Honda CB1000R-tråden

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Min DPM hugger är skickad! Med tur o bra väder så har jag den imorrn :tummenupp

Hur tycker ni tankmätaren stämmer? Alltså den ska ju börja blinka när det är 4 liter kvar om jag minns rätt men jag tycker alltid att den varnar för tidigt, visst åt rätt håll men iaf. Som igår när jag tanka så hade den stått på sista ribban ett tag men inte börjat blinka, 11L fick jag i..

Visst kan man dubbelkolla med tripen men har aldrig kört till slut/nästan slut på sistone så jag har inte stenkoll på hur långt man kommer.
Dpm huggern är det enda rätta för denna cykel den stämmer väldigt bra med designen i övrigt.
Jag brukar räkna med 5 mil per pinne det brukar stämma ganska bra för mig dvs 25 mil = tom tank.
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
jag funderar på att köpa en cb1000r och undrar vad ingår i ett RTG-kit? Jag har sökt lite men inte lyckats hitta nått bra svar så jag hoppas nån här vet
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Min DPM hugger är skickad! Med tur o bra väder så har jag den imorrn :tummenupp

Hur tycker ni tankmätaren stämmer? Alltså den ska ju börja blinka när det är 4 liter kvar om jag minns rätt men jag tycker alltid att den varnar för tidigt, visst åt rätt håll men iaf. Som igår när jag tanka så hade den stått på sista ribban ett tag men inte börjat blinka, 11L fick jag i..

Visst kan man dubbelkolla med tripen men har aldrig kört till slut/nästan slut på sistone så jag har inte stenkoll på hur långt man kommer.

DPM huggern är ju sjukt jävla nice.
Finns det nån svensk återförsäljare för denna hugger eller bara utomlands? Vart i från beställde du den?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
jag funderar på att köpa en cb1000r och undrar vad ingår i ett RTG-kit? Jag har sökt lite men inte lyckats hitta nått bra svar så jag hoppas nån här vet

Skylthållare samt skyltlykta, originalblinkers passar = jag har dem. Gängstängerna på blinkers sticker ut och är synliga, går att kamouflera med krympslang eller dylkt. Bra passform, är lite kablage att klippa/koppla om tror jag... lämnade bort det =)

DPM huggern är ju sjukt jävla nice.
Finns det nån svensk återförsäljare för denna hugger eller bara utomlands? Vart i från beställde du den?

Beställde från Bikersneed, orderbekräftelse 13/4 och fick sms om att den skickats från dem igår 12/5. De skickar den så fort de får den enligt uppgift så leveranstiden ligger hos leverantören.
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Skylthållare samt skyltlykta, originalblinkers passar = jag har dem. Gängstängerna på blinkers sticker ut och är synliga, går att kamouflera med krympslang eller dylkt. Bra passform, är lite kablage att klippa/koppla om tror jag... lämnade bort det =)

ok tack så mycket
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ok det var tight att få dit den utan att ta bort hjulet, iaf när man stressmekar :D Men men den trilla dit tillslut, kunde inte montera ihop delarna innan och sedan montera den på hojen för då kom jag inte åt att dra bultarna med de verktyg jag hade.

När den väl är på plats känns den riktigt stabil, bra passform och inga skruvar självlossna efter en tur på runt 25 mil direkt efter. Klocka bilden 2-3 ggr så ser man vad det är :tummenupp
 

Bifogat

  • hugger.jpg
    hugger.jpg
    106.6 KB · Visningar: 3,022

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Ok det var tight att få dit den utan att ta bort hjulet, iaf när man stressmekar :D Men men den trilla dit tillslut, kunde inte montera ihop delarna innan och sedan montera den på hojen för då kom jag inte åt att dra bultarna med de verktyg jag hade.

När den väl är på plats känns den riktigt stabil, bra passform och inga skruvar självlossna efter en tur på runt 25 mil direkt efter. Klocka bilden 2-3 ggr så ser man vad det är :tummenupp

Ser jävligt bra ut, får nog bli en sån för mig med :D
Snygg nrplåt du köpt också ;)
 

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Ok det var tight att få dit den utan att ta bort hjulet, iaf när man stressmekar :D Men men den trilla dit tillslut, kunde inte montera ihop delarna innan och sedan montera den på hojen för då kom jag inte åt att dra bultarna med de verktyg jag hade.

När den väl är på plats känns den riktigt stabil, bra passform och inga skruvar självlossna efter en tur på runt 25 mil direkt efter. Klocka bilden 2-3 ggr så ser man vad det är :tummenupp


Vilken sjyst regskylt du har. Var har du köpt den? :va
 

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Ort
Höör
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
Då blev man med streetfighter igen! Fick min gröna CB1000R-09'a idag och hann med ca 10 mil. Jag säger bara :yoparty
Hade en Triumph Speed Triple-08 tidigare och måste säga att CB'n slår den på fingrarna på allt känns det som :D

3 största fördelarna jämfört med S3'an:

1) Märker knappt fartvinden. S3'an var som ett segel i jämförelse.
2) Bekvämare för passageraren, tjejen åkte med hela rundan.
3) Man känner sig som ett med hojjen, den gör precis det man vill!

Förstår dock varför många av er skaffar hugger ;)

Hann slänga på lite eloxerade skruvar när jag kom hem, foto kommer :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Nice! Kul att läsa jämförelsen med S3´an (speciellt nä fördelarna är korrekt fördelade :tummenupp) och jag tror du kommer gilla den mer o mer för så har det varit för mig. Nu är du iofs "inkörd" i kategorin av hoj redan så du kommer säkert få ut det roliga ur den snabbare än mig. Kommer personligen (tyvärr) byta hoj ganska snart vad det ser ut som, vankas en VFR 800 istället då jag dels gillar att testa runt och dels för att jag efterfrågar bättre touringegenskaper men med bibehållen körglädje i kurvorna. Hur det nu än var har jag haft 650 galet trevliga mil med denna maskin, så det är bara att gratuelra till ett klockrent köp!

Blev en tur idag, trodde jag skulle rinna iväg i värmen då under stoppen blev det altifrån att lägga i en roddbåt, hälsa på grabbarna som kicka boll, stanna och snacka med folk + telefon och allt detta i full utrsutning.... waaaarm!

Hojen går så tyst att Råger rådjur inte behaga att lägga benen på ryggen...kanske ingen fördel dock. Skapligt varmt i vattnet samt den kan även kicka boll:
 

Bifogat

  • hälgerådjur.jpg
    hälgerådjur.jpg
    61.7 KB · Visningar: 118
  • plask.jpg
    plask.jpg
    116.5 KB · Visningar: 105
  • fussssball.jpg
    fussssball.jpg
    133.3 KB · Visningar: 170

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Ort
Höör
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
Ja den är verkligen tyst med originaldämpare, fast efter tre hojjar med ljudnivå "hög" är det faktiskt ganska skönt. Tycker dessutom att dämparen är grymt snygg så vetifan om jag kommer byta ut den :)

Hur funkar det med crash puckar (har aldrig haft på mina hojjar förr), är det bara att skruva dit utan speciella ingrepp?
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tycker även jag det är skönt med tyst (men säg det inte till någon), enda gången jag saknar lite muller är i köerna. Sådana lock man brukar kunna hitta på amerikanska muskelbilars skorstenar borde vara en större business på hojar.

Ang monteringen av kraschdoningar har jag bara erfarenhet av de bakre, instruktion finns här:

http://www.rg-racing.com/Images/Products/ProductFields/pdf717_72.pdf

Så kan man använda sig av ett "vanligt" depåstöd också.
 

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Ort
Höör
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
Bestämt mig för Metisse X-Pads. Frågan är bara om man ska ha long (70 mm) eller short (45 mm)? Tankar kring det?
 

anvi

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Solna
Hoj
Honda CB1000RA
Never! :D
I veckan kommer äntligen mitt Decat-rör från GPR så där 4 veckor försenat och det blir till att bestämma en DPM hugger till hojen antingen ikväll eller imorgon :)

Har hållt koll på blocket ett tag nu och inte en enda privatperson verkar sälja sin cykel. Det måste vara ett gott betyg eller så har det inte sålts så många i Sverige och de som har dem håller i dem hårt :)
 

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Ort
Höör
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
tjöp en ny Anvi, du kommer inte ångra dig ;)

Nån som har koll på vilket moment man ska ha när man byter bultarna på drevet bak? Har alublå liggandes :)
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Två grejor:

Kör med Ixil Dual Hyperlow på min och förstår att det inte finns nån "original Ixil" decat till den. Men jag har sett ett Youtube-klipp där man kör med en Leo Vince decat.

Nån som har erfarenhet av den eller nått annat som kan passa Ixilet?

Andra grejen är klockan. Menar man på fullaste allvar att det inte finns 24h visning? Inte hela världen såklart, men komigen...

Har hållt koll på blocket ett tag nu och inte en enda privatperson verkar sälja sin cykel. Det måste vara ett gott betyg eller så har det inte sålts så många i Sverige och de som har dem håller i dem hårt :)
Som jag hajar det efter att ha ringt runt och jagat en cykel så säljer de som smör.

Det fanns två "fria" kvar i Sverige från Honda när jag bokade min. Övriga som ev. finns kvar står hos firmor, men man tror inte de är direkt många.

En helt underbar hoj! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top