Honda CB1000R-tråden

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Ser ju riktigt fläskigt ut.
Har du kollat upp om ditt rör kanske finns i Tyskland? Jag hittade lite slipon där som inte fanns i Sverige annars borde det säkert gå att hitta på Ebay. Var också sugen på ett Devil innan jag köpte mitt GPR var nog mest för att kulorna började tryta... Vart dyr ändå med Slipon, decat, PCV och bänkning :)

Fläskigt, tycker du det är nått posetivt eller negativt? :tummenupp
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Hade tänkt att dra ut och ta lite kort på min hoj ikväll men det gick åt helvete så det blev inget. Solen försvann och sen efter en stund kändes det konstigt när man gasade på och hojen hasade ut genom kurvorna... Stannade och tittade och ja visst där sitter en spik i mitt power pure bakhjul som gått 100mil! Spännande!
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Var ute och gasade lite ikväll så slänger upp lite kort.
Dock vart inte alla kort bra så vart inga wheele kort på mig tyvärr :(
Polaren ville testa min CB1000R och han sa bara.. Skäms på dig skit hoj till sin Firestorm när han hade lekt klart ;)

Men blir nya tag i morgon och då ska jag också fastna på kort är det väl tänkt :D
 

Bifogat

  • tomasknä.jpg
    tomasknä.jpg
    151.6 KB · Visningar: 186
  • hoj.jpg
    hoj.jpg
    114.6 KB · Visningar: 158
  • wheele.jpg
    wheele.jpg
    192 KB · Visningar: 198

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Fina bilder! Vad gick powerplay commander och bänkning på? Ha det!
Var ute och gasade lite ikväll så slänger upp lite kort.
Dock vart inte alla kort bra så vart inga wheele kort på mig tyvärr :(
Polaren ville testa min CB1000R och han sa bara.. Skäms på dig skit hoj till sin Firestorm när han hade lekt klart ;)

Men blir nya tag i morgon och då ska jag också fastna på kort är det väl tänkt :D

En fråga bara! Inga i Göteborgs trakten eller Så som är sugna på en liten cb1000 träff i helgen? Köra hoj på lördagen , ta några pilsner på kvällen o så?
 
Last edited:

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Var ute och gasade lite ikväll så slänger upp lite kort.
Dock vart inte alla kort bra så vart inga wheele kort på mig tyvärr :(
Polaren ville testa min CB1000R och han sa bara.. Skäms på dig skit hoj till sin Firestorm när han hade lekt klart ;)

Men blir nya tag i morgon och då ska jag också fastna på kort är det väl tänkt :D

haha..man ska inte prova andras hojar. Stor risk för att man inte vill ha sin hoj kvar längre..
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Fina bilder! Vad gick powerplay commander och bänkning på? Ha det!
Ja du gick på 3700+1700 om jag inte mins fel :)

En fråga bara! Inga i Göteborgs trakten eller Så som är sugna på en liten cb1000 träff i helgen? Köra hoj på lördagen , ta några pilsner på kvällen o så?

haha..man ska inte prova andras hojar. Stor risk för att man inte vill ha sin hoj kvar längre..

haha så kan det vara :D Råkade prova en GSX-R 750 igår jävlar vad den gick :D
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Kan ju kanske ha nått att göra med att Andersson har byggt sin bänk själv och inte är nån Dynojet från USA. Men var ingen problem att få framhjulet att åka upp i luften på 1an, 2an och 3an iaf :)

Bytte ut filmen på youtube till en med bättre kvallitet!

Jag var ute idag och testade lite bakhjuls åka. Lyckades att få upp den på tvåan just å pass tyckte jag. Låg väl då kring 110 och just under 8k varv en snabb dutt ner med gasen och sen fullt fick ja lite hjullyft med, men trean förstår ja inte hur jag ska få upp den på.

Nu har jag ju catten kvar och ingen powercomander men är det verkligen så stor skillnad.

Ni andra hur gör ni på 2an och 3an? har jag bara inte rätt teknik eller använder ni koppling eller vad?
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Jag var ute idag och testade lite bakhjuls åka. Lyckades att få upp den på tvåan just å pass tyckte jag. Låg väl då kring 110 och just under 8k varv en snabb dutt ner med gasen och sen fullt fick ja lite hjullyft med, men trean förstår ja inte hur jag ska få upp den på.

Nu har jag ju catten kvar och ingen powercomander men är det verkligen så stor skillnad.

Ni andra hur gör ni på 2an och 3an? har jag bara inte rätt teknik eller använder ni koppling eller vad?

Jag brukar köra på 2an upp till 6-7 tusen varv sen slår jag av och på gasen.Om du inte får upp den gasar du för lite men man får vara beredd när den börjar att gå för högt upp så att man inte slår över.Det är bara att prova sig fram.Ettan då kommer den utan gas av på.Trean har jag faktiskt inte provat mycket på men tror nog att det måste till koppling där.
Powercommander och borttagen katalysator kan man se som en viktbesparing och ett sätt at få en väldigt bra gång på motorn.Visst blir det väl lite mer att köra med men det är inte den stora vinsten med det hela.
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Tjena.
Nån här som vet service intervallen på CB1000r på rak arm.
Går och funderar på om det ska bli nästa hoj.
MVH
MAX
 

Försten

Jag kan inte dö - jag har livförsäkring!
Gick med
8 Mar 2010
Ort
S-malm
Hoj
CB1R Röd + Rasad Husa650FS
Får väl också lägga in ett par bilder av hamstern....
 

Bifogat

  • SideB.JPG
    SideB.JPG
    170.6 KB · Visningar: 194
  • FrontB.JPG
    FrontB.JPG
    160 KB · Visningar: 187

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Jag brukar köra på 2an upp till 6-7 tusen varv sen slår jag av och på gasen.Om du inte får upp den gasar du för lite men man får vara beredd när den börjar att gå för högt upp så att man inte slår över.Det är bara att prova sig fram.Ettan då kommer den utan gas av på.Trean har jag faktiskt inte provat mycket på men tror nog att det måste till koppling där.
Powercommander och borttagen katalysator kan man se som en viktbesparing och ett sätt at få en väldigt bra gång på motorn.Visst blir det väl lite mer att köra med men det är inte den stora vinsten med det hela.

Var ute idag och testade bakhjulsåka på tvåan och det fungerade väldigt bra att få upp den kring 6-7 tusen varv, jag måste ha fegat på gasen tidigare så tack så mycket med hjälpen. tycker det är härligare att wheela på tvåan för det blir inte lika hetsigt och stressigt som på ettan.
Nu gäller det bara att öva å våga sig upp till balanspunkten :yoparty
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top