Hon 20 Han 22

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Som du kanske vet gäller 18års gränsern på ALLA BARER och pubbar,
MEN det är upp till krögaren att bestämma Gästernas ålder...

Dom lägger oftast lägre ålder på tjejerna för dom är mycket mognare en killarna i samma ålder.

landen skrev:
Jag respekterar om en pub/bar inte vill ha in massa "småungar" som jag som bara är 20, men kan någon motivera "Hon 20 Han 22" gränsen så jag fattar?

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Jag tycker det är bra med sån gräns, kanske var surt när man själv var 20 men nu är det rätt skönt tycker jag :lol

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Fördel med o bo i en mindre stad är att man lätt råkar lär känna folk som jobbar/äger krogarna/clubarna.. då är det problemet löst!

men det känns lite ironiskt att jag kom in som 17åring lätt men när jag har exprimenterat lite och visat 18legg så blir det ofta tvär nej :va

Men det räcker ju med att jämnföra ett 16disco(tjejer från 14-17, killar 16-20) med ett 20-22 ställe(tjejer 18-28 killar 20-30) så förstår man snabbt varför de har sina regler!

vilken krogägare vill ha spya, slagsmål och fattiga gäster?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
AleX skrev:
Fattar faktiskt inte varför det finns åldersgrän på så mycket...

En ålder säger oftast inte ett PISS om personen.

Inte för o vara en bessersnisser nu men jag e väldigt lugn av mig, fast jobb, A o B kort.
När andra gissar min ålder så är det 9/10 gånger högre än vad jag är.
Även om det många gånger kan stämma att killar e stökigar än tjejer i samma ålder så går inte alla över samma "kam"

En kul sak.. tänk er at ni har en flicka som o 2 år yngre.. går fin fint
tänk nu att hon är två år äldre och du är 20år...
samhället är emot detta.. så e de

Inte för o va wesserbisser men när du gick runt halvnaken framför mig i sthlm hade jag gissat på 15 :rofl
Skämt och sidor.

MBGirl sa att jag såg ut som 26 en gång :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
kajlyl skrev:
Men det räcker ju med att jämnföra ett 16disco(tjejer från 14-17, killar 16-20)

Ser att du skriver om feever16 på fredagar. Där e jag ju regular hound dog :hihi

o du ska sluta hänga vid Pir13 :rofl de i mellanstadiet börjar tröttna på dig....

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
Vem bryr sig om vilken åldersgräns det är?
Kommer in överallt oavsett åldersgräns. :lol :banana

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nu är jag inte så insatt i just det här, men är skillnaderna i "mognad" mellan könen verkligen vetenskapligt belagda?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det är alltid lika kul att höra smågrabbar gnälla om det här:
"Jag sköter mig...."
"Är det verkligen bevisat att..."
"Jämlikhet...."

Krögarna skiter i om du sköter dig. Det är en fråga om erfarenhet. Krögarna vet att de får mer svineri och skadegörelse ju yngra killar de släpper in. Hade tjejer polat med mycket äldre killar så hade gränsen varit 'Hon 18 Han 27'. Killar sköter sig jävligt dåligt med sprit i kroppen och det är först när ni närmar er 30 som det börjar funka.
Bevisa att regn är vått. Du vet att regn är blött - Krögarna vet att unga killar är skitkunder.
Och ta sen slutligen strid för jämlikhet. Då kommer gränsen bli 'Hon22 Han 22'. Ni tror väl inte att de sänker killarnas gräns??

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
sprit

Plåtniklas skrev:
Underbart fenomen. Tjejer som förväntar sig att man ska bjuda dom på sprit. :kocko
Tja, inte konstigare än att man lämnar bort guldkortet till madamen med uppmaningen att hon ska supa mig snygg!!! :rofl
(Det brukar gå åt en del pengar kan jag tillägga!)
/T

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Impotens!

Adrian_J skrev:
Men de äldre dras med impotens istället, vad har ni för glädje av det då :arsele :D
Spelar roll!!! Vi har guldkort ju! :banana
/T

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bikerbitch skrev:
.
hur vågar man fråga en kille om han kan bjuda på en drink som tjej? Läskigt.
bjuda tjejer/killar
DET DÄR fenomenet är ju faktiskt något som jag kan hålla med dig om! Det är många gånger som man stått vid baren och väntat på att få beställa, (vilket inte heller behöver ta så lång tid när man är tjej), och så ser man nån tjej glida upp bredvid nån kille, snacka 2 sek å sen:
" Du, du skulle inte vilja bjuda mej på en drink/cider/öl?"
Då skäms jag för hennes skull. HUR kan man fråga en sådan sak?
Visst fasen har jag blivit bjuden mången gång på krogen, men aldrig någonsin har jag frågat, (läs tiggt), till mig drickat då.
Nej, tjejer eller killar som förväntar sig att bli bjudna eller rent ut frågar om de inte kan få bli bjudna.. de går bort :D

han 22 hon 20
DET är en kass grej när man är ett helt gäng, blandade åldrar men även blandat med killar och tjejer, så ska man in på en krog och man tror att alla ska få komma in eftersm vi e 20-22 allihop. Men icke, vi tjejer ska få gå in men killarna som var 20-21 fick inte komma med. Vad tror de att de vinner på det? Det är ju inte precis så man knallar in och lämnar de andra utanför ju.
Lika åldersgräns, lika lön :banana skulle vara bättre.
Sen har jag läst någonstans att krogägarna tycker 18års killar är jobbiga o.s.v. Men ska de verkligen ha en krog om de tycker folk är jobbiga? :va

HanneZ

Guest
Vi kör på de att de äldsta går in först, sen när den första killen som inte har åldern inne ev. blir nekad så går alla ut igen innan de betalat inträde, då brukar vakten ge med sig :D

Sen blir man ALLTID insläppt om man kommer i schyssta kläder och är hyffsat nykter!

/ Hannes

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
TinaTjejen skrev:
Sen har jag läst någonstans att krogägarna tycker 18års killar är jobbiga o.s.v. Men ska de verkligen ha en krog om de tycker folk är jobbiga? :va

Killar över 25 är inte speciellt jobbiga.

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
hmmm

Undrar hur många tjejer det vore på en krog helt utan killar?

(Vi vet redan att om det vore tvärtom skulle det inte vara en käft på det stället :D )

Fast det enda riktiga vore väl "hon: 18-35, han: Ingen utom Funatic." :rofl

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Chrille skrev:
Killar över 25 är inte speciellt jobbiga.
Nej.. de har pengar, då spelar det inte lika stor roll tydligen.
Har sett endel slagsmål i krog/toalett köerna. Det har varit det mesta från 18års till 30årsfyllon och DESSUTOM har det varot både killar och tjejer.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
TinaTjejen skrev:
Nej.. de har pengar, då spelar det inte lika stor roll tydligen.
Har sett endel slagsmål i krog/toalett köerna. Det har varit det mesta från 18års till 30årsfyllon och DESSUTOM har det varot både killar och tjejer.

Tror du mig inte så gå på en krog med artonårsgräns i dörren för killar.
Gå sen på en med 25.

Där är en betydande skillnad.

Oftast påstår jag bara en massa saker men nu skulle jag utan tvekan kunna sträcka mig till att konstatera - SÅ ÄR DET!

Du kommer även själv få ett annat perspektiv på 18-20 åriga tjejer. Till slut frågar vi oss alla - "Vad gör alla ungar ute på krogen."

HanneZ

Guest
hehe, o "ungarna" står nog o undrar va faan gubbfaan e ute på krogen o svirar för! :D

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...