Hojtider på ringen.

*KTM Mannen*

Motard så klart!!
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Stockholms Län
Hoj
Köpes Yammaha R1 04:a
Ringen tider!

Klart man åkt på Nordslingan (till rettan paja), tyckte den va svår å lära sig på 6 varv :D

Ringen Taxin var det en snygg tjej som körde (så inn i h**e) , då hade dom garanti om pengarna tillbaks om hon inte körde under en viss tid!! :tummenupp
 
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Stockholm - Söder
Hoj
en deformerad skrothög
oFFkeFF skrev:
Jo, Gerry verkar ha lärt sig ringen ganska bra, han bor ju nästan på ringen. Men att betänka är väl också att Dähne's rekord har rätt många år på nacken om jag inte minns fel, det var väl en rc30 för sådär 14-15 år sedan.

23:e maj 1993 susade Helmut Dahne runt ringen på 7:49:72 på en Honda RC30.

:Bugar

till Gerrys och de flesta andras varv får man addera ungefär 23 sekunder för att jämföra, eftersom de mäter efter depå-utfarten till och med stålbron...
eftersom man inte kan ha full gas in i depån... ;)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
highsider1 skrev:
23:e maj 1993 susade Helmut Dahne runt ringen på 7:49:72 på en Honda RC30.

:Bugar

till Gerrys och de flesta andras varv får man addera ungefär 23 sekunder för att jämföra, eftersom de mäter efter depå-utfarten till och med stålbron...
eftersom man inte kan ha full gas in i depån... ;)
Helmut är kungen, men det finns en tysk video där en en racingmoddad Kawa kör fullt i klass med Helmut :tummenupp

Ni som inte testat ringen bör åka ner nästa vår och prova på, men ta det lugnt dom första 100 varven.

:tungan
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Var denna RC30 i princip standard?

Eftersom det inte slagits på så lång tid så måste det var en bedrift.

Har man som No1 kört 200 varv måste man väl ha några tider att presentera?
Jag kan tänka mig att man gärna vill kolla tiden när man kör så mycket.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
highsider1 skrev:
till Gerrys och de flesta andras varv får man addera ungefär 23 sekunder för att jämföra, eftersom de mäter efter depå-utfarten till och med stålbron...
eftersom man inte kan ha full gas in i depån... ;)

Man mäter väl "bridge-to-gantry", alltså tiden från bron vid tiergarten-kinken (första svaga höger på rakan) till "stålbron" ?

Här finns det föressten tider : http://www.nurburgring.de/?rubrik=rekorde&lang=eng
 
Last edited:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Ninjaboy skrev:
Han körde ju på 8.20 i GR3.
Jo men då lekte han bara enligt uppgift från honom själv(eller GR då som det måste envisas med).
Jag menar vad han kört ett skapligt skarpt varv på?.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
No1 skrev:
Har för mig att Helmuts RC30 var "superbike kittad", men det gör INTE hans tid sämre för det...

Problemet med att sätt ett OFFICIELLT rekord runt "ringen" är att det är näst intill omöjligt att få möjlighet att köra ett sk fritt varv!!!

Kommer dock nästa säsong att få den chansen och om allt går bra sätta en "respektabel" tid på en fullsmetad SUZUKI R1000 K5...

Har dock varit nere på tider i år under mina 10!!! varv i vanlig trafik som visar att det går åt rätt håll, till och med Jurg Müller, åttfaldig Tysk RR mästare verkade nyfiken... ;)

No1...
Jo det är väl do or die antar jag och tur med övrig trafik på banan.
Vi får väl höra hur det går sen.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
:7peta
No1 skrev:
Har för mig att Helmuts RC30 var "superbike kittad", men det gör INTE hans tid sämre för det...

Problemet med att sätt ett OFFICIELLT rekord runt "ringen" är att det är näst intill omöjligt att få möjlighet att köra ett sk fritt varv!!!

Kommer dock nästa säsong att få den chansen och om allt går bra sätta en "respektabel" tid på en fullsmetad SUZUKI R1000 K5...

Har dock varit nere på tider i år under mina 10!!! varv i vanlig trafik som visar att det går åt rätt håll, till och med Jurg Müller, åttfaldig Tysk RR mästare verkade nyfiken... ;)

No1...

jaja.. snacka kan du iallafall... :tungan
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
No1 skrev:
JUPP!!! Fråga min fru... :banana

No1...

Ps! Kommer nog :va en film med mig samt Jurg som har lite kul på "ringen" nästa år... ;) Ds!

En fråga bara om du e så snabb som du säger varör forsatte du inte att tävla du borde ju köra motogp nu om du körde lika bra som du snackar
 

sandstream

Guest
No1 skrev:
Allt vad "do or die" är ÖVER för min del, tro mig då jag vill fortsätta att beskåda uppväxten av min grabb!!!
Kanon! Skippa "do or die" och ge oss en GR4 med hojårets största händelser (Stunt-VM, Swedish Freestyle Festival osv) så lovar jag att köpa den :tummenupp
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
No1 skrev:
Hhhmm, ytterliggare en intelligent komentar på detta forum... :tummenupp

Har ALDRIG påstått mig vara ett ämne för GP cirkusen då dom skulle varva mig inom ett par varv, har ALDRIG påstått mig vara snabbast i Sverige i RR i dag även om jag en gång i tiden tillhörde den snabbaste gruppen av Svenska förare...

Dock har jag sagt att jag troligtvis ÄR den snabbaste Svenska föraren runt "ringen" vilket jag utan problem kan stå för om man ser till tiderna som presteras av mig där... ;)

Förstår dock inte varför du skall jämföra "ringen" med vad GP förarna presterar!!?? Det är som att jämföra F1 och Redbulls lådbils race... :va

Nä, i stället för att försöka trasa sönder en kul tråd så försök!!! hålla dig till ämnet för en gångs skull, eller varför inte haka på ner till "ringen" så skall jag med mina Tyska vänner visa dig hur man har lite kul i stället där nere i det gröna "hellvetet"... :fyllisar

No1...

Tål kritik lika bra som vanligt ja :fatta!

Det var en ganska simpel fråga jag ställde men fick svaret att jag trasar sönder tråden!?

Jag undrar rätt o slätt vad typ krister miinin skulle prestera för tid jämfört med dig men det är väl en fel frågeställning oxå.

Bli nu inte så sur utan ta det för vad det är!

Angående ringen så skulle jag gärna åka med tyvärr så skulle nog farbror varva mig då jag inte är så snabb som ni.

Men ser med glädje fram emot att pröva den vägsnutten nån gång.

//Blondie
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Blondie skrev:
Jag undrar rätt o slätt vad typ krister miinin skulle prestera för tid jämfört med dig men det är väl en fel frågeställning oxå.

Det där är ju väldigt olika från förare till förare.
Vissa är skitsnabba på livsfarliga banor, andra på säkrare banor, och en del på både och.
Sen givetvis vad man gillar för bantyper. Ringen är ju en riktig berg o dalbana..
Miinin har ju definitivt tekniken att köra cepefort, men sen har iaf jag ingen aning om han är personen som skulle köra Isle of Man, ringen eller liknande.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top