Twin:
Nä, om jag kan justera om chassit...
Kawa:
Bara regbevis, i vissa fall kan det begäras "svetsprov".
Nu har jag ju använt mig av erkänt duktiga svetsare så den diskussionen tänker jag inte ta med dom. Skulle vilja se de papper som Stellan Egeland i så fall lämnade in på sina byggen. Hade jag stekt det själv hade det däremot varit på sin plats.
/M
Stellan har nog både svetscert och wps:er att visa upp på sina byggen, han är ju gammal röris! T.o.m jag kan visa upp sånt ifall jag skulle ge mig på rambyggen. Jag hade nog provat att kröka ut ljuddämparna och sänka svingen lite. Synd, för stuket är så grymt precis som den är.. hur är köregenskaperna?
Jo, det är det jag menar - Om man är "kändis" behöver man inte visa upp papper, man utgår från att det är bra ändå.
För att stuket ska bli rätt måste det vara en rät linje från tankens främre infästning och bakåt.
Ex. Snitta loss baktamen på båda sidorna(vid "V" infästningen i orginalramen), snitta upp orginalramen där kuts och tanken möts och snitta ut en tårtbit mellan styrhuvud och främre tankfästet.
Böj sedan upp "tank och kuts" ramen 5-7cm lägg i rörbitar och lägg igen fram.
Detta leder då till att man får bättre utrymme bak och kan justera ner dämparen (få rakare swing) och längre försprång.
Följdproblem: All inpassning kommer få förlorad, avgasröret, tank/kuts, etc.
Detta är värt att tänka på om jag får för mig att göra något liknande bygge i en framtid.
Köregenskaper: Stadig, snabbsvängande - Inga konstigheter. Motorväg som landsväg.
Nä, ordning på framgaffeln, slacka bak sedan är det bara att åka...
Den ska få orginalblå, besiktning var vad som hände skylten.
Man får inte göra hur som hälst - tydligen...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|