Hojtjuveri!

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
står skyltat från motorvägen om jag inte minns fel. brodalens industriområde.

man svänger upp vid mc donalds är allt jag kommer ihåg. har inte varit där sen jag åkte måphed:rolleyes:

Canbro

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
Ktm 525exc -05
Det är säkerligen min ktm 525 du pratar om, som jag dessvärre blev av med förra veckan. ser ni något där borta i trakterna får ni gärna säga till... :tummenupp

En polare till mig sa att han såg en ktm på pukerakan i sävedalen/vallhamra. Ligger inte långt ifrån Jonsered.
En ktm med 2 utan hjälm i sällskap med en blå cross med 2 st utan hjälm. Det var "svenska gansters" och de var smala. Antagligen snodda.

"De körde fort som fan och försökte stegra"
Lägger in ditt nummer och ringer om jag skulle få se dom i sävedalen :tummenupp

(Visa en bild för polaren och han sa att det kunde vara din men vet inte säkert då de körde snabbt)

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ett tips är att kolla på kviberg en sväng ibland också, jag joggar där ibland på kvällarna (gamla lv6, runt fotbollsplanerna och skyttebanan) och har mött en r6 banhoj (blå/vit) och några motarder, bla ktm samt skabbiga mopeder. Dessa har framförts av slynglar utan hjälm eller med hjälmen på sniskan.

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Det är säkerligen min ktm 525 du pratar om, som jag dessvärre blev av med förra veckan. ser ni något där borta i trakterna får ni gärna säga till... :tummenupp

Okej, jag håller koll när jag e ute då :)

Ett tips är att kolla på kviberg en sväng ibland också, jag joggar där ibland på kvällarna (gamla lv6, runt fotbollsplanerna och skyttebanan) och har mött en r6 banhoj (blå/vit) och några motarder, bla ktm samt skabbiga mopeder. Dessa har framförts av slynglar utan hjälm eller med hjälmen på sniskan.

Jag har ganska bra koll på kviberg också då jag går i skolan där. Aspero Idrottsgymnasie. Har sett en del moppar men inte mc faktiskt, bara utanför på rakan.

Däremot var de någon jävel som välte den förra veckan så nu tar jag inte hojen till skolan längre:mad:

Last edited:

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
ok dags att möta upp buset

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Har hört att alla moppar ska mötas på GP också :hihi så vi får kanske sällskap på lördag...

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
"får kanske sällskap", du skulle väl åka direkt till moppeträffen så du gör ju dem sällskap varken du vill det eller ej:va

Wilhelm ska ju dit med mxjosef och några andra stuntar så de kan vara kul att se. Du vill bara poängtera att jag ska kolla på moppar. Men sitt hemma själv på lördag medan vi kollar stunt, och wilhelm ska la också köra så det e inte bara moppar :7peta

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Ett problem med motarder är att dom är kul o köra för bus ungarna.
Avsaknaden av elektronisk stöldspärr på vissa hojar gör dom enkla att tjuvkoppla o busköra med.
T.ex en nyare Fireblade, Z1000 är betydligt svårare att få igång utan nyckel.

Det gör att vissa hojtyper kommer att vara klart överreprensenterade i samband med stölder för att köra och ha kul.
Tyvärr kommer det bli så att ägare till hojar utan startspärr kommer att drabbas av den typen av stölder allt oftare när fler o fler nyare mc får startspärr som standard.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Tyvärr kommer det bli så att ägare till hojar utan startspärr kommer att drabbas av den typen av stölder allt oftare när fler o fler nyare mc får startspärr som standard.

Men jag förstår inte hur dem satans ungjävlarna har fått igång dem 690 SMC-hojarna dem har stulit. Den hojen är ju nästan till hälften en datorn:va

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Idag kommer jag ut ur mitt hem och har precis missat bussen :)mad:). För att inte bli försenad till min roliga skola där jag har roligt mest hela tiden (Roligt roligt roligt!) så tänkte jag ta min rätt hårdråkkiga Saab från hällvättet. Vad är det jag då ser? Jo! Någon tattig jeffel har med ett annat föremål än den för ändamålet avsedda nyckeln jag håller i min egen tass öppnat låset på min fina förardörr och rotat igenom hela bilen, spritt ut allt ur handskfakket och bara ruffat runt satan. :)mad::mad::mad:)

Fiffan säger jag bara, andra samtalet med polisen på under en vecka :hoppa
Men, efter regn kommer solsken säger ju han den missanpassade individen i fiskfilmen, och jag gick en ficklampa plus och inget minus. Hur bra är inte det? Låset fungerar ju fortfarande och har de nu tagit något så var det inget jag saknade :lol

Canbro

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
Ktm 525exc -05
Tänkte ja skulle ta mig en sväng till brodalen på lördag... vilken tid tror du man ska vara där? nu jäääävlar:machinegu

Följde dom efter dig för att kolla vart du ställde hojen elle körde dom vidare då?

Ta en tripp till Brodalen på lördag.:tummenupp Moppemeet då och vill säkert idioterna visa med "sin" nya motard så finns säkert chans att dom e där då.

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
...så tänkte jag ta min rätt hårdråkkiga Saab från hällvättet. Vad är det jag då ser? Jo! Någon tattig jeffel har med ett annat föremål än den för ändamålet avsedda nyckeln...

Antar att det är en 900 frånn häll?
I så fall finns det ju ingen "för ändamålet avsedd" nyckel, är ju meningen att den ska gå å öppna med tvättlåsnyckeln, en glasspinne eller den andra platta prylen som för tillfället ligger i fickan?! :pannkyss

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
...förardörr och rotat igenom hela bilen, spritt ut allt ur handskfakket och bara ruffat runt satan. :)mad::mad::mad:)

Ska jag mejla över en bild på mig där jag ser ilsken ut som du kan printa ut och sätta upp på fönstret i din bil. Då kommer ingen att röra dina grejer.

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Jag har hittat en film som Rasorblades elever har spelat in.
Dom kan hjälpa oss så vi får behålla våra hojjar, vi kan känna oss trygga med dom.:näsblod
[YOUTUBE-ID]gyP4HGXaCbA[/YOUTUBE-ID]

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jag har hittat en film som Rasorblades elever har spelat in.
Dom kan hjälpa oss så vi får behålla våra hojjar, vi kan känna oss trygga med dom.:näsblod
[YOUTUBE-ID]gyP4HGXaCbA[/YOUTUBE-ID]

Hur många gånger jag än ser killen med afro-krull, är det precis lika roligt varje gång. Så jävla skön......:D :yoparty

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Tänkte ja skulle ta mig en sväng till brodalen på lördag... vilken tid tror du man ska vara där? nu jäääävlar:machinegu

"Moppefuckona" lämnar GP vid kl 10:00 för gemensam körning till Brodalen. Så dom är väl lagom framme till 12:00:D

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha