Honda CB1000R-tråden

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
stämmer bra ,ja beställde den för en mån sen när dom hade kampanjpriset passade också på att köpa lite extra utr som dom monterade, ska montera mini blinkers i morn.

Vad tog dom för att montera tail tidy? Kanske ska be dom slänga på den när dom gör 100mils servicen.. Vad var det för kampanj? 90tusen för en ny -09 lr?
 

alexo

Eos
Gick med
15 Mar 2010
Ort
kungälv
Hoj
Honda CB 1000 R -09
Vad tog dom för att montera tail tidy? Kanske ska be dom slänga på den när dom gör 100mils servicen.. Vad var det för kampanj? 90tusen för en ny -09 lr?

Vet inte riktigt vad monteringskostanden blev, det var den kampanjen 99,999 men ska fixa iordning baken lite bättre i dag inte riktigt nöjd. märket på skylthållarn är waltermoto
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Depåstöd till salu

Har ett depåstöd över eftersom jag sålt hojen... Kostade 1200kr från Honda i Södertälje.

Till salu för 600kr till första som hämtar.
 

Bifogat

  • 20100502814.jpg
    20100502814.jpg
    91.9 KB · Visningar: 121

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Var på Barbarby idag och provkörde massor av hojar. Blev faktiskt besviken på många av dessa men inte CB1000RA. Vilken hoj:D

Helt underbar motor och chassiet var så lättsvängt och härligt. När jag byter hoj så blir det troligtvis en sån här!
 

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Tibro
Hoj
cB1000R
tjena Slusken
Jag skall också dit, vi syns.
Fan vad glad jag blev idag då!
Bror ringde och frågade om jag kunde ta ledigt nästa torsdag för att åka till Mantorp och mosa en heldag på banan där. Michelin och SMC hade nått ihop för att demonstrera deras nya Michelin power pure däck.

Ända kravet var att man hade hoj och power pure på motorcykeln vilket jag inte hade. Men har man en snäll bror och han en snäll chef så vips... Nya Power Pure på hojen till veckan plus en dag på Mantorp ihop med smc instruktörer för personlig kurs..
Och det bästa av allt är väl kanske att allt är gratis både däck och dagen med mat och allt!
SWEET!!!!

Nån mera som kanske har turen att få åka?
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Hämtade ut min CB från Honda City i Upplands Väsby straxt efter lunch idag! Har inte hunnit med mer än hojens första 10 mil idag, men ojoj det var mycket mycket mer än jag mindes från förra sommaren då jag provade polarens. Vilken hoj!

Hon och jag, vi kommer trivas mycket och länge!

En fråga...har klockan bara 12h eller går det att ställa om till 24h?
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
tjena Slusken
Jag skall också dit, vi syns.

Woho tufft!
Då får man en till CB1000Ra att köra ihop med då!
Antar att våra hojar kommer att vara dom med minst krut i eftersom resten antagligen kommer vara supersport :)

Har en vit CB1000RA och vit Arai hjälm så bara komma fram och säga hej... Tomas heter jag normalt inte slusken :)
 

Anonymous

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
08 Honda cbr 1000rr
Godis

Letar efter ett par ställbara, svarta fotpinnar som inte kostar 5-6000 kr till en 08a - någon som har bra tips? (alltså gärna mindre än 5 lök :))
 

Mats Mladin

Gammelgubbars touring
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Tibro
Hoj
cB1000R
Jag kommer garanterat och hälsar Tomas.
Det är inte bara effekten som avgör....
Jag har en grön CB1000r
Mats
Woho tufft!
Då får man en till CB1000Ra att köra ihop med då!
Antar att våra hojar kommer att vara dom med minst krut i eftersom resten antagligen kommer vara supersport :)

Har en vit CB1000RA och vit Arai hjälm så bara komma fram och säga hej... Tomas heter jag normalt inte slusken :)
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Mantorp

Jaha då har man precis varit och hämtat motorcykeln från brors däckfirma.
Kan säga att det kommer bli svårt att sova i natt med tanke på alla fjärilar man har i magen just nu.

Ska bli så sjukt kul på Mantorp i morgon och ska bli sol och varmt också!
Åter kommer med bilder till helgen ska försöka få med dom andra CB1000Ra också :)
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Jaha då har man precis varit och hämtat motorcykeln från brors däckfirma.
Kan säga att det kommer bli svårt att sova i natt med tanke på alla fjärilar man har i magen just nu.

Ska bli så sjukt kul på Mantorp i morgon och ska bli sol och varmt också!
Åter kommer med bilder till helgen ska försöka få med dom andra CB1000Ra också :)

Sjukt jävla nice dag idag på Mantorp.
Slänger upp lite kort och vill samtidigt passa på att tacka grabbarna från Tibro för en rolig och trevlig dag. Hoppas att det blev några kort nu också :)

Tomas.brunsberg@gmail.com det är bara skicka korten dit i sin fulla prakt så ska det nog gå att göra nått snyggt även med dom när bara halva jag är med :)
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Var o monterade tailtidy från R&G som jag köpte. Blev faktiskt jävligt mycket bättre än orginal! Nu funderar jag på om jag ska köpa mig ett nytt slipon eller om jag ska vänta tills vintern med resten av små pillet som ska ändras :)
 

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Ort
Höör
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
Då ska man åka och provköra en CB1000RA imorgon. Vem vet, kanske blir med Streetfighter igen om tjejen godkänner "komforten" som passagerare :yoparty

Finns det nån schysst alternativ sits i värsta fall?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Min DPM hugger är skickad! Med tur o bra väder så har jag den imorrn :tummenupp

Hur tycker ni tankmätaren stämmer? Alltså den ska ju börja blinka när det är 4 liter kvar om jag minns rätt men jag tycker alltid att den varnar för tidigt, visst åt rätt håll men iaf. Som igår när jag tanka så hade den stått på sista ribban ett tag men inte börjat blinka, 11L fick jag i..

Visst kan man dubbelkolla med tripen men har aldrig kört till slut/nästan slut på sistone så jag har inte stenkoll på hur långt man kommer.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top