Honda CB1000R-tråden

KnutHerta

Medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Hässleholm
Hoj
Honda CB1000RA -09
Med SMC-rabatt landade min 24+ försäkring på 5900kr för hel/hel på Bilsport MC.
24 år, körkort 5 år, bor "på landet".
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
Med SMC-rabatt landade min 24+ försäkring på 5900kr för hel/hel på Bilsport MC.
24 år, körkort 5 år, bor "på landet".



Var "på landet" då? Ser att det står Hässleholm under din bild, jag kommer också där ifrån..

Med 24+ försäkring och SMC rabatt så får jag priset 9198 hel/hel
Är 24 år och haft lappen i 6 år
 
Last edited:

KnutHerta

Medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Hässleholm
Hoj
Honda CB1000RA -09
Var "på landet" då? Ser att det står Hässleholm under din bild, jag kommer också där ifrån..

Med 24+ försäkring och SMC rabatt så får jag priset 9198 hel/hel
Är 24 år och haft lappen i 6 år

Bor i Hässleholm, räknar det som landet :p
Hade också det priset först men anledningen till att den blev billigare var att jag fick extra rabatt om jag teckna den via handlaren när jag köpte hojen.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Så där... första långturen är gjord. ca 45 mil på två dagar som fungerade kanon.. en fågel fick sätta livet till http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10150170199528807&set=a.449314408806.241535.660588806&type=1&theater men det är väl smällar man får ta! Är definitivt sporrad till en längre resa i sommar.. kanske ingen press över 160 km/h men ändå... Ja måste ju tillägga att den funkar kanon som packåsna då jag släpade med en jordglob(!) visserligen bara nån mil men det funkade..*S*
 

MLLRAPTOR

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Honda CB1000R 2009
Nu börjar det ta fart på www.cb1000r.se

Välkommen in!

CB1000R Forums statistik
Ämnen 114 Inlägg 1 034 Medlemmar 41 Aktiva medlemmar 29
Välkommen till vår senaste medlem, Mattias

Blogs 1 Entries 15 Last 24 Hours 0
Latest Blog Entry, Alldeles FÖR full fart!!!! by CBBOO

/M
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Idag blev jag ägare till en svart cb1000ra! Stor skillnad på både vikt och vrid mot min tidigare hornet. Känns nästan som det är överflödigt att växla. Originalburken låter dock för lite. Byter troligen ut den mot en inte så tyst yoshimura. Någon som har det ?

Hur har ni gjort med inkörningen?

Finns det några snygga eller inte så fula krashpuckar?
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Idag blev jag ägare till en svart cb1000ra! Stor skillnad på både vikt och vrid mot min tidigare hornet. Känns nästan som det är överflödigt att växla. Originalburken låter dock för lite. Byter troligen ut den mot en inte så tyst yoshimura. Någon som har det ?

Hur har ni gjort med inkörningen?

Finns det några snygga eller inte så fula krashpuckar?

Du har köpt en kannon hoj grattis :tummenupp hade själv en svart med Yoshimura o powerC,, Hua vilken skilllnad på hoj mot orginal :Bugar TA bort orginalet (och Katten så klart!!!) så fort du kan,,, Ett tips alla Nästan!!!! hojar åt sport hållet behöver ingen inkörning fullt ere som gäller. grejerna är ju faktist byggda för o gasas SSÅÅÅ :yoparty och dom bästa (oftas!) bänkningarna som får bäst resultat är dom som har körts HÅRT innan P:C o burken sätts på,, jag hade Lightech ram puckar snygga o tar 15 min att skruva på. ca 5-600 spänn? kolla på 24mx. :hojraket Kör hårt i sommar..
 

PAT021

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Halloj alla CB1000 ägare :)

Jag är sugen på att byta till en ny maskin och funderar starkt på en CB1000RA.
Tycker det är en riktigt go hoj att både köra och se på! Jag har hittat från 2008
som gått ca 2000mil. Är det något speciellt man ska tänkta på? Den är fullservad, dvs var 600'e mil. Tänkte bara om det finns några kända problem eller liknande som man ska kolla på? Honda har väl en 5-års garanti, så det lär ju vara typ 2 år kvar på den om något skulle hända!?

Mvh Patrik - troligtvis CB1000 ägare inom kort :)
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Halloj alla CB1000 ägare :)

Jag är sugen på att byta till en ny maskin och funderar starkt på en CB1000RA.
Tycker det är en riktigt go hoj att både köra och se på! Jag har hittat från 2008
som gått ca 2000mil. Är det något speciellt man ska tänkta på? Den är fullservad, dvs var 600'e mil. Tänkte bara om det finns några kända problem eller liknande som man ska kolla på? Honda har väl en 5-års garanti, så det lär ju vara typ 2 år kvar på den om något skulle hända!?

Mvh Patrik - troligtvis CB1000 ägare inom kort :)

Det jag kommer på är att den stora servicen är strax. Ska göras vid 2400 mil och innehåller ventiljustering och sånt. Om den inte är jättebillig så kan du nog hitta en som gått runt 500mil för vettiga summor så slipper man servicen på ett tag. 600mila får man göra själv hemma utan att bryta fabriksgarantin.
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
En liten fråga till er som har PCv installerade på era hojar.
Har fått för mig att min har börjat gå illa och små smälla lite på senaste tiden. Jag tog bort kutsen och kollade ner på PCV och powerlampan tänds när jag slår på tändningen men statuslampan är släckt hela tiden...

Hur ska det vara ska den lysa eller nått? Kunde ju nästan tro att den skulle lysa grönt iaf om allt var som det skulle. Har kollat i manualen och på PC-hemsida utan att hitta nått. Nån som orkar kolla eller vet hur det ska vara?

// Tomas
 

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
En liten fråga till er som har PCv installerade på era hojar.
Har fått för mig att min har börjat gå illa och små smälla lite på senaste tiden. Jag tog bort kutsen och kollade ner på PCV och powerlampan tänds när jag slår på tändningen men statuslampan är släckt hela tiden...

Hur ska det vara ska den lysa eller nått? Kunde ju nästan tro att den skulle lysa grönt iaf om allt var som det skulle. Har kollat i manualen och på PC-hemsida utan att hitta nått. Nån som orkar kolla eller vet hur det ska vara?

// Tomas

Ska slå ett öga på min, när jag får ett tillfälle att åka hoj och inte jobba:huvet
 

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
En liten fråga till er som har PCv installerade på era hojar.
Har fått för mig att min har börjat gå illa och små smälla lite på senaste tiden. Jag tog bort kutsen och kollade ner på PCV och powerlampan tänds när jag slår på tändningen men statuslampan är släckt hela tiden...

Hur ska det vara ska den lysa eller nått? Kunde ju nästan tro att den skulle lysa grönt iaf om allt var som det skulle. Har kollat i manualen och på PC-hemsida utan att hitta nått. Nån som orkar kolla eller vet hur det ska vara?

// Tomas

Bara powerlampan lyser här med :tummenupp Tycker du fortfarande att din hoj går illa?
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Idag blev jag ägare till en svart cb1000ra! Stor skillnad på både vikt och vrid mot min tidigare hornet. Känns nästan som det är överflödigt att växla. Originalburken låter dock för lite. Byter troligen ut den mot en inte så tyst yoshimura. Någon som har det ?

Hur har ni gjort med inkörningen?

Finns det några snygga eller inte så fula krashpuckar?

kraschpuckar www.britalianracing.se
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top