Du har stor potentil att få till ett häftiga bygge!
Som jag brukar säga. Börjar INTE slarva och försöka spara tid på smådetaljer bara! Det är drygt, det är jobbigt. MEN det får ditt bygge att gå från OKEJ till extremt!
Styrlåset kan du förresten skära bort och svetsa dit en liten söt plåt för istället! Så gjorde jag på mitt bygge. =)
Tycker bygget ser riktigt bra ut! Sjukt kul med med lite mer maxade Cb hojar
Edit: Jag har ett mycket hett tips innan du svetsar fäste till dämparen!
Motordrevet på CBn sitter förhållandevis långt ner vilket kan skapa problem för kedjan. Genom att inte höja den för mycket i bakdelen och använda 16-18taggar framdrev så räddar du kedja och sving från att bli uppätna=) vad jag vill säga är alltså se till att du har plats för kedjan innan du svetsar!
Lycka till!
Hur har du tänkt göra med försäkring och besiktning?
Hurdå tänkter du nu? Att det inte går att försäkra och besikta ombyggda hojar?
Hur går man tillväga, menar jag. Måste man gå via SFRO (eller vad de heter) och sedan specialförsäkra? Antar att det inte går att Honda-försäkra den direkt?
Bara att ta vilken försäkring som helst.
Besiktningen brukar sällan ha något att anmärka på, så har det då varit för andra med gamla ombyggda 80-talare. Du får i regel oftare en kommentar om hur fin motorcykeln är än "Men du, det där är väl inte riktigt...?".
Man tecknar t.ex Bilsport MC:s Classica försäkring innan man bygger om den, för då skickar man in bild för att bekräfta att den är i originalskick eller nära på. Sen är det bara tuta och köra.
Men visst går det ju att SFRO besikta hojen och få den omregistrerad som ombyggt fordon och därigenom få en ännu lägre premie, samt att hojen garanterat går genom besiktning. Nackdelen är att det kostar lite mer.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|