Hojtider på ringen.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Hon tejjen som är instruktör körde väl precis över 10 med en Ford Transit Diesel... Det är respekt... Dokumenterat i nått TopGear avsnitt ;)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Fürstenhoff skrev:
356322 Skall själv en bra bit under 8 minuter nästa år!!! (snälla gud låt mig överleva ;o) med min nya "blysläden2"...

440kg...
500hk på bakhjulen... (tyvärr 4 hjul)
2 sitsig...

No1...

En bil/fordon som väger 440kg :Bugar
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Fürstenhoff skrev:
2340924 Tjena!!

Var du nere på "Ringen" samtidigt som oss??

Gick riktigt fort förra veckan då vi fick till några varv under 8 minuter samt ett klart under gamla mc rekordet på "Ringen".:tummenupp

/Fürstenhoff.

Vad åkte du på för tid då?
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Tjena Fursten!
Kula att läsa om dina framsteg:tummenupp , ser fram mot att se det på film xå. Om du kan skulle det vara av intresse och veta vem som förolyckades:( , hoppas att det inte är nån man känner igen. Diverse problem gjorde att jag inte kunde åka ner i år men nästa år är jag back in buisness igen. Som jag skrev i ett tidigare inlägg kommer tidsjagare att förolyckas på ringen. Vet inte vad som hände den här gången men ta det lugnt och tänk på din lilla så man inte behöver läsa om dig i statistiken.
Roger
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Fürstenhoff skrev:
2340993 Tjena på dig!!

Enligt "Ringen" folk var det en hyffsat snabb hemma förare som missade lite i spårvalet och förolyckades - Guido som är en av dem absolut vassaste på mc var först på plats och fann det som var kvar av föraren varför han antagligen inte mår så himla bra just nu!! :(

Många vurpor var det under dom 5 dagar som jag var på banan - och dom flesta helt onödiga pga av övermod!!:död

Åker ned till "Ringen" igen den 13/8 samt 18-20/8 för diverse uppdrag mm -hoppas bara att vi har vädret med oss även denna gång!! :tummenupp

Kommer att lägga upp LITE ball film i från förra veckan snarast möjligt om intresse finnes!!

/Fürstenhoff.


Intresse finns! :tummenupp
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
Japp

Fürstenhoff skrev:
2340924 Tjena!!

Var du nere på "Ringen" samtidigt som oss??





Gick riktigt fort förra veckan då vi fick till några varv under 8 minuter samt ett klart under gamla mc rekordet på "Ringen".:tummenupp

/Fürstenhoff.

Ja vi var nere fästmön och jag ...2 gula 929:eek:r som du stod ivägen för på parkeringen hehe ..
Vi stod med Anders J oxå nån gång när du var förbi ...eller om det var på kvällen nere vid Blau Ecke?
Iallafall hade vi en kanon resa, förutom att våra nye vän Bård The Norman kraschade på Tisdagen...fast han klarade sig bra..ont i skinkan och omtumlad mest...hojen var såklart ras...en blå R1:a

Trevligt ställe Adenau:tummenupp

MikeytheBike
 
Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Kommer att lägga upp LITE ball film i från förra veckan snarast möjligt om intresse finnes!!

/Fürstenhoff.[/QUOTE]

Vad tror du egentligen???

Upp med filmen:yoparty
 

Frixxer

Lev idag... imorgon kan det va försent!!
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Runt hörnet...
Hoj
Gixxer1000R
La mit första varv på ringen för en vecka å ca 5 timmar sen!! Då jag bara har min enkla klocka på displayen å titta på, sa mig att det hade gått mellan 10 å 11 minuter.
På mitt 4:e varv slog klockan över på 16:57, stax före bron vid starten. Sen var hon 17:05... nånting vid bron på rakan!! Då jag slog av efter bron å mer eller mindre rullade in på parkeringen, så slog hon över på 17:06 samtidigt som jag svängde av banan!
Dom har en schablon tid på 24 sec. från bro till bro (uppmätt med ringentaxin), enligt vad som sas där nere!!

So you do the maths!!!

Jag har inte kört på många banor.. men jag kan bara säga, om man ska köra någon bana.... så kör då denna!!!:tummenupp :tummenupp
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Fan va alla suger! :FU Har kört 13 varv och är nere på 9:03. Biljettautomaten drog mer än vad jag vågade erkänna efter sista varvet. Men det var lika bra att avstå att pressa runt ett sista varv för att kapa de sista sekunderna. Bättre att låta 8-minutersvarvet komma naturligt nästa år istället.
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
Zormin skrev:
2342054 Fan va alla suger! :FU Har kört 13 varv och är nere på 9:03. Biljettautomaten drog mer än vad jag vågade erkänna efter sista varvet. Men det var lika bra att avstå att pressa runt ett sista varv för att kapa de sista sekunderna. Bättre att låta 8-minutersvarvet komma naturligt nästa år istället.



Kom runt utan att krascha men var ut i gräset en ggr...ingen tidtagning för min del!

Men kul var det och mycket roligt att titta på!
Flickvännen åkte bakpå Anders Jonsson (Bike) och ångrar sig fortfarande att hon avböjde ett varv till hehe...
Mycket roligt att titta på och göra i närområdet med...och god öl!:hihi
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
Fürstenhoff skrev:
2342123 He he he.....

Tog upp ett antal passagerare på bönpallen under söndagen vilka var super lyckliga efteråt (vi intervjuade ett par som kommer med i filmens värld) vilket jag kommer att göra om om tre veckor :tummenupp - hon får väl åka med nästa gång!! ;)

/Fürstenhoff.


Kanske har hon mer hojvana och vill testa ett varv själv nästa gång ....:D
Våra 2 nya Umeåvänner som var på väg ner till Spanien körde några varv och fick med dig på sin film...ett riktigt grymt klipp där du gasar förbi rejält och bakhjulet studsar o ryker inför en kurva ....
såg det bara lite snabbt på hotellet sen men det såg nice ut .

Nä nu ska jag fan sova!
Micke
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
mikael-carla skrev:
2342088...ingen tidtagning för min del!
Det kommer, tro mig. Du har ju bara åkt två varv ännu (enl din signatur). Efter två varv är Ringen bara en gröt av kurvor, stålräcken och skog. Det blir roligare när man börjar känna igen sig.
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
Fürstenhoff skrev:
2342786 Skulle vart kul att se detta klipp!! :tummenupp

/Fürstenhoff.


Ja det var ju inte min kamera som filmade tyvärr...annars så..
Fast grabbarna kommer väl hem om 3 veckor eller nåt... och de hänger nog här med ibland...

Jo 2 varv är inget ....kommer knappt ihåg vilken kurva jag körde av i hehe...nästa gång vet jag vad som gäller och skall inte åka på en helg ! Var ju livrädd för att bli överkörd av en fet tysk i nån Audi eller nåt haha...
Men jag har insett att jag inte är tillräkligt duktig för att få bra tider ändå...vill mer hitta skönt flyt när jag kör på banor:tummenupp


Micke
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top