Honda CB1000R-tråden

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Bara powerlampan lyser här med :tummenupp Tycker du fortfarande att din hoj går illa?

Jag vet inte om den gör det, har bara fått för mig det.
Tycker den rycker mera nu när man kör sakta typ 30km/h förbi skolor och så, spelar ingen roll vilken växel man testar.
Sen så har den börjat att smälla lite när man legat på en del och släpper av, har inte för mig att den gjorde det förra året.
Kanske ska åka förbi Motorspeed och bara höra vad dom ska ha för att dra upp den i bänken och köra igenom den en snabbis. Utan att tweeka nått, bara kolla så kurvorna ligger där dom ska.
Tycker det är skumt att man inte kan se så allt är normalt på PC. Borde lysa grönt om allt funkar, hur ska man annars veta om typ ena sensorn på insprutet hoppat av eller nått? :(
 

SpecopsNinja

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Nordpolen
Hoj
Honda cb1000ra 2009
Vad jag förstått är det först 2010 som c-abs kom. Jag har en -09 och på framskärmen står det fanimej combined abs. Vafalls? Ska man tro på hondas hemsida eller på vad som står på hojen?
 

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Ort
Lund
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Hämtar min röda 2010 om ett par timmar. Vet dock inte om man gjort ett bra val när man byter från gixxern till denna. Tänker mest om den kommer vara lika rolig som gixxern på bana? Inte för att jag är så erfaren och behöver toppfarten men tankarna snurrar, Jaja får se hur den fixar knutstorp på söndag måndag =0) .. Nått jag vet jag komemr sakna är växelindikatorn, är det svårt att koppla in en sån ? Nån tips på nån bra för hyffsade pengar ?
 

MLLRAPTOR

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Honda CB1000R 2009
Hämtar min röda 2010 om ett par timmar. Vet dock inte om man gjort ett bra val när man byter från gixxern till denna. Tänker mest om den kommer vara lika rolig som gixxern på bana? Inte för att jag är så erfaren och behöver toppfarten men tankarna snurrar, Jaja får se hur den fixar knutstorp på söndag måndag =0) .. Nått jag vet jag komemr sakna är växelindikatorn, är det svårt att koppla in en sån ? Nån tips på nån bra för hyffsade pengar ?
Kolla tråden på www,cb1000r.se om GI-pro växelindikator.

/M
 

SpecopsNinja

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Nordpolen
Hoj
Honda cb1000ra 2009
Knäskrap?

Är denna hojj svår att knäskrapa med? Får bara i fotpinnarna i backen och enligt smc instruktörerna sitter jag rätt på hojjen.
 

SpecopsNinja

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Nordpolen
Hoj
Honda cb1000ra 2009
Nä, men jag tycker det är lite obehagligt när fotpinnen går i. Då verkar det ju himla galant att få ner knät först istället.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Tänkte du komma till G-åsen den 4-7/8?
I sådant fall kan vi titta över din körställning. I annat fall får jag återkomma då jag inte hunnit ta ut min på bana än.
Bara 30 mil gammal.
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Tänkte du komma till G-åsen den 4-7/8?
I sådant fall kan vi titta över din körställning. I annat fall får jag återkomma då jag inte hunnit ta ut min på bana än.
Bara 30 mil gammal.

Jag kommer första 2 dagarna och kommer garanterat dyka på dig om jag ser en instruktör med en cb1000r =) Hade lite problem på Kemora nu som var lite specifikt just för cbn, men funkade bra när jag körde min daytona.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Du är så välkommen så.

Jag åker på en tricolor CB.

Jag kommer ha hand om en grupp to-fre och vara Träningsledare lö-sö.
 

KlonasApa2

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Luleå
Hoj
honda cb1000ra
Vad har hänt med forumet på cb1000r.se? Account suspended??? vad handlar det om? vet du MLLRaptor?
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Säger detsamma, vad har hänt?? Blev väldigt förvånad, min första tanke var at jag var suspended! Men insåg sedan att det gällde forumsidan.

Hoppas den kommer upp igen snart!!
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top