Honda CB 900 bygge

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Volvo har ett syntet material i bilklädseln matt å svart fungerar på sadlar. Det fixar Sadelmakaren som kör hoj åt dig, samma kille som fixade sin brors svarta Katana sadel i materialet du måste sett den någon onsdag...
/NH

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Bra tips där!

Inte helt självklart med materialval till sadeln. Men det lutar åt ett kevlarliknande på sidorna och skin eller mocka i mittdelen.

En liten leverans idag.
Imon blir det plåtvik och sedan är det bara att hoppas att det stämmer med verkligheten.

073.jpg

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Den blå layouten på hojen är :Bugar
Jag fick lite provbitar från staterna via en kille här på sh förra året, i kevlar look, så j-a snyggt.
Ska kolla mailen, han beställde en hel klädsel till sin... kawa tror jag det var (ny, svart med mycket guld)
I'll be back.. :glömdet

zx , kolla hans garage
bild zx sadel.jpg

Last edited:

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Tackar
Nu minns jag inte vem det var som kläckte idén med färgen, men den funkar klockrent.

Ja, en remsa på var sida av sadeln i det där materialet eller lite gråare skulle vara sjyst!
Såg hans hoj och den var rätt cool. Hittar du info och har lite av tyget kvar kan det vara en tanke.

Ska göra bottenplattan i sommar och sätta pyttipanna på och nått slätt ytskikt.
Sedan är det dags att skicka den till någon kompetent som kan sy ett överdrag till den.

Denna snubbe tycker jag e grym, hanskulle få göra sadeln om jag fick skott på'n.
http://www.youtube.com/watch?v=AEsIVPTkk4g

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
http://www.ebay.co.uk/itm/Carbon-Fi...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19d9a477e2

Detta material är nog det du letar efter :) Ska själv sy ett överdrag på min hojs dyna, gjort det engång tidigare :) men då hade jag tillgång till en symaskin som jag inte har nu.

finns i flera färger om du vill leka lite :)

http://www.ebay.co.uk/itm/Upholster...at_Parts_Accessories_Gear&hash=item27ceddefcc

Här har du lite olika material ifall du vill mixa lite för rätta looken :)

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_t...TRC0&_nkw=Upholstery+vinyl&_sacat=0&_from=R40

Last edited:

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:) fy satan, ett burklock med hål i och ett bågfilsblad?? De e hantverk de!

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Zäta
Ja, det kan man säga!
Undermålaga verktyg och ett förstklassigt hantverk ger respekt i min bok.

Nu börjar det bli klart under kutsen, vilket jag tvivlade på när jag tog första bilden.
Jag var allt bra sugen på att lägga dit Nyckeln (RFID brickan), men under tanken sitter en massa jordkablar som ska gå samman och fästas i ramen.

074.jpg

075.jpg 076.jpg
(Detta är bara en fördragning, så fort jag vet att allt är som det ska, river jag skiten igen för slutjobbet.)

Fotograf Zäta

Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag vet en till står rätt högt i min bok.... vilken ordning och reda som kommer att dölja sig under din cuts!
Fint som snus :tummenupp

I min kommer det tyvärr att bli att jobba från andra hållet (eftersom jag inte kan ta bort cutsen igen).
Mäta ut för batteri och sedan se vad som ev mer får plats. Åh andra sian kommer jag att ha rätt gott om plats under sadeln för diverse kablar, relä osv... det blir ju en låda där med.

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fint som fan M-tin ! :tummenupp

Så pick up´en till magnetbrickan riktar du uppåt. Du tänder alltså hojen genom att dra "nyckeln" på cutsens ovansida ? Cooolt..

Fan, du får snabba leveranser från vattenskäran. Vad får du pynta för skärning o material ?

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Filmtime!!

Idag kan jag bjuda en liten film!!!
Kanske inte samma kvalitet som i den lokala videobutiken men den borde fukta upp några kvinnotrosor i alla fall. (Citat: Stellan Egeland)

Jo, Kawa
Den har en räckvidd på 4cm, så det ska gå att bara hålla den på sätt ställe ovanför kutsen för att tändningen går på - Sååå coooolt!

Vattenskärningen: 5 dagar, ink material - 300 pix för dom där två senaste bitarna.
Men då har jag ritat det själv också.

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Jag som precis hade dammat av kärringen, nu har jag 110% erektion.....igen:huvet

Snyggt jobbat! nu vill vi höra när du startar den också :) så man får höra ljudet från ditt system:yoparty

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
:Bugar:Bugar:Bugar

Fan va läckert ! Och på video oxå....det ger en helt ny dimension på din blogg ! :tummenupp
Är det funktionen M-stop på blinkersen eller funkar den så med M-unit orginal ?
Fan ser redan fram emot att få slita mitt hår vid min inkoppling.

Snabbt, billigt och bra med vattenskärning ! Och bara dig själv att skylla på om det blir felskuret :hihi

Mycket bra M-tin !

PS. Den där lille Rally...jag ska nog fan få tag på ett kvarnhjul och visa honom var det går att stoppa... :D
Klart som fan du kan motivlacka ett kvarnhjul på tanken, typ Torshammare stuk...men lite blixtar mm.
Men på sadel ska du inte ha det..

Rally :krama

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
:Bugar:Bugar HAHA, så bra är det då inte.

Tyckte det inte var vidare kul att lägga upp en bild på en till lysande lampa, så en filmsnutt löste det hela .

M-unit --- Motstånd --- Ledblinkers.
Det finns lite alternativ på setuppen i m-uniten, men man måste ha motstånden med i kopplingen.
Har hon-kontakten till spolarna kvar att fixa, sedan är det bara motoscope pro att koppla in, den ska ju ha nån knapp och den har jag ingen aning om var jag ska sätta!?!?!

En incident igår var att "ljusknappen" är startknappen...
Jag hade inte lagt på jorden på solenoiden av säkerhetsskäl, mätte den tidigare och gjorde filmen.
Kopplade in jorden och tänkte inte mer på det.
Senare gjorde jag samma manöver igen, bara då hoppade motorn runt och när jag släppte knappen tändes ljuset.

Det där kvarnhjulet är ute ur bilden, det blir något åt det hållet jag ritade.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin