Hon 20 Han 22

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Detta med åldersgränsen 20(hon) kontra 22(Han) är jävligt bra men fortfarande är det VI ordningsvakter som bestämmer om en kille på 20 kommer in eller inte,det är ju fortfarande VI som tar hand om säkerheten och nykterheten på krogen inte krögaren....

Har goa exempel på hur killar i 18 och uppåt beter sig på krogen när dom fått för mycket dricka under västen "Störst,bäst och vackrast och kan spöa vem som helst" :fakta medans tjejerna i samma ålder festar normalt och dansar och inte stör andra gäster.

Ta ett gott exempel i helgen när jag jobbade var det 30+ det var fan inte så mycket som en tillstymmelse av bråk eller gruff varken i kön eller inne på krogen så det bevisar ju att folk över 30 kan hantera spriten mycket bättre en den yngre skaran...

Så kontentan av detta så tycker jag åldersgränsen är toppen för oss som jobbar med gästerna.

TinaTjejen skrev:
Nej.. de har pengar, då spelar det inte lika stor roll tydligen.
Har sett endel slagsmål i krog/toalett köerna. Det har varit det mesta från 18års till 30årsfyllon och DESSUTOM har det varot både killar och tjejer.

Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Det e ju kung att bjuda lite..... eller mycket !

Festen blir ju ett faktum eftersom man har pengar.

Fram med några skumpor o ett helrör på bordet så har man ensam sett till att skapa en egen festoas inne på krogen.

Då försvinner alla åldersnojjor och annat trams.

*våga festa*

//Anders

:banana :fyllisar :banana

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Chrille skrev:
Du kommer även själv få ett annat perspektiv på 18-20 åriga tjejer. Till slut frågar vi oss alla - "Vad gör alla ungar ute på krogen."
Får jag det när jag själv inte längre är en av dem? :D

Visst fasen är 18 åriga killar OFTAST jobbigare, (och fattigare) än de som är 25. Men är det en anledning att förbjuda dem att gå på krogen, (eller snarare: inte släppa in dem)?
18åriga killar verkar vara hackkycklingar för många brancher, krogarna och försäkringsbolagen framförallt.. wonder why..
Men när de blivit 25 år då sker plötsligt ett under och de blir lugna och rika?
Nja.. det där är nog VÄLDIGT olika från person till person.
men visst, som du säger, efter 25 är de flesta lugnare. Men det finns en hög som är det redan vid 18 års ålder också. Det är iaf vad jag TROR.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Crille skrev:
Ta ett gott exempel i helgen när jag jobbade var det 30+ det var fan inte så mycket som en tillstymmelse av bråk eller gruff varken i kön eller inne på krogen så det bevisar ju att folk över 30 kan hantera spriten mycket bättre en den yngre skaran...
Om de inte hade fått supa av sig det värsta i 18årsåldern då, hur hade de varit nu då egentligen? :va

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
man mognar ju med åldern så enkelt är det bara..... :mattias

Visst har vi alla i 18 års åldern supit till och svinat.....

TinaTjejen skrev:
Om de inte hade fått supa av sig det värsta i 18årsåldern då, hur hade de varit nu då egentligen? :va

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Crille skrev:
man mognar ju med åldern så enkelt är det bara..... :mattias

Visst har vi alla i 18 års åldern supit till och svinat.....
Ja, på de ställen som släppt in alla ja :D
(annars har vi svinat hemma hos någon/på elevhemmen till föräldrarnas/lärarnas gigantiska nöje :rolleyes: )

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Det är ju så här också,säg att det är hon 20 och han 23 och jag känner killen i fråga och han bara är 21 och jag vet att han aldrig strular eller muckar upp till bråk då kan jag se mellan fingrarna,det är ju som jag sa tidigare upp till mig eftersom det är jag som är Ovakten....Men ska man hård dra allt så gäller det 18års gräns överallt för sprit tillståndena.....

Inte snällt att svina ner elevhemmen *S* hoppas att ni fick städa också :tungan

TinaTjejen skrev:
Ja, på de ställen som släppt in alla ja :D
(annars har vi svinat hemma hos någon/på elevhemmen till föräldrarnas/lärarnas gigantiska nöje :rolleyes: )

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Har flyttat från stockholm till nynäshamn.... där finns "ingen" åldersgräns = grym fylla o mycket bråk.

Tur att man har en lgh kvar i stan så man kan gå ut där..... Det är helt enorm skillnad.... tyvärr !

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Klart dom måste ha minst 18års gräns annar ryker deras Serveringstillstånd när dom gör en kontroll eller för anmälningar emot sig från polisen alt Ovakter eller gäster....

Innan jag går på ett pass kollar jag så krogen har sina tillstånd i ordning samt att dom har tillstånd från polisen att ha Ovakter annars kan det uppstå otrevliga situationer om man måste belägga någon med handbojor = frihetsberövande eller använda nödig våld.

Webspy skrev:
Har flyttat från stockholm till nynäshamn.... där finns "ingen" åldersgräns = grym fylla o mycket bråk.

Tur att man har en lgh kvar i stan så man kan gå ut där..... Det är helt enorm skillnad.... tyvärr !

Skiez

XXX
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
4hjul.nu
som jag har förstått det så är det så hära:
krogägaren ingen som helst rätt i att sätta någon annan åldersgräns (än18) lr att man måste ha på sig en viss sorts kläder, utan att det är 18 år som gäller. (men sedan e de juh en annan tia om dom nu gör det ändå)

en krog/restaurang är ett offentligt ställe lr vad det kallas... dvs att det är inte den som äger krogen som har rätt att bestämma vem som ska få komma in...

/F1MP

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Crille skrev:
Klart dom måste ha minst 18års gräns annar ryker deras Serveringstillstånd när dom gör en kontroll eller för anmälningar emot sig från polisen alt Ovakter eller gäster....

Innan jag går på ett pass kollar jag så krogen har sina tillstånd i ordning samt att dom har tillstånd från polisen att ha Ovakter annars kan det uppstå otrevliga situationer om man måste belägga någon med handbojor = frihetsberövande eller använda nödig våld.

klart att det är 18.... det var det jag menade med "ingen" åldersgräns. :fatta!

Men i småhålor kan man inte ha något annat.... det e ju bara ungdommarna som orkar festa hela tiden !

//Anders

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Webspy skrev:
klart att det är 18.... det var det jag menade med "ingen" åldersgräns. :fatta!

Men i småhålor kan man inte ha något annat.... det e ju bara ungdommarna som orkar festa hela tiden !

//Anders

Hur gammal e du? :D

Haha, då klassas jag fortfarande som ungdom :cool:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Crille skrev:
Inte snällt att svina ner elevhemmen *S* hoppas att ni fick städa också :tungan
:notme
Kommunen har faktiskt anställda städerskor till sådant.. :rolleyes:
Man skyllde bara på att de var killarna (15-18 år) som svinat :D
Skämt åsido, självklart fick ALLA städa vare sig de svinat ner eller ej, vilket i längden gjorde att alla svinade, så slapp man städa bara för att ANDRA svinat...
Detta ledde även till att 98% av oss festade relativt städat och sällan blev upptäckta. (bortsett från den gången vi hade bjudit runt 70-80 killar från Örloggsbasen 3 km från skolan, på fest :) )

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
landen skrev:
Jag respekterar om en pub/bar inte vill ha in massa "småungar" som jag som bara är 20, men kan någon motivera "Hon 20 Han 22" gränsen så jag fattar?

Större chans att man får doppa om tjejen är lite yngre.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
TinaTjejen skrev:
:notme
Kommunen har faktiskt anställda städerskor till sådant.. :rolleyes:
Man skyllde bara på att de var killarna (15-18 år) som svinat :D
Skämt åsido, självklart fick ALLA städa vare sig de svinat ner eller ej, vilket i längden gjorde att alla svinade, så slapp man städa bara för att ANDRA svinat...
Detta ledde även till att 98% av oss festade relativt städat och sällan blev upptäckta. (bortsett från den gången vi hade bjudit runt 70-80 killar från Örloggsbasen 3 km från skolan, på fest :) )

Låter som du går på berga naturbruksgymnasiun typ....

:fyllisar

Last edited:

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
KTM 625 '05
jag som är 19 och bor i gbg vet ju lite hur det känns. För det första så tror jag att det är negativt att ha olika åldrar för killar och tjejer. Jag vet ju många gånger då man itne kan gå till ställen för tex man har med tjejer från klassen eller om flickvänner är med i samma ålder. Och tjejerna är negativt inställda till detta också.

Sen måste jag säga att uteliv i gbg för en kille under 20 är skrämmande dåligt. Det finns många 18 åringar som vill festa på schyssta ställen men det finns fan inga! Det finns en hel del med mkt pengar (även om det ofta är "pappa betalar") som bränner fan så mkt mer på krogen än killar i 25 års åldern.

Vart i England nu sen nyår och där är det inga åldrar, är man inte för full och ser välklädd ut så kommer man in. Varför kan vi itne ha så i Sverige också. När man nämde åldrar som 27 för att komma in, som det ibland förekommer i gbg, så tyckte alla att det va helt sjukt. Man kommer asså inte in på en krog när man är 26 år gammal? Tjej som kille så är det sjukt.

Tycker fan vi behöver en förändring, snarast.

Tips till nån med kapital:
"starta en nattklubb i göteborg, 18 år, fixa dit lite innefolk, för just nu finns typ ingenting...grymma pengar att tjäna" - <20 behöver ett nytt xlnt typ, ett ställe med bra musik dit folk gick och man visste att man kom in.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
kosmic skrev:
....

Tips till nån med kapital:
"starta en nattklubb i göteborg, 18 år, fixa dit lite innefolk, för just nu finns typ ingenting...grymma pengar att tjäna" - <20 behöver ett nytt xlnt typ, ett ställe med bra musik dit folk gick och man visste att man kom in.

Kom även ihåg okrossbara speglar, badrumsinredning i rostfritt, extrasupereffektiva spymoppar, vakter som orkar slänga ut folk hela kvällarna utan att skada någon..... osv.

Tror du verkligen att någon krögare vill driva en sån krog. Alltid annars tror jag att det är så att krögarna bara släpper in 18-åringar om de inte har råd att låta bli.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
kosmic skrev:
Vart i England nu sen nyår och där är det inga åldrar, är man inte för full och ser välklädd ut så kommer man in. Varför kan vi itne ha så i Sverige också.

Så kommer du längst om du har lite stil och inte super ihjäl dig innan du vill in...
Fast det finns tråkiga vakter med.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Chrille skrev:
Kom även ihåg okrossbara speglar, badrumsinredning i rostfritt, extrasupereffektiva spymoppar, vakter som orkar slänga ut folk hela kvällarna utan att skada någon..... osv.

Tror du verkligen att någon krögare vill driva en sån krog. Alltid annars tror jag att det är så att krögarna bara släpper in 18-åringar om de inte har råd att låta bli.

Håller med.... o vill vi andra gå på den krogen ? :arsele

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Visst finns det tråkiga vakter som står i dörrarna,men man ska inte dra alla över samma kant...

Så som man bemöter vakterna blir man bemött tillbaka :fakta

Mavve skrev:
Så kommer du längst om du har lite stil och inte super ihjäl dig innan du vill in...
Fast det finns tråkiga vakter med.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...