Hon 20 Han 22

HanneZ

Guest
Senast jag va ute på allvar så blev jag puttad av en vakt så ja trillade baklänges o slog ryggraden i en trappkant med metall på. Jag va inte direkt full och va tydligen på väg åt fel håll, det va hans enda förklarning! Han är inte vakt längre...

Sen tycker ja jävlar synd om er stackare som får stå o hålla reda på alla oss andra när vi e fulla o vidriga men man kan ju faan inte misshandla folk för man har en dålig dag på jobbet, pallar man inte så BYT JOBB!

/ Hannes

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Visst HanneZ finns det rötägg i alla kategorier av jobb,jag kan ju inte uttala mig om vad som hände när han puttade dig baklänges men sådan får inte förekomma inom vårat Yrke,kanske därför Poliserna som har kurserna handplockar oss som har gått och kommer att gå nya kurser.

Stämmer det som du skrev hur allt gått till så ska han absolut INTE stå som Ovakt på krogen eller på något annat evenemang alls,då ska han byta till ett annat jobb där man inte behöver möta gäster som är fulla.

Man får ju ta folk på rätt sätt fast dom är fulla och vidriga,alla kan vi ju bli fulla även vi som jobbar med skiten,vi är ju också människor som går ut på krogen när vi är lediga och svirar och har kul :banana :banana :fyllisar

HanneZ skrev:
Senast jag va ute på allvar så blev jag puttad av en vakt så ja trillade baklänges o slog ryggraden i en trappkant med metall på. Jag va inte direkt full och va tydligen på väg åt fel håll, det va hans enda förklarning! Han är inte vakt längre...

Sen tycker ja jävlar synd om er stackare som får stå o hålla reda på alla oss andra när vi e fulla o vidriga men man kan ju faan inte misshandla folk för man har en dålig dag på jobbet, pallar man inte så BYT JOBB!

/ Hannes

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Killar beter sig bara bra i fyllan mellan 25-35 års ålder,sen börjar vi bli odrägliga igen :D .Fanns inget värre än o behöva "slänga" ut en "gubbe" på 35 o uppåt när man stod i dörrn.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Kan det vara så att vi blir värre när vi kommer upp i 35års åldern :va
då får man allt sluta gå på krogen :lol

ktmjacke skrev:
Killar beter sig bara bra i fyllan mellan 25-35 års ålder,sen börjar vi bli odrägliga igen :D .Fanns inget värre än o behöva "slänga" ut en "gubbe" på 35 o uppåt när man stod i dörrn.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Crille skrev:
Kan det vara så att vi blir värre när vi kommer upp i 35års åldern :va
då får man allt sluta gå på krogen :lol
När vi e unga så blir vi kaxiga o heta av spriten,när vi blir gamla blir vi dräggiga,trötta o tycker att"dörrslusken ska inte tala om för mig när det e dags att sluta supa,nu jävlar".Gäller ju som vanligt inte ALLA,men har man jobbat eller jobbar i en dörr så känns det igen.Det bästa med "gubbs" är att dom oftast har "lovehandles",dom e perfekta att grppa mellan tummen u pekfingret,nypa åt o vrida om ett kvarts varv,då brukar dom bli väldigt snälla o få bråttom att följa med till utgången,he he.Annars tycker jag det e förhållandevis lite bråk som urartar med tanke på vilken fylla det e på krogarna idag.Själv va jag en snäll dörris som körde snack o psykologivarianten hellre än o slåss.Vinner man på i längden.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Jag är den som kör med snack o psykologivarianten hellre än och fightas men ibland så funkar ju inte snacket då får man ta till andra knep :lol

ktmjacke skrev:
När vi e unga så blir vi kaxiga o heta av spriten,när vi blir gamla blir vi dräggiga,trötta o tycker att"dörrslusken ska inte tala om för mig när det e dags att sluta supa,nu jävlar".Gäller ju som vanligt inte ALLA,men har man jobbat eller jobbar i en dörr så känns det igen.Det bästa med "gubbs" är att dom oftast har "lovehandles",dom e perfekta att grppa mellan tummen u pekfingret,nypa åt o vrida om ett kvarts varv,då brukar dom bli väldigt snälla o få bråttom att följa med till utgången,he he.Annars tycker jag det e förhållandevis lite bråk som urartar med tanke på vilken fylla det e på krogarna idag.Själv va jag en snäll dörris som körde snack o psykologivarianten hellre än o slåss.Vinner man på i längden.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Crille skrev:
Jag är den som kör med snack o psykologivarianten hellre än och fightas men ibland så funkar ju inte snacket då får man ta till andra knep :lol
Jo,det e väl därför man inte ställer dit vem som helst :D ett ingripande ska va kort o effektivt,här i s-holm har jag sett dörrbråk som varat "hur länge som helst" bara för att vakterna inte gjort rätt,fast det är ju en helt annan hotbild här nere oxå.Tycker det är väldigt grisigt när en vakt låter ett sällskap stå o köa i en timma för att säga att nån av dom har fel dojjor när det e deras tur att gå in.En trevlig o bra dörrvakt ser ju det när han spanar av kön lite då o då o upplyser om det lite diskret så ingen behöver skämmas.Man e ju inte där för att försvara krogen mot "fiender",det e ju ändå gästerna man ska leva av.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Du har så rätt så,jag skulle nog inte neka någon att komma in om dom har fel sorts skor,men det beror ju på om det är kavaj och kavajbyxor det gäller du ser det inte snyggt ut om dom kommer i gympa dojor,men givetvis så kollar man hur det ser ut i kön m.m.....

Alla Ovakter har ju LOV8 att gå efter ,den ska lysa som en sol över allt annat....

Men som du även säger att ni har en annan hotbild en oss i V-ås men jag lovar dig vi börjar få samma sorts hotbild här också både med pistoler m.m,det var inte länge sedan en kille vart skjuten i Hallstahammar
(2mil från v-ås) och klarade sig som tur var.....

ktmjacke skrev:
Jo,det e väl därför man inte ställer dit vem som helst :D ett ingripande ska va kort o effektivt,här i s-holm har jag sett dörrbråk som varat "hur länge som helst" bara för att vakterna inte gjort rätt,fast det är ju en helt annan hotbild här nere oxå.Tycker det är väldigt grisigt när en vakt låter ett sällskap stå o köa i en timma för att säga att nån av dom har fel dojjor när det e deras tur att gå in.En trevlig o bra dörrvakt ser ju det när han spanar av kön lite då o då o upplyser om det lite diskret så ingen behöver skämmas.Man e ju inte där för att försvara krogen mot "fiender",det e ju ändå gästerna man ska leva av.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
TinaTjejen skrev:
GJORDE 1998-2001 :fyllisar :banana

Osanolikt bra koll man kan ha... *ler*

åker förbi det varje dag..... Jobbar på stureplan.... men har just flyttat till nynäs.... världens ände... men nynäsvägen e grym med hoj !

Då lär du ju kunna festa :fyllisar

//Anders

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Tjuriga vakter är något av en partydödare..
Lixom folk som slåss.
I helgen var det några som var på toa "för länge" så en tjej börja banka på dörren, efter en stund kom två KILLAR :va ut och börja härja, och tjejen var inte den som var den utan hon härja tillbaka. En helt oskyldig kille kommer ut från herrarnas och då flyger en av de där två killarna på honom och ger han e redig smäll så han blöder om munnen, därefter drar de båda med sig honom in på herrarnas å drar igen dörrn.
Det tog ingen lång sekund innan en av tjejerna längre bak i kön kom med vakter. De må vara hur tjuriga som helst ibland, men just då var vi övriga 10 tjejer i kön glada att de fanns där på nolltid, innan fler åkte på däng. :Bugar

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Webspy skrev:
Då lär du ju kunna festa :fyllisar

//Anders

Hm..ja det är mången morgon vi vaknat och hört att vi hade jättekul kvällen/natten innan:rodnar
Går fortfarande lite vilt till på våra återträffar åxå, de gamla takterna sitter i om man väl släpper loss dem :banana

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
TinaTjejen skrev:
Tjuriga vakter är något av en partydödare..
Lixom folk som slåss.

Vad var det för galet ställe du var på egentligen?? :dummer

HD-klubbens årsfest eller?? :hihi

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
KvalitetsMiffo skrev:
Vad var det för galet ställe du var på egentligen?? :dummer

HD-klubbens årsfest eller?? :hihi

Terassen i Kungsängen, men där är det inget fel på vakterna inte:) Däremot på de däringa korkbollarna till killar som bara börja slåss hejvilt sådär. (De var bergis 19 år :rolleyes: )

HanneZ

Guest
Crille skrev:
Visst HanneZ finns det rötägg i alla kategorier av jobb,jag kan ju inte uttala mig om vad som hände när han puttade dig baklänges men sådan får inte förekomma inom vårat Yrke,kanske därför Poliserna som har kurserna handplockar oss som har gått och kommer att gå nya kurser.

Stämmer det som du skrev hur allt gått till så ska han absolut INTE stå som Ovakt på krogen eller på något annat evenemang alls,då ska han byta till ett annat jobb där man inte behöver möta gäster som är fulla.

Man får ju ta folk på rätt sätt fast dom är fulla och vidriga,alla kan vi ju bli fulla även vi som jobbar med skiten,vi är ju också människor som går ut på krogen när vi är lediga och svirar och har kul :banana :banana :fyllisar
Det blir ju lätt så att det räcker med en vakt av 10 för att man ska skaffa sig en viss uppfattning.

Det va så att det skulle va ett uppträde på ett etage dansgolv som jag hade tänkt att passera, det stod folk där och dansa och det va ca 5 min kvar tills uppträdet skulle vara. Hur som helst så skulle ju vakten se till att det inte kom dit fler folk. Men man kan ju börja med att säga till, sedan mota, INTE putta. Han va 2 huvuden längre o 4 axlar bredare så lilla jag flög som en liten vante o gjorde illa mig ordentligt. Det va som sagt så pass många som såg det hela. Och nu är han inte vakt längre! Ingen domstol men han är inte välkommen som vakt i skövde iaf!

/ Hannes

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
TinaTjejen skrev:
Hm..ja det är mången morgon vi vaknat och hört att vi hade jättekul kvällen/natten innan:rodnar
Går fortfarande lite vilt till på våra återträffar åxå, de gamla takterna sitter i om man väl släpper loss dem :banana

Bjud mig nästa gång så får vi se om stället står kvar.... dricker man tillräckligt mycket så kanske man kan komma ner under Hon 20 Han 22....... :fyllisar

Man kan inte föregå med gott exempel varje kväll !

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Mavve skrev:
Ser att du skriver om feever16 på fredagar. Där e jag ju regular hound dog :hihi

o du ska sluta hänga vid Pir13 :rofl de i mellanstadiet börjar tröttna på dig....
haha.. jo de e väl ett av dina hemmahak ;) Letar du lamkött bland min syrra o hennes 15åriga kompisar (vill jag ha svar :huvet)

Pir13?! var e det värmebänkarna? eller menar du PL13?

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Det var tråkigt att höra,denna vakt handlade fel han skulle ha gått efter detta..

LOV 8 §

För att verkställa en åtgärd får en ovakt inte använda strängare medel än förhållanden kräver.
Han bör i FÖRSTA hand söka vinna rättelse genom upplysningar & Uppmaningar.
När en ovakt ingriper skall han se till att åtgärden inte väcker onödig uppmärksamhet eller orsakar större olägenhet än som är,undviks till dess syfte.

HanneZ skrev:
Det blir ju lätt så att det räcker med en vakt av 10 för att man ska skaffa sig en viss uppfattning.

Det va så att det skulle va ett uppträde på ett etage dansgolv som jag hade tänkt att passera, det stod folk där och dansa och det va ca 5 min kvar tills uppträdet skulle vara. Hur som helst så skulle ju vakten se till att det inte kom dit fler folk. Men man kan ju börja med att säga till, sedan mota, INTE putta. Han va 2 huvuden längre o 4 axlar bredare så lilla jag flög som en liten vante o gjorde illa mig ordentligt. Det va som sagt så pass många som såg det hela. Och nu är han inte vakt längre! Ingen domstol men han är inte välkommen som vakt i skövde iaf!

/ Hannes

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
HanneZ skrev:

/ Hannes
Surt,vicket pucko,man får ju betänka att gästerna oftast e lite fulla.Han kanske hade mumlat till dig ett par ggr om att du inte skulle gå längre,men då ska han ju höja rösten istf att knuffa dig,en knuff kan leda till värre skador än man tror när mottagaren ej är beredd.

HanneZ

Guest
ktmjacke skrev:
Surt,vicket pucko,man får ju betänka att gästerna oftast e lite fulla.Han kanske hade mumlat till dig ett par ggr om att du inte skulle gå längre,men då ska han ju höja rösten istf att knuffa dig,en knuff kan leda till värre skador än man tror när mottagaren ej är beredd.
mjo, men ja va inte direkt packad så ja borde ju märkt de, och ingen annan(5 vittnen hade hört nåt), o jag är inte direkt den där kaxiga typen som löjlar mig o sätter mig upp mot vakter på fyllan, ja e mest glad o flummi :D

/ Hannes

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...