jag bibringats uppfattningen från flera som provat att det är värt den där extra kördagen bara man får sova anständigt. :) Men det är nog väldigt olika mellan olika personer. Få jag känner har gjort det till en vana att åka MC-tåg, kanske det beror på någonting?

Är väll ungefär samma som att åka en nattfärja till Tyskland. Man känner sig inte speciellt utvilad efter några timmar i en trång säng och bli väckt typ kl05:00 när man kommer i säng vid 12tiden.

Men har flera gånger när åka färja träffat på och pratat med andra hojåkare som kör ner till Hamburg och tar tåget. Många gör det varje år och är nöjda med hur det fungerar. Tipset jag fått är att boka tidigt för biljetterna tar slut fort. Men det har hittills inte passat för mig.

Vet även folk som varit nöjda med att skicka med lastbil ner till norra Italien och flyga ner. (skickade med åkeri från Växjö)
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Bara jag som vill ta hojen just för att slippa åka kollektivt? :va
Jag har provat båda alternativen.
Tåget var inget för mig, korta sängar, ofräscha toaletter. En mugg kaffe och fralla
inte mycket att stå på för en dags körning.
Å andra sida du slipper 90 mil i Tyskland.
Att köra ca 45 mil ta in på gasthouse, kall öl och bra säng och rejäl frukost
är heller inte att förakta.
Ska ni slå ihjäl en dag i Hamburg så rekommenderas:
Helt otrolig modelljärnväg, flygplatser mm.
Kehrwieder 2-4 · 20457 Hamburg
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top