Inte mycket till byggtråd, mer en presentation av en färdig produkt.
Lite före-bilder hade åtminstånde inte suttit fel.
Slutresultatet blev riktigt snyggt i varje fall.
Blev ju inte mindre sugen på nått liknande efter dessa bilder. till byggaren av denna skönhet. Är som tidigare postar lite nyfiken på väghållningen efter ombyggnationen, annars riktigt läcker.
Snygg!
Råkade bakdrevet hamna rätt i linje när hjulet var centrerat, eller behövde du flytta in/ut drevet på fälgen?
Bromsok från gsxr eller cbr? Flyttad skiva eller nytt svingfäste?
För er med cb som funderar på ny gaffel kan jag rekommendera 954/929, lagrena är samma och även alla mått mer eller mindre, problemet är att axeln genom kronorna är ngn cm kortare på cbren, detta löser man genom att knacka ur sin orginalaxel ur den undre orginalkronan (sitter även en bult. Denna trycks ur neråt om jag minns rätt. Cbren har däremot ingen bult utan den sitter med enbart kanten o den behöver man alltså pressa ur med en rejäl press. När båda axlarna är ur tar man den något längre axeln från Cbn och pressar in i CBR kronan. Passa på att köpa nya lager när allt är issär! Det undre lagret får man lätt på om man värmer det tills det börjar ryka lite och sedan tar det med en värmetålig handske och släpper över axeln. Att få bort de gamla lagrena var jobbigare...Det fina med cb axeln är att den har exakt samma gängor som cbren vilket spara mkt arbete, dvs mer eller mindre plug 'n play!
Mycket fin hoj kul att de att det är fler som bygger om gamla CB's.
När jag byggde om min hoj så tog jag och svarvade en ny axel, Jag blev också förvånad över att axlarna var väldigt lika, så att välja en 929/954 gaffel underlättar nog mycket.
Sagolikt snygg, ser verkligen ut som en ny hoj!
Herre jävlar vilken båge det blev av den gammle knarren.....
Lite avis blir man faktskt..!! Sådär skulle jag vilja att min såg ut...
Sälj den till mig så fixar jag till den. Sen kan du (kanske) få köpa tillbaka den.
Grattis du äger en av dom finaste "custom" hojarna
Sälj den till mig så fixar jag till den. Sen kan du (kanske) få köpa tillbaka den.
Hur menar du?
Inte till salu.........
Då skulle du må gött.... eller men det är så mycket gjort med denna hojen så den behåller jag......
Grattis du äger en av dom finaste "custom" hojarna
Om du är sugen på ett bygge kan du ju kolla lite här, finns massa olika byggtrådar på cbn, både grymma och ja mindre lyckade kanske
Var ute och räjsade lite nyss, gött som fan
tack! såg att du hade en cagiva mito, lätt en av mina favoriter bland 125orna!
Inte till salu.........
Då skulle du må gött.... eller men det är så mycket gjort med denna hojen så den behåller jag......
Snyggt!!
Men vad säger besiktningen? Måste man registreringsbesiktiga eller är det bara att köra?
Motsvarande ändringar på en bil kräver väll regbesiktning?
Är sjukt sugen på att göra liknande ändringar på min hoj.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|